Televisie tot 1970
17TX210A
14 okt 2023 20:58 #98234
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A phut
Als het zwartniveau naar beneden wordt gedrukt omdat er witte delen in het video zitten (wat dus jouw klacht is) dan is dat niet goed. De brievenbus is een signaal om dat te testen. Bij het witte gedeelte moet het zwartniveau constant blijven. Bij jou is dat niet zo en je moet uitvinden waarom dat is. Of snap je gewoon het concept zwartniveau niet? Het stuk aan weerszijden (front porch, back porch) van de syncpuls?Wat bedoel je met zwartniveau gelijk blijven? Had die witte horizontake balk dan niet gemoeten?
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 okt 2023 18:32 #98232
door bavelt
Handtekening
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A phut
Wat bedoel je met zwartniveau gelijk blijven? Had die witte horizontake balk dan niet gemoeten?
Handtekening
14 okt 2023 17:47 #98231
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A phut
Mooi dat je hem hebt!
Nee, dat is de fout. Als je nu op het rooster van de videobuis B9 gaat meten moet het zwartniveau gelijk blijven. Het gaat ergens aan de haal en ik weet niet waar. Ik denk aan de anode van B9.
Was dat de bedoeling?
Nee, dat is de fout. Als je nu op het rooster van de videobuis B9 gaat meten moet het zwartniveau gelijk blijven. Het gaat ergens aan de haal en ik weet niet waar. Ik denk aan de anode van B9.
Tjerk, 9ZZ
14 okt 2023 17:17 #98230
door bavelt
Dit plaatje komt op de TV::
Een zwart scherm met witte horizontale balk in het midden. Aan de bovenkant wat witter dan aan de onderzijde.
Was dat de bedoeling?
Het beeld is echter verticaal moeilijk stil te krijgen met potmeter R120, hij 'rolt' al gauw.
Handtekening
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A phut
Ik heb de 50Hz Bounce generator binnen!Je kan twee dingen doen: de code omkatten naar PIC12F1572 of de inc file gebruiken. Omdat je de 683 toch niet hebt zou ik de code omkatten. Het enige wat ik zo gauw kon zien is de andere naamgeving van de I/O (RA ipv. GP). Voor de rest lijkt-ie identiek afgezien van de extra functies die hier toch niet worden gebruikt.
Intussen het printje in elkaar geflanst:
Vond nog wat bugs in de code maar die zijn er nu uit:
Mijn Sony monitor vindt het helemaal geweldig:
Dit plaatje komt op de TV::
Een zwart scherm met witte horizontale balk in het midden. Aan de bovenkant wat witter dan aan de onderzijde.
Was dat de bedoeling?
Het beeld is echter verticaal moeilijk stil te krijgen met potmeter R120, hij 'rolt' al gauw.
Handtekening
13 okt 2023 19:43 #98226
door bavelt
Handtekening
Ik heb een scoop. En gelukkig hangt het spul niet meer aan het net.
Ik zal eens gaan kijken wat ik allemaal zie. Het mooie is dan wel een rustig (test) beeld.
Ik zal eens gaan kijken wat ik allemaal zie. Het mooie is dan wel een rustig (test) beeld.
Handtekening