Televisie tot 1970
17TX210A
12 okt 2023 15:09 #98197
door bavelt
Handtekening
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A phut
Je zult het altijd zien: mijn twee PIC12F1572's nergens meer te vinden...
Ik heb geprobeerd om het naar een PIC16F628A om te zetten, maar strand dan in allerlei dingen (zoals de bijbehorende .inc file, etc.
En met Assembler ben ik totaal niet thuis.
Is het wellicht (met een tekening of scopebeeld bijvoorbeeld ) aan te geven wat er precies uit de schakeling komt? Dan kan ik dat zelf wel bouwen in mijn omgeving....
Ik heb geprobeerd om het naar een PIC16F628A om te zetten, maar strand dan in allerlei dingen (zoals de bijbehorende .inc file, etc.
En met Assembler ben ik totaal niet thuis.
Is het wellicht (met een tekening of scopebeeld bijvoorbeeld ) aan te geven wat er precies uit de schakeling komt? Dan kan ik dat zelf wel bouwen in mijn omgeving....
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 okt 2023 12:24 - 12 okt 2023 12:25 #98195
door bavelt
Handtekening
Dat MPLAB X was inderdaad verschrikkelijk.
Ik gebruik MikroBasic van Mikroe, versie 2023. De environment is eigenlijk bedoeld voor C en MikroBasic. Ik gebruik zelf de laatste.
Je kan daar ASM inbedden met
ASM
---
---
END ASM
Maar een aantal zaken zijn environment variabelen en geen ASM instructies.
Misschien kan ik het beter ook in MPLAB IDE v8.92 laden, dan hebben we hetzelfde.
Dan kan ik op een later tijdstip eens uitzoeken hoe het zit met die inbedding in MikroE.
Ik gebruik MikroBasic van Mikroe, versie 2023. De environment is eigenlijk bedoeld voor C en MikroBasic. Ik gebruik zelf de laatste.
Je kan daar ASM inbedden met
ASM
---
---
END ASM
Maar een aantal zaken zijn environment variabelen en geen ASM instructies.
Misschien kan ik het beter ook in MPLAB IDE v8.92 laden, dan hebben we hetzelfde.
Dan kan ik op een later tijdstip eens uitzoeken hoe het zit met die inbedding in MikroE.
Handtekening
Laatst bewerkt 12 okt 2023 12:25 door bavelt.
12 okt 2023 12:07 - 12 okt 2023 12:17 #98194
door PE9ZZ
Edit: nee, ik heb geen ondersteuning voor die chip. Misschien is dat te fixen, zal eens kijken. Ik denk dat die ouwe MPLAB (2013!) een makkelijker optie is.
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A phut
Wat raar. Welke ontwikkelomgeving is dat? Ik gebruik het bejaarde MPLAB IDE v8.92. Dit is de laatste bruikbare IDE vóór het alom gehaatte MPLAB X. Ik kan wel kijken of ik een HEX file kan produceren voor de 1572, dan ben je in één keer klaar.Het gaat mis met het invoegen van het ASM programma in mijn environment
Edit: nee, ik heb geen ondersteuning voor die chip. Misschien is dat te fixen, zal eens kijken. Ik denk dat die ouwe MPLAB (2013!) een makkelijker optie is.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 12 okt 2023 12:17 door PE9ZZ.
12 okt 2023 11:47 - 12 okt 2023 11:53 #98193
door bavelt
Handtekening
Het gaat mis met het invoegen van het ASM programma in mijn environment.
De include kent hij niet, dus heb ik de file p12f683.inc maar gewoon binnengehaald.
Vervolgens alle ; vervangen door een ' (commentaarregel) Anders loopt dat fout.
Dan strandt de compiler meteen op:
Invalid ASM instruction: "LIST"
Dit is geen ASM commando maar kennelijk iets in de ASM omgeving bij jou?
Als ik dat LIST en NOLIST weghaal, strandt het vervolgens op
W EQU H'0000' --> Invalid ASM Instruction "W"
De include kent hij niet, dus heb ik de file p12f683.inc maar gewoon binnengehaald.
Vervolgens alle ; vervangen door een ' (commentaarregel) Anders loopt dat fout.
Dan strandt de compiler meteen op:
Invalid ASM instruction: "LIST"
Dit is geen ASM commando maar kennelijk iets in de ASM omgeving bij jou?
Als ik dat LIST en NOLIST weghaal, strandt het vervolgens op
W EQU H'0000' --> Invalid ASM Instruction "W"
Handtekening
Laatst bewerkt 12 okt 2023 11:53 door bavelt.
12 okt 2023 11:14 - 12 okt 2023 11:14 #98192
door bavelt
Handtekening
Hé dank je wel, Tjerk!
k ga ermee aan de slag.
Een goed idee om het videosignaal eerst op een monitor te testen, alvorens het te moduleren en naar de TV te sturen.
Ik heb hier nog een oude VGA Eizo Monitor met een DVI en VGA ingang.
Kan ik die wellicht gebruiken voor een Composiet signaal? Of moet er dan worden geconverteerd?
k ga ermee aan de slag.
Een goed idee om het videosignaal eerst op een monitor te testen, alvorens het te moduleren en naar de TV te sturen.
Ik heb hier nog een oude VGA Eizo Monitor met een DVI en VGA ingang.
Kan ik die wellicht gebruiken voor een Composiet signaal? Of moet er dan worden geconverteerd?
Handtekening
Laatst bewerkt 12 okt 2023 11:14 door bavelt.
12 okt 2023 08:23 #98191
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A phut
Hierbij het schema:
Uiteraard kan je prima de interne oscillator gebruiken mits die 8 MHz is. Als je jouw generator met die 1572 hebt gebouwd hoef je alleen maar de relevante regels in de code aan te passen en hoef je helemaal niks aan de hardware te doen.
Uiteraard kan je prima de interne oscillator gebruiken mits die 8 MHz is. Als je jouw generator met die 1572 hebt gebouwd hoef je alleen maar de relevante regels in de code aan te passen en hoef je helemaal niks aan de hardware te doen.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin