Reparatie en Restauratie tip's
Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
12 sep 2019 01:06 #79585
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
Wat moet ik nog zeggen van dit zelfbouw Philips stereo setje HF306 met twee HF303 mono blokjes.
Na ruim vijf dagen uitvoerig luisteren met diverse muziek genres en veel over uren het volgende.
Hij speelt de kant en klare versterkers AG9014, AG9015 en de AG9018 ook niet de minste met dezelfde AD5046 luidsprekers wat mij betreft weg .
Dat het goed net als de kant en klare Philipsen zou klinken had ik wel verwacht , maar zo goed niet.
Oké, de look met name van de HF306 vind ik minder als van de kant en klare vergelijkbare genoemde versterkers.
Na ruim vijf dagen uitvoerig luisteren met diverse muziek genres en veel over uren het volgende.
Hij speelt de kant en klare versterkers AG9014, AG9015 en de AG9018 ook niet de minste met dezelfde AD5046 luidsprekers wat mij betreft weg .
Dat het goed net als de kant en klare Philipsen zou klinken had ik wel verwacht , maar zo goed niet.
Oké, de look met name van de HF306 vind ik minder als van de kant en klare vergelijkbare genoemde versterkers.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 sep 2019 05:31 #79523
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Het verdiend nog niet de schoonheidsprijs maar.
Met de middelen aanwezig keramische en styroflex C’s samen gesteld voor de juiste waarde en de juiste weerstanden is de MD ingang terug naar origineel zonder modificatie.
Uiteraard ga ik C’s bestellen voor de schoonheidsprijs.
Wat de gevoeligheid van de MD ingang betreft is het meer dan toe rijkend voor de output van het AG3401 element.
Een CD speler op de DIN tape ingang aangesloten speelt zelfs een tikje zachter.
Net als de AG9004 voorversterker heeft deze gelukkig geen loudness en hoef ik geen aanpassing te doen zoals bij mijn AG9015 om hem meer bij de tijd (mijn voorkeur) te hebben. :woohoo:
Met de middelen aanwezig keramische en styroflex C’s samen gesteld voor de juiste waarde en de juiste weerstanden is de MD ingang terug naar origineel zonder modificatie.
Uiteraard ga ik C’s bestellen voor de schoonheidsprijs.
Wat de gevoeligheid van de MD ingang betreft is het meer dan toe rijkend voor de output van het AG3401 element.
Een CD speler op de DIN tape ingang aangesloten speelt zelfs een tikje zachter.
Net als de AG9004 voorversterker heeft deze gelukkig geen loudness en hoef ik geen aanpassing te doen zoals bij mijn AG9015 om hem meer bij de tijd (mijn voorkeur) te hebben. :woohoo:
Mvg.
Bert
07 sep 2019 00:02 #79521
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
Ik denk dat de output van de AG3401 wel voldoende is, immers in de tijd van de HF306 had je weinig keus.
Maak eerst maar eens alles origineel, je kunt dan altijd nog de wijziging van Philips zelf aanbrengen.
Groeten,
Peter
Maak eerst maar eens alles origineel, je kunt dan altijd nog de wijziging van Philips zelf aanbrengen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
06 sep 2019 22:50 - 06 sep 2019 22:51 #79516
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
Ik denk dan ook dat je dan goed bezig met dat te doen
dat is goed te proberen en zal ook wel voldoenden zijn
ook af wachten hoe het met de voeding juist gesteld is .
huub
dat is goed te proberen en zal ook wel voldoenden zijn
ook af wachten hoe het met de voeding juist gesteld is .
huub
Laatst bewerkt 06 sep 2019 22:51 door Huub.
06 sep 2019 20:18 #79509
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Bij nader inzien ga ik het volgende doen.
Eerst de MD ingang terugbrengen zoals hij zonder modificatie is.
Dit omdat ik er de AG2210 speler met AG3401 element op wil gebruiken.
Indien de output 8mV van het AG3401 te mager is naar mijn beoordeling, dan alsnog de modificatie.
Eerst de MD ingang terugbrengen zoals hij zonder modificatie is.
Dit omdat ik er de AG2210 speler met AG3401 element op wil gebruiken.
Indien de output 8mV van het AG3401 te mager is naar mijn beoordeling, dan alsnog de modificatie.
Mvg.
Bert
06 sep 2019 18:58 #79507
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
Ik denk dat een nog beteren oplossing is
een moving coil step up travo gebruiken
op de PH orcielen MD ingang
huub
een moving coil step up travo gebruiken
op de PH orcielen MD ingang
huub