Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.
Ik zie zoals eerder gemeld veel betere weerstanden toegepast dan in de AG90.. versterkers, die heb ik nog nooit afwijkend gezien, zelfs bruingebrande niet!
Misschien dat alleen de 9018 dezelfde goede weerstanden heeft.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bert Kn schreef : Wat moet ik nog zeggen van dit zelfbouw Philips stereo setje HF306 met twee HF303 mono blokjes.
Na ruim vijf dagen uitvoerig luisteren met diverse muziek genres en veel over uren het volgende.
Hij speelt de kant en klare versterkers AG9014, AG9015 en de AG9018 ook niet de minste met dezelfde AD5046 luidsprekers wat mij betreft weg .
Dat het goed net als de kant en klare Philipsen zou klinken had ik wel verwacht , maar zo goed niet.
Geheel mee eens. Het meest opvallend destijds (en nu nog bij de HF302) vond ik de heldere hoge tonen weergave maar ook de goede basweergave. De voorversterker met ECC81, ECC82 en EF86 is de beste keuze. Vanwege de actieve Baxandall klankregeling kan je ook moderne luidsprekers op deze set aansluiten en klinkt het ook zeer goed. Dat gaat niet goed met de AG9015 vanwege het afwijkende voorversterker ontwerp. Teveel basweergave en wat schreeuwerig hoog.
groetjes,
-=Kees=-
maar wat dus rommelig in de kamer en ook al die draden
en lossen kastjes .
Huub,
Ben ik op zich wel met je eens.
Aan de andere kant heeft het ook zo zijn voordelen.
Die mono blokjes verstop je (zet je uit het zicht) voor de bediening heb je ze niet nodig.
Dan komt het al veel compacter over als een AG90.. versterker.
En wat vind je van het geheel in vergelijking met je eerste setup met het beertje, de volumeregelaar en dan de blokjes?
En ik zie constant de AG2009 in beeld; heb je de vergelijkingen ook gedaan met andere bronnen?
Frank,
In vergelijking met de eerste setup met het beertje komt het geluid eerder los en klinkt het wat voller en warmer.
Ik had in plaats van het beertje ook de Project Phonobox geprobeerd, dat vond ik beter klinken.
De 22GA117 met het GP410 en het GP233 element heb ik ook een vergelijking mee gedaan.
Dat ik de AG2210 constant gebruik is vanwege het AG3401 stereo MD element.
Voor mij tot nu toe de beste match met dit soort versterkers met de EF86 in de phono voorversterking.
Ook de reden waarom ik een tweede AG3401 element op de AG9004 gebruik.
Leuke docu over deze onderwerpen.
René ,
Bedankt voor het delen van dit document, ben gek op documentatie.
Mvg.
Bert
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
En wat vind je van het geheel in vergelijking met je eerste setup met het beertje, de volumeregelaar en dan de blokjes?
En ik zie konstant de AG2009 in beeld; heb je de vergelijkingen ook gedaan met andere bronnen?
Een ding is wel, de HF306 is heel anders dan de vv van genoemde AG90.. versterkers.
Zoals je weet is de 9014 qua eindtrap hetzelfde als de blokjes op kleine details na.
Groet Frank
omede ik het zo rommelig vind al dat lossen spul
maar dat is niet voor deze setjes zo
maar dat vind ik van allen merken wel zo
ik hou van compakt en even zo goed en dat bestaat ook wel
ze speelden ook zo als meer versterkers .
ik vond er ook niks bisonders aan wat beterft het geluid
niet slecht als anderen versterkers
maar wal dus rommelig in de kamer en ook al die draden
en lossen kastjes .
huub