Project Pupil
Vorderingen Pupil
13 dec 2014 20:18 - 13 dec 2014 20:33 #48835
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic Vorderingen Pupil
Ha die Henk, je loopt voor op schema.
Het ziet er goed uit, wat voor hout heb je genomen voor het kastje?
En dat Pupil frontje was dat je oude frontje? (Had ik de mijne nog maar.)
En nog een vraag, wat voor antenne ga je er aan hangen?
Ik had vroeger een spiraal antenne. Dat was iets van een veer van ca 10 à 12 mm doorsnede en die kon ik iets van 4 meter uittrekken. Die spiraal liep diagonaal over mijn slaapkamer plafond, het materiaal wilde terugveren zodat die antenne gewoon strak langs het plafond liep. Het zou leuk zijn als die spiralen er nog zijn, maar het moet ook niet zo moeilijk zijn om een spiraal zelf te wikkelen.
De anode batterij opbouwen met 9 Volt blokjes is denk ik de gemakkelijkste oplossing en past binnen het oorspronkelijke ontwerp. Hoe heb je die anode batterij vast gezet in de kast? en hoe ga je de monocel vastzetten?
Zelf had gedacht om de anode op te bouwen met batterijhouders voor penlite AA batterijen. Die zet ik dan in een bakje rechtop en zo kunnen er veel in. Wel wordt de batterij daardoor hoger, iets van 60 mm. Dat gaat net.
Ik heb de houders al dus ik houd me aan dat plan.
Henk houd ons op de hoogte hoe je verder vaart.
Jack
Het ziet er goed uit, wat voor hout heb je genomen voor het kastje?
En dat Pupil frontje was dat je oude frontje? (Had ik de mijne nog maar.)
En nog een vraag, wat voor antenne ga je er aan hangen?
Ik had vroeger een spiraal antenne. Dat was iets van een veer van ca 10 à 12 mm doorsnede en die kon ik iets van 4 meter uittrekken. Die spiraal liep diagonaal over mijn slaapkamer plafond, het materiaal wilde terugveren zodat die antenne gewoon strak langs het plafond liep. Het zou leuk zijn als die spiralen er nog zijn, maar het moet ook niet zo moeilijk zijn om een spiraal zelf te wikkelen.
De anode batterij opbouwen met 9 Volt blokjes is denk ik de gemakkelijkste oplossing en past binnen het oorspronkelijke ontwerp. Hoe heb je die anode batterij vast gezet in de kast? en hoe ga je de monocel vastzetten?
Zelf had gedacht om de anode op te bouwen met batterijhouders voor penlite AA batterijen. Die zet ik dan in een bakje rechtop en zo kunnen er veel in. Wel wordt de batterij daardoor hoger, iets van 60 mm. Dat gaat net.
Ik heb de houders al dus ik houd me aan dat plan.
Henk houd ons op de hoogte hoe je verder vaart.
Jack
Laatst bewerkt 13 dec 2014 20:33 door Marotick.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 dec 2014 18:42 - 13 dec 2014 20:53 #48834
door henk43
Vorderingen Pupil werd gestart door henk43
Het kastje is gereed .De 402 spoel is binnen en de dl92 plus voetje besteld. De anode batterij bestaat uit 4 blokjes van 9 v Ik moet nog een oplossng bedenken om het teer wat egaler te krijgen dat is nog niet mooi glad.
Dit teer heb ik verkregen door oude teerbommen te smelten eb dit in het doosje te gieten boven de batterijen Deze bovenzijsde is afgesloten door een houten plankje zodat de pek niet bij de blokjes ken komen,De onderzijde van het doosje is scharnierbaar zodat er altijd weer nieuwe in kunnen.
Dit teer heb ik verkregen door oude teerbommen te smelten eb dit in het doosje te gieten boven de batterijen Deze bovenzijsde is afgesloten door een houten plankje zodat de pek niet bij de blokjes ken komen,De onderzijde van het doosje is scharnierbaar zodat er altijd weer nieuwe in kunnen.
Laatst bewerkt 13 dec 2014 20:53 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.