Project Pupil
Vorderingen Pupil
Minder
Meer
17 jan 2015 22:19 #49936
door van Liempdt
Beantwoord door van Liempdt in topic Vorderingen Pupil
De Pupil frontjes zijn geweldig verpakt ongeschonden aangekomen op vrijdag j.l. en aan de slag gegaan met de kastjes.
Bij de afval-aanvoer hier in ons dorp mocht ik een ladebodem meenemen die stamt uit de jaren 50 en deze heb ik opgezaagd naar plankjes en deze met de cirkelzaag bewerkt.
Voorlopig een goed gevoel aan deze klus en morgen schuren en beitsen zoals mijn vroegere PUPIL er uit zag. De frontjes worden dan even eraf gehaald!
Hierbij de eerste foto's. Jack bedankt voor het bemiddelen.
Bij de afval-aanvoer hier in ons dorp mocht ik een ladebodem meenemen die stamt uit de jaren 50 en deze heb ik opgezaagd naar plankjes en deze met de cirkelzaag bewerkt.
Voorlopig een goed gevoel aan deze klus en morgen schuren en beitsen zoals mijn vroegere PUPIL er uit zag. De frontjes worden dan even eraf gehaald!
Hierbij de eerste foto's. Jack bedankt voor het bemiddelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 jan 2015 11:10 - 17 jan 2015 11:11 #49919
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Vorderingen Pupil
Jack
En als je dan toch bezig bent, vergeet dan vooral de Philips bliksembeveiliging 4381 voor zo'n hoog geplaatste buitenantenne niet
.
www.doctsf.com/documents/feuilleter_docu...entation=3&ref=34888
Hans
En als je dan toch bezig bent, vergeet dan vooral de Philips bliksembeveiliging 4381 voor zo'n hoog geplaatste buitenantenne niet
www.doctsf.com/documents/feuilleter_docu...entation=3&ref=34888
Hans
Laatst bewerkt 17 jan 2015 11:11 door Johannes. Reden: typefoutje
17 jan 2015 10:16 - 17 jan 2015 10:17 #49917
door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic Vorderingen Pupil
Hallo Jack,
wanneer je helemaal in stijl wilt blijven moet je de verbinding van de antenne draad niet door
een willekeurige gat voeren maar netjes een antenne-doorvoer gebruiken.
Ik zie ze nog wel regelmatig op de beurzen liggen.
En anders is die eenvoudig zelf te maken.
Pertinax buisje, een draadeind er in en dan twee mooie kroonmoeren aan de uiteinden.
En dan natuurlijk zo'n schakelaar aan de binnenkant van het kozijn om de antenne los van de ontvanger te maken en die dan te kortsluiten naar aarde.
Als antenne draad gebruikte ik vroeger Fosfor-Brons draad.
succes ruud PA0ROJ
wanneer je helemaal in stijl wilt blijven moet je de verbinding van de antenne draad niet door
een willekeurige gat voeren maar netjes een antenne-doorvoer gebruiken.
Ik zie ze nog wel regelmatig op de beurzen liggen.
En anders is die eenvoudig zelf te maken.
Pertinax buisje, een draadeind er in en dan twee mooie kroonmoeren aan de uiteinden.
En dan natuurlijk zo'n schakelaar aan de binnenkant van het kozijn om de antenne los van de ontvanger te maken en die dan te kortsluiten naar aarde.
Als antenne draad gebruikte ik vroeger Fosfor-Brons draad.
succes ruud PA0ROJ
Laatst bewerkt 17 jan 2015 10:17 door Bapaktua. Reden: type fout
17 jan 2015 09:17 - 17 jan 2015 09:18 #49916
door poonj
mvgr. Jan (PA3ESY)
Beantwoord door poonj in topic Vorderingen Pupil
Hallo Jack,
Frontjes zijn ongeschonden binnengekomen, goed verpakt en zien er prachtig uit. Ik heb ze nog eens in de autowas gezet, zodat er iets meer glans op komt. Ja, wat de montage van de 402-spoel betreft, die moet je altijd zo ver mogelijk naar de open achterkant plaatsen, anders krijgt hij ruzie met de afstem-C. De batterij heeft ook maar beperkte plek en dient zover mogelijk naar onderen te worden geplaatst. Dan staat hij net de schakelaar niet in de weg en raakt de afstem-C niet. Het bouwtekeningetje van Maxwell toont een wat optimistische ruimte in het kastje, zo te zien kun je er met de fiets door rijden..
Wat de antenne betreft, een draad van een meter of 10, liefst meer doet het goed, maar wel in combinatie met een goede aardleiding. De waterkraan werkt tegenwoordig niet meer zo goed als aarde, er zitten al te veel plastic pijpen in de grond. De randaarde van het lichtnet hoort ook een goede aarde te zijn en bij mij werkt dat prima.
Succes met de verdere experimenten, denk ook eens aan een regelbare terugkoppeling. Bij Maxwell hebben ze altijd het experimenteren bevorderd, één ding daarvan was deze terugkoppeling. De terugkoppel-C variabel maken, dat gaat veel beter dan de schermroosterspanning aan een lagere of hogere batterijaftakking te hangen.
gr. Jan
Frontjes zijn ongeschonden binnengekomen, goed verpakt en zien er prachtig uit. Ik heb ze nog eens in de autowas gezet, zodat er iets meer glans op komt. Ja, wat de montage van de 402-spoel betreft, die moet je altijd zo ver mogelijk naar de open achterkant plaatsen, anders krijgt hij ruzie met de afstem-C. De batterij heeft ook maar beperkte plek en dient zover mogelijk naar onderen te worden geplaatst. Dan staat hij net de schakelaar niet in de weg en raakt de afstem-C niet. Het bouwtekeningetje van Maxwell toont een wat optimistische ruimte in het kastje, zo te zien kun je er met de fiets door rijden..
Wat de antenne betreft, een draad van een meter of 10, liefst meer doet het goed, maar wel in combinatie met een goede aardleiding. De waterkraan werkt tegenwoordig niet meer zo goed als aarde, er zitten al te veel plastic pijpen in de grond. De randaarde van het lichtnet hoort ook een goede aarde te zijn en bij mij werkt dat prima.
Succes met de verdere experimenten, denk ook eens aan een regelbare terugkoppeling. Bij Maxwell hebben ze altijd het experimenteren bevorderd, één ding daarvan was deze terugkoppeling. De terugkoppel-C variabel maken, dat gaat veel beter dan de schermroosterspanning aan een lagere of hogere batterijaftakking te hangen.
gr. Jan
mvgr. Jan (PA3ESY)
Laatst bewerkt 17 jan 2015 09:18 door poonj.
16 jan 2015 23:58 - 17 jan 2015 06:33 #49911
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vorderingen Pupil
Jack,
Pas op, dat je niet uit die boom valt!
En stel je voor dat het hard gaat waaien en die boom gaat zwiepen,
dan trekt die zo maar je raam er uit. www.buizenradioclub.nl/media/kunena/emoticons/sad.png
Cees.
Pas op, dat je niet uit die boom valt!
En stel je voor dat het hard gaat waaien en die boom gaat zwiepen,
dan trekt die zo maar je raam er uit. www.buizenradioclub.nl/media/kunena/emoticons/sad.png
Cees.
Laatst bewerkt 17 jan 2015 06:33 door .
- []
-
Minder
Meer
16 jan 2015 20:33 #49905
door
Beantwoord door in topic Vorderingen Pupil
Je gaat lekker, je ervaringen zijn waardevol. Ik zal er rekening mee houden. Vergeet de porceleinen isolatoren niet en een aardpen.