Televisie tot 1970
17TX210A
12 nov 2023 13:56 #98464
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Dat is Macrovisionbagger. Die is eruit te slopen met een Macrovisionkiller. Je kan ook kijken of de terugslagonderdrukking wat is te verlengen maar dan moet je weer in het circuit rotzooien. De vraag is ook of dat helemaal goed is te krijgen. Macrovisionkiller voor je modulator zetten is simpeler. Er zijn schema's zat. De mijne werkt erg goed maar is ook erg ingewikkeld (VBI blanker).Je ziet in de bovenste lijnen wat gerommel. Is dat nog te onderdrukken, of maar gewoon zo laten?
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 nov 2023 10:42 #98463
door bavelt
Handtekening
Ik heb nu best een mooi toestelletje, dat voor zijn leeftijd van ca 65 jaar het weer bijzonder goed doet. Mede ook dankzij leden van dit forum, waarvoor dank.
Toen dit toestel werd gebouwd, was er nog geen teletekst. En dus ook geen onderdrukking van het signaal. Je ziet in de bovenste lijnen wat gerommel. Is dat nog te onderdrukken, of maar gewoon zo laten?
Toen dit toestel werd gebouwd, was er nog geen teletekst. En dus ook geen onderdrukking van het signaal. Je ziet in de bovenste lijnen wat gerommel. Is dat nog te onderdrukken, of maar gewoon zo laten?
Handtekening
25 okt 2023 00:50 #98370
door bavelt
Handtekening
Misschien moet ik het maar zo laten en vraag ik teveel van dit toestel. Het testbeeld is goed, de afbuiging mooi recht. Licht genoeg in de pijp. Alleen dat gedoe met een witte plek rest. Wellicht hoort het gewoon bij een dergelijk oud toestel.
Ik heb veel componenten vervangen. Er is volgens mij ook niet echt iets meer stuk.
Gewoon nu weer netjes in elkaar zetten, eventueel een video ingang maken en een zwart wit Swiebertje avond organiseren...
Ik heb veel componenten vervangen. Er is volgens mij ook niet echt iets meer stuk.
Gewoon nu weer netjes in elkaar zetten, eventueel een video ingang maken en een zwart wit Swiebertje avond organiseren...
Handtekening
24 okt 2023 00:04 #98362
door bavelt
Ziehier het testbeeld van vandaag. Ik heb alle metalen afscherm-schotjes in het circuit er weer ingezet. Ziet er toch best wel aardig uit, niet?
Handtekening
Ziehier het testbeeld van vandaag. Ik heb alle metalen afscherm-schotjes in het circuit er weer ingezet. Ziet er toch best wel aardig uit, niet?
Handtekening