Skip to main content
Algemeen

Middengolf

Meer
09 jan 2016 18:48 - 09 jan 2016 19:14 #58273 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Middengolf
Zoals ik al eerder schreef ben ik met mijn Nautel plug in bezig, zit met het rendement nu rond de 90 % en dat is voor Bridged Classe D best wel aan de maat. 800 Watt carrier uit blijft bijna koud met computer blower... heb met een vette IGBT (1200 volt / 400 Amp, 10 X 6 cm 0,3 KG) een blok voeding gemaakt met een simpele TL494... kan daarmee van de hele buurt elke Auto starten, 10 -100 Volt komt er erg strak uit bij 200 Amp..
Maar was op zoek naar IRF 140, deze zijn al oud, denk dat ik er maar 24 Nieuwe inzet.. IRFP 140, heeft een lagere RDS, 0.055 ipv 0.087...

Tja, mijn Frans gaat ook niet verder dan het bestellen van een paar potten bier ;)

Misschien ook een leuke voedingkje voor een buizentester voor de wat grotere pitjes? :woohoo:

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 09 jan 2016 19:14 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jan 2016 10:28 #58265 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Middengolf
Ik ga eens kijken wat er gebeurt als je direct op de carrier PWM gaat doen. Zou wel eens tegen kunnen vallen... Maar Maxim heeft een leuke EOL chip. Bij Aliexpress meteen twee stuks MAX038 besteld. Ben benieuwd. F3GZ's PWM beun (DSB en dan carrier erbij vrotten) vind ik wat bizar. En om het te snappen moet je Frans een beetje op orde zijn.

Tjerk, 9ZZ

Meer
09 jan 2016 01:17 - 09 jan 2016 01:57 #58263 door buisje
Ook wordt er in dat mediamagazine gesproken over dat alle Hi power zenders het veld ruimen.
Ik denk toch dat ze met het conservatieve Engeland dan een probleem hebben, waar een paar honderd 1-2 KW lokale zendertjes staan, van Nautel, Harris en BE die in de avonduren hier goed te ontvangen zijn en die op erg veel frequenties zitten..
Ik luister er graag naar; en nu na de sluiting van RTL, Franse en de Duitse vette PA's, komen ze nog beter binnen... ;)

Laatst bewerkt 09 jan 2016 01:57 door buisje.

Meer
09 jan 2016 00:20 - 09 jan 2016 00:37 #58260 door buisje
Staan ook hier en daar van die Griekse MG zenders op het internet.
Heb er ooit een bekeken, er wordt meteen achter de DDS met een BC557 gemoduleerd.
De rest wordt lineair op versterkt, met de nodige warmte ontwikkeling tot gevolg.
Over het rendement praten we daarom ook maar even niet... Wel doet de plaatselijke fabrikant van ventilatoren goede zaken..
Ook doet het Low-Pass filter in de HF uitgang niet meer dan - 40 DB..
Stelletje koekenbakkers.. :woohoo:

Laatst bewerkt 09 jan 2016 00:37 door buisje.

Meer
08 jan 2016 22:03 - 08 jan 2016 22:10 #58249 door buisje
Die 100 watt die misschien wordt toegestaan, daarmee bedoelen ze hoop ik toch wel het vermogen van de driver trap.. ;)
En met low power modulatie zal wel Pre-stage modulatie bedoeld worden... Niet om aan te horen !!

Laatst bewerkt 08 jan 2016 22:10 door buisje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcola64

Meer
04 jan 2016 17:04 #58151 door marcola64
Beantwoord door marcola64 in topic Middengolf
Ja klopt, als je de link radio-tv-nederland.nl/am/am.html gebruikt en de Zenderlocatie aanklikt krijg je de correcte locatie op Google Maps.
Seagull zal ik eens proberen. Jammer, ik was vorige week nog in Harlingen en wist toen niet van het bestaan van dit schip af.

Marco

Gemaakt door Kunena