Skip to main content
Algemeen

Middengolf

Meer
15 jan 2016 19:33 #58505 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Middengolf
Ik heb vanmiddag m'n Pharnell order binnengekregen en subiet de TC4427's vervangen door TC4451's. Ik verwachtte natuurlijk een forse verbetering en vet meer vermogen. Quod non. Het vermogen werd zelfs een paar dB minder. Ook de duty cycle maakte helemaal niks uit. Wel werd de derde harmonische fors harder, tot zelfs meer dan de carrier. Dit was de definitieve nagel aan de doodskist van m'n PWM carrier modulator. Ga maar gewoon een PWM voedingsspanningsmodulator maken. Wat een misère...

Morgen maar eens m'n 4C65 toroids proberen. Hopelijk gaat dat beter en wordt nu eindelijk m'n rendement wat frivoler. Ik wil 20W PEP!

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2016 10:37 - 15 jan 2016 10:40 #58491 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Middengolf
Ja..... Hij gaat weer.... :radio: De site bedoel ik...

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 15 jan 2016 10:40 door buisje.

Meer
15 jan 2016 00:09 #58481 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Middengolf
De publieke consultatie (dus niet op uitnodiging) is gestart. Hier vind je de vragenlijst, je kan nog steeds je wensen op middengolfgebied kenbaar maken: www.internetconsultatie.nl/nfp_wijzigingspakket_2016_1

Het lijkt er op dat er toch echt een kans is dat de MG een goeie kans maakt op een herleving!

.

Meer
14 jan 2016 16:41 #58474 door PE9ZZ
Ik krijg niet de indruk dat m'n houtje-touwtje PWM modulator (kwart 4093) het erg goed doet. Ook is PWM modulatie als concept niet echt haalbaar. Modulatie van VDD is veel lineairder... Als ik de PWM goed kan maken probeer ik het nog wel een keer. Eerst maar eens m'n eindtrapje beter krijgen. Nieuwe 4C65 toroids zijn onderweg. Ben benieuwd. Zal inderdaad ook eens C'tjes over de FETjes hangen, kijken of dat nog wat uitmaakt.

Bovenste trace is het modulaat, onderste trace wat er over m'n dummy load ontstaat. Dit betekent dat boven een bepaalde duty cycle het vermogen niet meer toeneemt en de PA al vol uitgestuurd wordt.

De beide zijbanden zouden uit slechts één carrier (namelijk het modulaat) moeten bestaan maar omdat de boel vastloopt komen er extra signalen bij. Wordt vervolgd.

Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:

Meer
14 jan 2016 13:25 - 14 jan 2016 13:31 #58469 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Middengolf
Ziet er toch mooi uit zo. Alleen heeft de schakeling veel voorkeur voor hoger gelegen frequenties.
Heb je ook cap. vanaf de drain naar massa staan aan beide kanten ?
Fet's hebben een lage RDS, vandaar. Zet es 2 ATC's van 1000P naar massa.

Mijn blok ziet er anders uit, maar dat is Bridged D. ik heb niet veel Low-Pass nodig straks om de - 60 DB te halen

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 14 jan 2016 13:31 door buisje.

Meer
14 jan 2016 11:08 #58468 door PE9ZZ
Dit zijn de resultaten van m'n blauwe kerntjes:

Scoop is 20 V/div voor de onderste trace, ongeveer 10 W in 50 ohm.

De twee kerntjes geven een zelfinductie van 0.3 uH primair en 6 uH secundair.

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena