Algemeen
Middengolf
17 jan 2016 20:01 #58618
door buisje
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Beantwoord door buisje in topic Middengolf
Ken het ontkoppeling probleem, had vandaag een block c die droog de goeie waarde aan gaf, alleen in mijn nieuwe 10 Mhz ontwerp had ik opeens maar de halve output...
Maar had nog een paar dikke ATC 's liggen van 470 NF...
Maar had nog een paar dikke ATC 's liggen van 470 NF...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jan 2016 21:40 #58569
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Middengolf
Dat komt er nou van als je voor de hoge stromen in plaats van de forse spanningen gaat. Niet alleen de trafo wordt heet, ook m'n Kemets worden warm. Dat zijn 1uF/160V PP filmcondensatoren. Twee stuks om de Vdd naar massa te ontkoppelen. Zal er eens een keramiek exemplaar overheen zetten. Wel zo'n vette SMD uit dezelfde voedingsblokjes waar de torren ook uitkomen. Hopelijk kunnen die tegen de hogere spanning...
Qua trafo heb ik primair nu drie wikkelingen van 2x2 windingen. Ziet er blits uit maar nog steeds wordt het heet en dat is tegen de regels. Zal eens litze maken en dat er doorheen winden. Maar intussen kom ik tot 22 W bij 9 volt! Als ik een PWM modulatortje maak die 8 V piek maakt ben ik er al. Zal eens op jacht gaan naar een TL494 :lol
Qua trafo heb ik primair nu drie wikkelingen van 2x2 windingen. Ziet er blits uit maar nog steeds wordt het heet en dat is tegen de regels. Zal eens litze maken en dat er doorheen winden. Maar intussen kom ik tot 22 W bij 9 volt! Als ik een PWM modulatortje maak die 8 V piek maakt ben ik er al. Zal eens op jacht gaan naar een TL494 :lol
Tjerk, 9ZZ
16 jan 2016 10:21 - 16 jan 2016 10:21 #58525
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Nou. Heb nu 73% rendement bij 10 W output. Niet denderend, maar wel beter. Kan dat nog wat tweaken met de duty cycle. Ook zit er wat verlies in de primaire. Die zal ik eens dubbel uitvoeren.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 16 jan 2016 10:21 door PE9ZZ.
16 jan 2016 06:34 #58524
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Het mooie van een TL494 is dat je hem lekker snel in elkaar knalt. Je hebt alleen nog wel een high side switch nodig. Grappig feitje: Pharnell scheldt de TC4451 uit voor een high side driver terwijl het toch echt een low side driver is. Wel high current.
Enfin, eerst maar eens kijken hoe die peperdure 4C65 zich houdt...
Enfin, eerst maar eens kijken hoe die peperdure 4C65 zich houdt...
Tjerk, 9ZZ
15 jan 2016 23:52 - 15 jan 2016 23:54 #58516
door buisje
Zelf gebruik ik deze schakeling, moduleert mooi vol en in het midden, zo uit de cd speler (via 100K potmeter)
Kan een buffer achteraan , of zo de gate van de PA Fet op..
Kan een buffer achteraan , of zo de gate van de PA Fet op..
Laatst bewerkt 15 jan 2016 23:54 door buisje.
15 jan 2016 22:49 - 15 jan 2016 23:14 #58511
door buisje
Ja... Soms zit het mee en soms ook tegen, weet er alles van 
Heb laatst weer zitten experimenteren met een TL 494, maar werkt perfect,, zit een goede driver in, kun je Push- pull of parallel zetten. (pootje 13 hoog / laag maken)
Modulatie klinkt goed, doe er niks meer aan, komt mooie blok 15 Volt PP uit / 70 kHz. duty cycle gaat van 10% tot 90 %, ver zat !!
Heb de IRF's 140 in China besteld en gisteren in Duitsland, waar ik 3 KM vanaf woon en ook een postadres heb, bij Amidon Germany 6 van die FB 43-1020 buisjes besteld.. Hebben net als mijn ringen een u van 850.
Duitse post werkt 10 keer sneller dan die lamstralen die hier rond fietsen..
Heb laatst weer zitten experimenteren met een TL 494, maar werkt perfect,, zit een goede driver in, kun je Push- pull of parallel zetten. (pootje 13 hoog / laag maken)
Modulatie klinkt goed, doe er niks meer aan, komt mooie blok 15 Volt PP uit / 70 kHz. duty cycle gaat van 10% tot 90 %, ver zat !!
Heb de IRF's 140 in China besteld en gisteren in Duitsland, waar ik 3 KM vanaf woon en ook een postadres heb, bij Amidon Germany 6 van die FB 43-1020 buisjes besteld.. Hebben net als mijn ringen een u van 850.
Duitse post werkt 10 keer sneller dan die lamstralen die hier rond fietsen..
Laatst bewerkt 15 jan 2016 23:14 door buisje.