Skip to main content
Zelfbouw

Fidelio in een nieuw jasje

Meer
22 mrt 2018 00:13 #71521 door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Vroeger hadden ze een uitstekende naam di Fidelllio's. maar hoe het tegen de huidige maatstaven zit weet ik gewoon niet. Ik wil hem net als het origineel op Weerstandsborden bouwen. Als ik de voedingstrafo en de buisvoeten in huis heb kan ik beginnen met de basis, de voeding en de houten onderbouw en dan maar verder zien. Het is uiteindelijk voor de gein, ik heb nu een behoorlijke Rotel versterker staan en het is meer om het open haard effect dan dat ik er op reken er werkelijk op vooruit te gaan.........
Onderwerp is gesloten.
Meer
21 mrt 2018 21:33 - 21 mrt 2018 21:35 #71520 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
Deze amroh versterkers klinken wel goed
heb ze ook wel gehad en ook zeer goed met peerles luidsprekers
gewoon met toonregeling bouwen .. en met lange draad strip steunen
en veel massa soldeer lippen
of ph ..9710 LS .
huub
Laatst bewerkt 21 mrt 2018 21:35 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
Meer
21 mrt 2018 19:45 #71518 door Martin21
Ik ben wat verder gekomen, maar het is en blijft een slow motion project. Ik heb wat fraaie buisjes aangeschaft. Keurig uitgezocht en getest. En, ik heb besloten de gloeispanning DC te maken, had nog een ringkern liggen, en heb in Schagen een voedingtransformator besteld. 2X 275 volt, en 5 volt voor de GZ34S. Maar of die U73U's me blij gaan maken, ik twijfel. Wat zou ik er op vooruitgaan als ik in Schagen ook twee nieuwe uitgaanstransformatoren bestel? Ik bedoel, ik bouw maar een keer, en dan graag goed.

Onderwerp is gesloten.
Meer
03 feb 2018 23:56 #70767 door Martin21
Hier ben ik echt blij mee! Overigens totaal jeugdsentiment, ik heb hem namelijk al eens gebouwd!
Overigens wil ik de hele toonregeling laten vervallen, maar ik weet niet of er dan wat aangepast moet worden. En ik was het totaal vergeten, hij is gebouwd op weerstandbordjes, die je gewoon nieuw kan kopen. Ik heb het namelijk niet op printplaten en buizen.
En weet je, ik bouw dat ding gewoon in de loop van de tijd, en als ik het niks vind bouw ik hem over met ander uitgangstrafo's, en desnoods een ander schema. Ik hoor er hele wisselde dingen over, maar iedereen is het over een ding eens. Bezuinig niet op de voeding, bezuinig niet op de onderdelen, en gebruik hele goede NOS buizen en EL84 is een heel goed buisje.
Onderwerp is gesloten.
Meer
03 feb 2018 20:20 - 03 feb 2018 20:22 #70764 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Fidelio in een nieuw jasje
Bij deze Martin,
De bouwmap van de Fidelio, met dank aan www.radiodatabase.nl

Dit kan best een succes worden indien je de toonregeling uitschakelbaar maakt.
en de gedateerde phonotrap vergeet.
we blijven dit leuke project volgen !

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 03 feb 2018 20:22 door Cees PA1DBA.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin21
Onderwerp is gesloten.
Meer
03 feb 2018 20:09 #70763 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
Waarom zou het niet goed gaan
Als je allen bij passende spullen gebruikt
met de nodige stromen en een goede schakeling
succes verders
huub
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena