Zelfbouw
Fidelio in een nieuw jasje
30 mrt 2018 02:15 - 30 mrt 2018 02:20 #71723
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Zoiets. ik zet het op een rijtje:
Dit zijn de mogelijkheden:
Mogelijkheid 1: Ik heb de buizen , en de voeding, en de UHT's en ik bouw een (dubbele) Fidellio.
Mogelijkheid 2: Ik ruil de twee EEC85's om voor twee EF86's, en bouw een HF 10 met die twee AMROH UGT's
Mogelijkheid 3: Ik ruil de twee ECC85 om voor twee EF86's en bouw een HF 10 met nieuwe UGT's uit Schagen.
Mogelijk 1: Het makkelijkst, hoeft ik niks te ruilen. Maar mij is door jullie duidelijk geworden dat de HF 10 echt beter is.
Mogelijkheid 2: Gaat om 15 Euro verzendkosten,. maar dan heb ik een HF 10, en de AMROH UTG's kan ik later vervangen als ik het niks vind.
Mogelijkheid 3: Denk een Euro of 100, 150, voor die nieuwe UGT's.
Nu lijkt mij mogelijkheid 2 de beste. Ik ben namelijk nogal weg van dat ontwerp van die HF 10, vooral van die fasedraaier omdat die meer symmetrisch is. Ik hou de opbouw aan van de originele HF10, dan kan je nauwelijks fout met aarding gaan namelijk.
Ik vergelijk het resultaat met die Rotel versterken die ik nu heb, vind ik het niet goed genoeg, dan kan ik altijd die UGT's vervangen, en anders is het project leuk als als een soort open haard effect. En heb ik de lol gehad zo iets te bouwen.
Dit zijn de mogelijkheden:
Mogelijkheid 1: Ik heb de buizen , en de voeding, en de UHT's en ik bouw een (dubbele) Fidellio.
Mogelijkheid 2: Ik ruil de twee EEC85's om voor twee EF86's, en bouw een HF 10 met die twee AMROH UGT's
Mogelijkheid 3: Ik ruil de twee ECC85 om voor twee EF86's en bouw een HF 10 met nieuwe UGT's uit Schagen.
Mogelijk 1: Het makkelijkst, hoeft ik niks te ruilen. Maar mij is door jullie duidelijk geworden dat de HF 10 echt beter is.
Mogelijkheid 2: Gaat om 15 Euro verzendkosten,. maar dan heb ik een HF 10, en de AMROH UTG's kan ik later vervangen als ik het niks vind.
Mogelijkheid 3: Denk een Euro of 100, 150, voor die nieuwe UGT's.
Nu lijkt mij mogelijkheid 2 de beste. Ik ben namelijk nogal weg van dat ontwerp van die HF 10, vooral van die fasedraaier omdat die meer symmetrisch is. Ik hou de opbouw aan van de originele HF10, dan kan je nauwelijks fout met aarding gaan namelijk.
Ik vergelijk het resultaat met die Rotel versterken die ik nu heb, vind ik het niet goed genoeg, dan kan ik altijd die UGT's vervangen, en anders is het project leuk als als een soort open haard effect. En heb ik de lol gehad zo iets te bouwen.
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 02:20 door Martin21.
Onderwerp is gesloten.
30 mrt 2018 00:48 - 30 mrt 2018 00:51 #71722
door Bert Kn
Ja Huub, maar wat te doen als je die onderdelen niet heb en het met de Amroh onderdelen wil doen die de topic starter heeft.
Dat heb ik er uit begrepen.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Fidelio in een nieuw jasje
Helen maal niet moeilijk
De HF 10 van philips totaal met de onder derdelen en 9710 M
is veeel beter dat is n HIFI versterker
Ja Huub, maar wat te doen als je die onderdelen niet heb en het met de Amroh onderdelen wil doen die de topic starter heeft.
Dat heb ik er uit begrepen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 00:51 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
30 mrt 2018 00:09 - 30 mrt 2018 00:11 #71721
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
Helen maal niet moeilijk
is veeel beter dat is n HIFI versterker met die uitgang
Amroh is amateur speelt wel redelijk en daar houd het mee op
heb in het verleden wel drie HF 10 gehad en weer verkocht stom weg
mooiste is ook met ph elementen
huub
is veeel beter dat is n HIFI versterker met die uitgang
Amroh is amateur speelt wel redelijk en daar houd het mee op
heb in het verleden wel drie HF 10 gehad en weer verkocht stom weg
mooiste is ook met ph elementen
huub
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 00:11 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
29 mrt 2018 23:29 #71720
door Bert Kn
Moeilijk te zeggen, de een vindt dit en de ander vindt dat.
Als je het met de genoemde spullen die je bij de start van het bericht heb genoemd wil doen waarom dan geen Fidellio ?
Je weet zelf niet eens of je hem echt ga gebruiken en dat het is voor de gein is.
Succes met de bouw wat het ook moge worden.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Fidelio in een nieuw jasje
Maar wat denken jullie, een HF 10, of een Fidellio? Ik neig toch het meest naar die HF10 achteraf met nieuw blik.
Moeilijk te zeggen, de een vindt dit en de ander vindt dat.
Als je het met de genoemde spullen die je bij de start van het bericht heb genoemd wil doen waarom dan geen Fidellio ?
Je weet zelf niet eens of je hem echt ga gebruiken en dat het is voor de gein is.
Succes met de bouw wat het ook moge worden.
Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
29 mrt 2018 22:16 #71719
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Goed, het heel verhaal. Ik ben een Wikipediaredacteur geweest die daar slaande bonje heeft gekregen omdat ik het een stel idioten vind, die van het Nederlands recht geen klap snappen. Ik ga jullie daar niet mee vervelen, dat is namelijk een even onbegrijpelijk als lang verhaal waarvoor je heel goed in de materie moet zitten. Maar ik kwam stomtoevallig in aanraking met de eigenaar van Metasonix, ik heb er een artiekel op geschreven op een andere wiki, Wikisage.
nl.wikisage.org/wiki/METASONIX
En ben nu dit artikel aan het schrijven, nog niet af. Zitten ongetwijfeld ook nog fouten in.
nl.wikisage.org/wiki/Elektronenbuis
En ik kwam dat oude spul tegen, en dacht leuk, laat ik eens een buizenversterker bouwen. Voor zeg maar het open haard effect.
En dat is eigenlijk het eerlijke verhaal. Ik weet zelfs helemaal niet of ik hem echt ga gebruiken, ik wil hem eerst horen naast mij Rotel versterker, die is echt niet verkeerd. Het is voor de gein. Net zoals ik een LGB baan radiografisch heb gebouwd toen ik het artikel LGB schreef. Ik heb heel veel artikelen geschreven voor ik daar een kletterruzie kreeg, maar laten we het alsjeblieft daar verder niet over hebben...
Maar wat denken jullie, een HF 10, of een Fidellio? Ik neig toch het meest naar die HF10 achteraf met nieuw blik.
nl.wikisage.org/wiki/METASONIX
En ben nu dit artikel aan het schrijven, nog niet af. Zitten ongetwijfeld ook nog fouten in.
nl.wikisage.org/wiki/Elektronenbuis
En ik kwam dat oude spul tegen, en dacht leuk, laat ik eens een buizenversterker bouwen. Voor zeg maar het open haard effect.
En dat is eigenlijk het eerlijke verhaal. Ik weet zelfs helemaal niet of ik hem echt ga gebruiken, ik wil hem eerst horen naast mij Rotel versterker, die is echt niet verkeerd. Het is voor de gein. Net zoals ik een LGB baan radiografisch heb gebouwd toen ik het artikel LGB schreef. Ik heb heel veel artikelen geschreven voor ik daar een kletterruzie kreeg, maar laten we het alsjeblieft daar verder niet over hebben...
Onderwerp is gesloten.