Skip to main content
Zelfbouw

Fidelio in een nieuw jasje

Meer
30 mrt 2018 15:23 #71733 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Fidelio in een nieuw jasje
Zeker het proberen waard , meen dat de Amroh HV231 deze EF86 schakeling ook toepaste,
met een extra kathodeweerstand voor de tegenkoppeling, dit is geeft beproefd resultaat.

Cees- pa1dba
Onderwerp is gesloten.
Meer
30 mrt 2018 13:34 - 30 mrt 2018 13:42 #71732 door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Dat is een goede tip, Cees! Ik had al zitten kijken naar die holnietjes, en ben inderdaad altijd een groot liefhebber van Ultra Lineair geweest. Ik vind namelijk die EL84's een te laag vermogen geven als triode geschakeld, dan moet je echt een andere buis nemen, en zuiver B vind ik te veel vervorming geven.

En gezien het feit dat QUAD niet lang geleden een versterker met EL 84 buizen heeft uitgebracht zal het wel goed zitten allemaal met die buis.

Verder, wie weet ergens een goed, werkend schema van een HF 10, want er zwerven meerdere over het internet, en ik las hier ergens iets over een bouwbeschrijving wat op dit forum zou zijn opgeladen. Want ik wil de oude kerstboom opstelling maken, die is beproefd, dan zit je goed met je aarding en alles. Geen printplaten en zo.

Met die dubbele HF 10 heb je een mooi blok, las zelfs een suggestie om die EF86 als triode te schakelen,. Dan die buis en die EEC 83 lekker op DC, en die stuur je vast goed uit op een CD speler of een Apple airporter. (Heeft een audio uitgang.)
Dan kun je altijd nog een losse voorversterker erbij bouwen of kopen, maakt niet uit als die met transistors is. Is gewoon een leuk project lijkt mij.

En Huub, oud spul begin ik liever niet aan. Ik bouw een keer goed, met eerste klas spul. Op het moment dat ik denk dat wordt hem niet met die AHMRO trafo's laat ik subiet die knaap in Schagen een stel andere UGT's wikkelen.
Maar op zich zou het een idee zijn een wrak van een HF 10 van Marktplaats te kopen als voorbeeld. En dan slopen en de rest aan liefhebbers voor een zacht prijsje verkopen. (lees een symbolisch prijsje) Ik ga die twee ECC 85 laten omruilen.

(Ik doel voor die triode schakeling van die EF 86 op deze topic www.buizenradioclub.nl/forum/12-gezocht/...erker-hf-10?start=12 )
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 13:42 door Martin21. Reden: (Link erbij)
Onderwerp is gesloten.
Meer
30 mrt 2018 10:07 #71728 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Fidelio in een nieuw jasje
@Martin,
Mogelijkheid 2, met de U73's Ultra Lineair schakelen, via de 2 "verborgen" holnietjes .
Inderdaad De fazedraaier van de HF10 is veel fraaier .

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin21
Onderwerp is gesloten.
Meer
30 mrt 2018 09:55 - 30 mrt 2018 09:57 #71726 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
al zal men de uitgang van een hf 10 kopen
en op de amroh doen dat is al een verbetering
huub
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 09:57 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
Meer
30 mrt 2018 09:54 #71725 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
Er zijn op MPL genoeg HF 10 te koop nog
huub
Onderwerp is gesloten.
Meer
30 mrt 2018 02:51 #71724 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Fidelio in een nieuw jasje
Mogelijkheid 4.
Een oproep voor twee HF10 ugt's doen en het HF10 concept bouwen.
En als dat lukt HIER twee EF86's kopen

Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena