Skip to main content
Zelfbouw

Fidelio in een nieuw jasje

Meer
01 apr 2018 18:49 #71811 door admin
Beantwoord door admin in topic Fidelio in een nieuw jasje
Op verzoek TS, onderwerp gesloten, we wachten de nieuwbouw in spanning af.

Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
Meer
01 apr 2018 16:54 #71810 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Fidelio in een nieuw jasje
En niet te veel eieren eten.
Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
01 apr 2018 10:00 #71793 door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Ik ook. Laten we dit draadje dus maar afsluiten want ik weet wat ik wil weten en we gaan nu alle kanten op. En of die Transmissie lines van Remo wel of niet goed klinken op een HF 10 zie ik wel. Eerste die HF 10 bouwen, luisteren, daar gaat het om, en dan zien we het allemaal wel. Vrolijk pasen allemaal.
Onderwerp is gesloten.
Meer
01 apr 2018 03:00 - 01 apr 2018 03:27 #71788 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Fidelio in een nieuw jasje

kan ik het eerst eens proberen met die Amroh's. Ik heb zo langzamerhand wel begrepen dat het niet echt slecht is maar zeker niet de top. Hangt er helemaal van af wat ik er mee ga doen, en dat kan ik pas bepalen als project af is. Is het echt veel beter dan die rotel, dan gaan die dure UGT's er in, is het minder of zakt hij door het ijs, dan gaat hij naar mijn studeerkamer

Tja vreemd verhaal denk ik zo.
Stel dat hij met de Amroh's door de mand valt ten opzichte van de rotel en met de dure UGTS die er dan niet ingaan niet.
En wat te denken over welke luidsprekers je aansluit?
De Luidsprekers die je op de Rotel gebruikt klinken per definitie niet zo goed als op het HF10 concept wat je wil bouwen.
Versterkers en luidsprekers matchen niet altijd met elkaar.

Huub vindt het een eindeloos gedoe en eerlijk gezegd begin ik die indruk ook een beetje te krijgen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 01 apr 2018 03:27 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Meer
01 apr 2018 02:15 - 01 apr 2018 02:45 #71787 door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Da's wel een goeie Bert, kan ik het eerst eens proberen met die Amroh's. Ik heb zo langzamerhand wel begrepen dat het niet echt slecht is maar zeker niet de top. Hangt er helemaal van af wat ik er mee ga doen, en dat kan ik pas bepalen als project af is. Is het echt veel beter dan die Rotel, dan gaan die dure UGT's er in, is het minder of zakt hij door het ijs, dan gaat hij naar mijn studeerkamer met een paar simpele boxen.

Ik heb nog een stel Audax tweeters, hele mooie, en ik heb nog een stel 22RH426 boxen staan met AD8068's erin, wie weet bak ik daar wat van in elkaar of zo. Nieuwe condenstoren in de filters, andere kasten, vind ze wat uit verhouding. Maar zoals gezegd, het gaat vooral om de lol van het bouwen, en wordt het echt goed is dat mooi meegenomen, dus het kan het nooit tegenvallen.
Laatst bewerkt 01 apr 2018 02:45 door Martin21.
Onderwerp is gesloten.
Meer
31 mrt 2018 21:14 #71785 door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Fidelio in een nieuw jasje
De ugt van AE zijn mischien 10x de prijs van de Amroh U73
De bandbreedte is ook aanzienlijk groter 10hz tot 100 khz
De u73 doet nog wel 20 khz en in het laag 40 misschien 30hz
Ook heeft de AE een UL aftakkingen
Als je beter wilt kan je alsnog gewoon de trafo,s vervangen
Zet de u73 tijdeljk vast met dubbelzijdig plakband
Zit je niet met gaten welke niet meer nodig zijn als je voor AE kiest
Onderwerp is gesloten.