Zelfbouw
Het zendertje van Otto
Minder
Meer
18 jul 2014 11:39 #44973
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Het zendertje van Otto
Beste René D.
Toen jij op de kleuter school rond liep,waren er al schakelende voedingen!
Denk aan de KTV K9 en alle modellen hierna tot heden.Ook alle andere merken!
Als deze voedingen zo brand gevoelig zijn was dus half Europa afgebrand.
Alles wat in kringloop wordt aangeboden is afgedankte zooi.
En voor iets verkocht wordt moet het eerst goed gecontroleerd worden op
veiligheid e.d.
Dus niet alleen of het werkt.
Je moet dan ook weten hoe een sops voeding werkt
M.v.g. Ton
Toen jij op de kleuter school rond liep,waren er al schakelende voedingen!
Denk aan de KTV K9 en alle modellen hierna tot heden.Ook alle andere merken!
Als deze voedingen zo brand gevoelig zijn was dus half Europa afgebrand.
Alles wat in kringloop wordt aangeboden is afgedankte zooi.
En voor iets verkocht wordt moet het eerst goed gecontroleerd worden op
veiligheid e.d.
Dus niet alleen of het werkt.
Je moet dan ook weten hoe een sops voeding werkt
M.v.g. Ton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, Willem Roseboom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
18 jul 2014 10:20 #44971
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Het zendertje van Otto
Beetje last van de warmte René? We moeten het maar eens onder vier ogen uitpraten, want deze reactie gaat helemaal nergens over. Ik maak er dan ook verder geen woorden meer aan vuil. Maar als je het beter weet dan een ander....... Ga je gang.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
18 jul 2014 09:37 #44970
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Het zendertje van Otto
Ja hoor meneer Boin gelooft het weer niet
Als het niet in zijn straatje past deugt het niet
Diverse malen op het werk apparaten met schakelende voedingen getest
En een JVC video die begon te stinken bijna brand
Bij een collega andere filiaal een lcd tv die na een half uur in de stelling
In de fik vliegt ze hebben moten blussen want de stelling stond in de hens
Een tv verleden jaar .
Maar ja als men niet geloofd zal men het Maar eens moeten onder vinden
Het grote bewijs van het Haarlems museum met een Samsung digitenne kastje
Jongens die zooi wordt niet eens gekeurd er staat geen t.u.v. Op of KEMA keur
Als ik langere tijd wegga haal ik alle spanningen eraf van de schakelende voedingen
Een accu op een zendertje is geen idioot idee zeker de 2 zes volt blokken
Is altijd te proberen voor mensen die storing hebben en weten niet waar het vandaan komt
Ik merk wel dat hier een persoon aanwezig is om mensen weg te jagen
Als Huub wat schrijft deugt het niet
Je kan hem ook links laten liggen om niet te reageren
Laten we wel wezen dat hier mensen zijn met verschillende niveau en niet weg gemoffeld wordt
Door iemand die te dominant overkomt
Ik deel mijn ervaring met die voedingen omdat ik juist zorgen maak over de veiligheid er van
We willen hier niet lezen dat bij forum bezoeker een huis is afgebrand door een inferieure voeding
Ik zal het zo zeggen ik zuig dit niet uit mijn duim maar door ervaringen met testen van apparaten die verkocht moeten worden in de winkel
Een voel mij enigszins verantwoordelijk voor dat niet iets in de fik vliegt
Vertrouw ik het niet gooi ik het weg
René
Als het niet in zijn straatje past deugt het niet
Diverse malen op het werk apparaten met schakelende voedingen getest
En een JVC video die begon te stinken bijna brand
Bij een collega andere filiaal een lcd tv die na een half uur in de stelling
In de fik vliegt ze hebben moten blussen want de stelling stond in de hens
Een tv verleden jaar .
Maar ja als men niet geloofd zal men het Maar eens moeten onder vinden
Het grote bewijs van het Haarlems museum met een Samsung digitenne kastje
Jongens die zooi wordt niet eens gekeurd er staat geen t.u.v. Op of KEMA keur
Als ik langere tijd wegga haal ik alle spanningen eraf van de schakelende voedingen
Een accu op een zendertje is geen idioot idee zeker de 2 zes volt blokken
Is altijd te proberen voor mensen die storing hebben en weten niet waar het vandaan komt
Ik merk wel dat hier een persoon aanwezig is om mensen weg te jagen
Als Huub wat schrijft deugt het niet
Je kan hem ook links laten liggen om niet te reageren
Laten we wel wezen dat hier mensen zijn met verschillende niveau en niet weg gemoffeld wordt
Door iemand die te dominant overkomt
Ik deel mijn ervaring met die voedingen omdat ik juist zorgen maak over de veiligheid er van
We willen hier niet lezen dat bij forum bezoeker een huis is afgebrand door een inferieure voeding
Ik zal het zo zeggen ik zuig dit niet uit mijn duim maar door ervaringen met testen van apparaten die verkocht moeten worden in de winkel
Een voel mij enigszins verantwoordelijk voor dat niet iets in de fik vliegt
Vertrouw ik het niet gooi ik het weg
René
René Daemen
18 jul 2014 08:24 #44967
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Het zendertje van Otto
Schakelende voedingen zijn gemiddeld minstens even goed te repareren als trafovoedingen. Bovendien kunnen ze ook bromklachten geven.
Helaas veroorzaken ze door slecht ontwerp of bezuiniging op onderdelen soms onnodig klachten.
Helaas veroorzaken ze door slecht ontwerp of bezuiniging op onderdelen soms onnodig klachten.
18 jul 2014 08:04 #44964
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Het zendertje van Otto
Hans,
Een geschakelde voeding kan maar hoeft inderdaad niet altijd nadelig te zijn voor geluidsdoeleinden bij gevoelige versterkers en storingen te veroorzaken bij de ontvangst van radiosignalen.
Bij mijn Amerikaanse Dynaco PAT-4 voorversterker heb ik een schakelende voeding van 230V naar 110V, geen enkel probleem.
René,
Met een goede geschakelde voeding is niets mis, en deze zullen er naar mijn mening gewoon blijven.
Moet er niet aan denken dat mijn PC een voeding met trafo zou hebben, deze zou dan net zo groot zijn als de gehele systeemkast bigfun
Een geschakelde voeding kan maar hoeft inderdaad niet altijd nadelig te zijn voor geluidsdoeleinden bij gevoelige versterkers en storingen te veroorzaken bij de ontvangst van radiosignalen.
Bij mijn Amerikaanse Dynaco PAT-4 voorversterker heb ik een schakelende voeding van 230V naar 110V, geen enkel probleem.
René,
Met een goede geschakelde voeding is niets mis, en deze zullen er naar mijn mening gewoon blijven.
Moet er niet aan denken dat mijn PC een voeding met trafo zou hebben, deze zou dan net zo groot zijn als de gehele systeemkast bigfun
Mvg.
Bert
Minder
Meer
18 jul 2014 07:52 #44963
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Het zendertje van Otto
Er komt weer een schakelende voeding ter sprake en ja hoor: De bekende verhalen over smeukende video recorders en andere ellende komt weer voorbij.
Eerst moet ik mijn zendertje maar voeden uit een scooteraccu want dat is zo gemakkelijk voor portable gebruik en nu moet ik ineens een veilige voeding met brugcel en stabilisator gebruiken.
Ik wil het nogmaals benadrukken: Niet alle schakelende voedingen storen en/of zijn onveilig. Als je de veiligheidsvoorschriften van zo'n voeding eens leest die tegenwoordig in elke gebruiksaanwijzing moet staan, dan staat daar te lezen dat je storing kan ondervinden in de buurt van ontvangstapparatuur. Dat is nieits nieuws. Dat is nu eenmaal inherent aan het principe van de schakelende voeding.
Dan het opschroeven van een 27 mc. Voeding: Bij de meeste voedingen gaat dit niet omdat er van een bepaalde stabilisator gebruik wordt gemaakt die geen instelmogelijkheid heeft. De meeste van die dingen worden ook zo economisch mogelijk gebouwd en dat kan inhouden dat bijvoorbeeld de transformator precies voor zijn doel berekend is of zelfs nog lichter. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn omdat je met een 27 mc zendontvanger niet continu de maximum stroom trekt. Vaak zal ook ce spanning die uit de trafo komt niet veel hoger zijn dan noodzakelijk voor een stabile werking. Als je na de afvlakelco bijvoorbeeld 18 V. hebt, dat voldoende is om 12 V. te stabiliseren, dan kan je zo'n voeding onmogelijk opdraaien voor 19 V. Als je de spanning op wil draaien dan heb je minimaal 3 V. meer nodig als ingangsspanning voor de stabilisatieschakeling. De meeste voedingen halen dit dus niet. Als het toevallig wel lukt, werkt je stabilisatie niet optimaal en dat geeft weer bromellende.
Ik heb thuis zelf verschillende schakelende voedingen in huis en geen van die voedingen geeft serieuze problemen.
En over storingen gesproken: Over de storing van een beeldbuis t.v. lees ik niets. Als je naar de A.M. wilde luisteren kon je je t.v. beter uitlaten.
Groeten,
Peter
Eerst moet ik mijn zendertje maar voeden uit een scooteraccu want dat is zo gemakkelijk voor portable gebruik en nu moet ik ineens een veilige voeding met brugcel en stabilisator gebruiken.
Ik wil het nogmaals benadrukken: Niet alle schakelende voedingen storen en/of zijn onveilig. Als je de veiligheidsvoorschriften van zo'n voeding eens leest die tegenwoordig in elke gebruiksaanwijzing moet staan, dan staat daar te lezen dat je storing kan ondervinden in de buurt van ontvangstapparatuur. Dat is nieits nieuws. Dat is nu eenmaal inherent aan het principe van de schakelende voeding.
Dan het opschroeven van een 27 mc. Voeding: Bij de meeste voedingen gaat dit niet omdat er van een bepaalde stabilisator gebruik wordt gemaakt die geen instelmogelijkheid heeft. De meeste van die dingen worden ook zo economisch mogelijk gebouwd en dat kan inhouden dat bijvoorbeeld de transformator precies voor zijn doel berekend is of zelfs nog lichter. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn omdat je met een 27 mc zendontvanger niet continu de maximum stroom trekt. Vaak zal ook ce spanning die uit de trafo komt niet veel hoger zijn dan noodzakelijk voor een stabile werking. Als je na de afvlakelco bijvoorbeeld 18 V. hebt, dat voldoende is om 12 V. te stabiliseren, dan kan je zo'n voeding onmogelijk opdraaien voor 19 V. Als je de spanning op wil draaien dan heb je minimaal 3 V. meer nodig als ingangsspanning voor de stabilisatieschakeling. De meeste voedingen halen dit dus niet. Als het toevallig wel lukt, werkt je stabilisatie niet optimaal en dat geeft weer bromellende.
Ik heb thuis zelf verschillende schakelende voedingen in huis en geen van die voedingen geeft serieuze problemen.
En over storingen gesproken: Over de storing van een beeldbuis t.v. lees ik niets. Als je naar de A.M. wilde luisteren kon je je t.v. beter uitlaten.
Groeten,
Peter
Peter Boin,