Zelfbouw
Het zendertje van Otto
19 jul 2014 19:18 #45027
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Het zendertje van Otto
Overmodulatie. Als de modulatiediepte onder de pakkumbeet 10% komt licht de rooie LED op (v3.1 schema).
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jul 2014 16:55 #45021
door Rene123
Beantwoord door Rene123 in topic Het zendertje van Otto
Dat is kan inderdaad maar kan ook een led zijn voor aan de ac kant en een na de 7812.
Vandaar dus ook de vraag.
Vandaar dus ook de vraag.
19 jul 2014 06:44 #44998
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Meest voor de hand liggende functie van de tweede LED is PLL LOCK.
Tjerk, 9ZZ
19 jul 2014 06:15 - 19 jul 2014 06:17 #44996
door Rene123
Ik heb die problemen wel eens gehad met fm zenders op de 3 meterband maar die hadden een vermogen van 25 watt.
Waarvoor dienen die 2 ledjes die je in de behuizing hebt zitten?
Voedingsspanning en ??
Je hebt alles netjes op de print verwerkt zie ik.
Beantwoord door Rene123 in topic Het zendertje van Otto
Dat is wel een erg overgevoelige cd speler.Ben schreef : Geen enkel probleem met dit zendertje en ook geen brom, wel stopt mijn oude Philips CD speler ermee (Compact disc player CD471) als het zendertje in de buurt staat. Zal wel instraling zijn maar dat mag de pret niet drukken. Groet, Ben
Ik heb die problemen wel eens gehad met fm zenders op de 3 meterband maar die hadden een vermogen van 25 watt.
Waarvoor dienen die 2 ledjes die je in de behuizing hebt zitten?
Voedingsspanning en ??
Je hebt alles netjes op de print verwerkt zie ik.
Laatst bewerkt 19 jul 2014 06:17 door Rene123.
19 jul 2014 04:52 #44993
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
@Ben: Stook je dan niet veeeeeel te veel vermogen? :woohoo:
Ben ook nog een blauwe maandag bezig geweest met een Optimod-achtig ding. Omdat het dynamisch bereik inherent aan het medium een stuk kleiner is dan van een CD (of FM radio) moet het audio gecomprimeerd worden om lekker te laten klinken via zo'n zendertje. Ik vond online een mooi driebands concept bedoeld voor AM. Helaas is dit ondergesneeuwd door andere, nog weer interessanter projecten. Ik vind Otto's concept van een CMOS modulator wel bijzonder elegant.
Ben ook nog een blauwe maandag bezig geweest met een Optimod-achtig ding. Omdat het dynamisch bereik inherent aan het medium een stuk kleiner is dan van een CD (of FM radio) moet het audio gecomprimeerd worden om lekker te laten klinken via zo'n zendertje. Ik vond online een mooi driebands concept bedoeld voor AM. Helaas is dit ondergesneeuwd door andere, nog weer interessanter projecten. Ik vind Otto's concept van een CMOS modulator wel bijzonder elegant.
Tjerk, 9ZZ
18 jul 2014 20:45 #44989
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Het zendertje van Otto
Geen enkel probleem met dit zendertje en ook geen brom, wel stopt mijn oude Philips CD speler ermee (Compact disc player CD471) als het zendertje in de buurt staat. Zal wel instraling zijn maar dat mag de pret niet drukken. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.