Reparatie en Restauratie tip's
B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
08 apr 2021 15:35 - 08 apr 2021 15:40 #89876
door Huub
Beantwoord door Huub in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
Het zit ook zo
er was ook eens iemand die de buizen EF 88 vraagden
voor zijn gietaar versterker..s merk .UK .AM .?
het was wel een tijd geleden en ook op prof meet apperatuur
ze zijn ook met goed pen uitgevoerd ik heb er destijd een antal gehad
en weer verkocht aan een belang hebben de dacht ook voor gietaar
maar je moet wel jaren terug denken .. de opheden nu nieuw
denk het niet .
huub
er was ook eens iemand die de buizen EF 88 vraagden
voor zijn gietaar versterker..s merk .UK .AM .?
het was wel een tijd geleden en ook op prof meet apperatuur
ze zijn ook met goed pen uitgevoerd ik heb er destijd een antal gehad
en weer verkocht aan een belang hebben de dacht ook voor gietaar
maar je moet wel jaren terug denken .. de opheden nu nieuw
denk het niet .
huub
Laatst bewerkt 08 apr 2021 15:40 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
08 apr 2021 14:54 - 08 apr 2021 14:55 #89875
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
Dag Huub,
Hij staat inderdaad in het Muiderkring Buizenboek (en ook in die van Babani). Maar op bijvoorbeeld Radiomuseum.org staat bij de EF88 geen foto (de foto die er wel staat is van de onderkant van een willekeurige noval buis; die zelfde foto staat ook bij veel andere buizen waarvan blijkbaar geen foto beschikbaar is). Ook staat er op Radiomuseum.org geen enkele verwijzing naar een apparaat waarin de EF88 is toegepast. Op bijvoorbeeld "Frank's Electron Tube Pages" is niets over de EF88 te vinden.
Ik zei en zeg niet dat de EF88 niet heeft bestaan omdat ik dat simpelweg niet zeker weet, maar er is op zijn minst iets raars aan de hand met dit buistype. Verder weet ik vrijwel zeker (99,9 %) dat er geen gitaarversterkers zijn geweest waar een EF88 in zat.
Uit welke gegevens in het Muiderkring Buizenboek haal je dat de EF88 twee keer zoveel versterkt als de EF86?
Groet,
Robert
Hij staat inderdaad in het Muiderkring Buizenboek (en ook in die van Babani). Maar op bijvoorbeeld Radiomuseum.org staat bij de EF88 geen foto (de foto die er wel staat is van de onderkant van een willekeurige noval buis; die zelfde foto staat ook bij veel andere buizen waarvan blijkbaar geen foto beschikbaar is). Ook staat er op Radiomuseum.org geen enkele verwijzing naar een apparaat waarin de EF88 is toegepast. Op bijvoorbeeld "Frank's Electron Tube Pages" is niets over de EF88 te vinden.
Ik zei en zeg niet dat de EF88 niet heeft bestaan omdat ik dat simpelweg niet zeker weet, maar er is op zijn minst iets raars aan de hand met dit buistype. Verder weet ik vrijwel zeker (99,9 %) dat er geen gitaarversterkers zijn geweest waar een EF88 in zat.
Uit welke gegevens in het Muiderkring Buizenboek haal je dat de EF88 twee keer zoveel versterkt als de EF86?
Groet,
Robert
Laatst bewerkt 08 apr 2021 14:55 door Robert Gribnau. Reden: typefout hersteld
08 apr 2021 09:48 - 08 apr 2021 09:52 #89874
door Huub
Beantwoord door Huub in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
Robert de EF 88 bestaat wel degelijk
kijk in het muider kring boek de versterking is dubbelt als ef 86
maar hij vraagt ook meer MA .dissi .
Ik heb een aantal EF 88 .met goud pen gehad maar verkocht
Ze staan ook op duur meer apperatuur . een van B&Kjer
ook op gietaar versterkers . mischien wat ouden versterkers bvb FENDER
kan ook zijn engelsen merken .
huub
kijk in het muider kring boek de versterking is dubbelt als ef 86
maar hij vraagt ook meer MA .dissi .
Ik heb een aantal EF 88 .met goud pen gehad maar verkocht
Ze staan ook op duur meer apperatuur . een van B&Kjer
ook op gietaar versterkers . mischien wat ouden versterkers bvb FENDER
kan ook zijn engelsen merken .
huub
Laatst bewerkt 08 apr 2021 09:52 door Huub.
07 apr 2021 23:01 #89872
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
Dit element is inderdaad een Ronette, een ST105.
Hoewel je het vaak ziet, is het niet het allerbeste element.
Veel van deze elementen zijn doorgezakt.
In een AT6 kun je zonder probleem een MD-element plaatsen.
Groeten,
Peter
Hoewel je het vaak ziet, is het niet het allerbeste element.
Veel van deze elementen zijn doorgezakt.
In een AT6 kun je zonder probleem een MD-element plaatsen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: paulsnip
07 apr 2021 22:28 #89871
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
De Garrard AT6 is vandaag met de post gekomen. Het toestel is in een hele nette staat. Niks kapot en de originele stofkap erbij. Ook draait hij en volgens de verkoper geeft hij geluid. Hij heeft hem geprobeerd op een radio zonder voorversterker. Dus er zit een kristal of keramisch element in denk ik zo.
Het element lijkt een Ronette? Misschien kunnen de kenners mij het exacte merk en type geven?
Misschien nieuw naaldje erop en gewoon proberen?
Het element lijkt een Ronette? Misschien kunnen de kenners mij het exacte merk en type geven?
Misschien nieuw naaldje erop en gewoon proberen?
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
07 apr 2021 22:24 - 07 apr 2021 22:27 #89870
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic B7X73A HiQ gerestaureerd en platenspeler vraag.
Dag Huub,
Bedoel je nou echt de EF88? Dat is een erg zeldzame buis. Ik heb er nog nooit een foto van gezien. Ik ken ook geen gitaarversterker met een EF88.
Of bedoel je de E80F? Maar ook die zie je vrijwel nooit in gitaarversterkers die normaal in de muziekhandel te koop zijn (maar soms doet een amateur het wel; ik heb als grapje eens een piepklein gitaarversterkertje gemaakt met een E80F en een E81L).
Er is wel iets verschil tussen de E80F en de EF86, een buis die je wel regelmatig ziet in gitaarversterkers. Maar dat de E80F 2 x meer zou versterken dan de EF86 lijkt me erg sterk. Ik haal dat in ieder geval niet uit de Philips datasheets.
Groet,
Robert
Bedoel je nou echt de EF88? Dat is een erg zeldzame buis. Ik heb er nog nooit een foto van gezien. Ik ken ook geen gitaarversterker met een EF88.
Of bedoel je de E80F? Maar ook die zie je vrijwel nooit in gitaarversterkers die normaal in de muziekhandel te koop zijn (maar soms doet een amateur het wel; ik heb als grapje eens een piepklein gitaarversterkertje gemaakt met een E80F en een E81L).
Er is wel iets verschil tussen de E80F en de EF86, een buis die je wel regelmatig ziet in gitaarversterkers. Maar dat de E80F 2 x meer zou versterken dan de EF86 lijkt me erg sterk. Ik haal dat in ieder geval niet uit de Philips datasheets.
Groet,
Robert
Laatst bewerkt 07 apr 2021 22:27 door Robert Gribnau.