Reparatie en Restauratie tip's
Philips B6X44A - defecte aan/uit schakelaar
19 aug 2020 21:25 #85110
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
Dan gebruik je de schakelaar toch enkelpolig als 1 contact probleemloos werkt.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- joost_roldaan
- [joost_roldaan]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 aug 2020 21:01 - 19 aug 2020 21:34 #85109
door joost_roldaan
Groet, Joost.
Beantwoord door joost_roldaan in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
Bijgevoegd de foto's.
Ik heb inmiddels de schakelaar open gemaakt en schoongemaakt, maar de sluiting blijft. Ik heb één kant schakelend gekregen.
Als er geen vervangende schakelaar te vinden is, dan denk ik aan een oplossing met een relais.
Ik heb inmiddels de schakelaar open gemaakt en schoongemaakt, maar de sluiting blijft. Ik heb één kant schakelend gekregen.
Als er geen vervangende schakelaar te vinden is, dan denk ik aan een oplossing met een relais.
Groet, Joost.
Laatst bewerkt 19 aug 2020 21:34 door joost_roldaan.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
19 aug 2020 20:43 #85108
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
hoi Joost ,
Maak even een foto van die switch,l geen idee welk model in deze radio zit.
De mensen op dit forum hebben vaak een bak vol met schakelaars ,maar zo'n type nummer zegt niets, als ze zelf die radio niet gehad hebben.
Maak even een foto van die switch,l geen idee welk model in deze radio zit.
De mensen op dit forum hebben vaak een bak vol met schakelaars ,maar zo'n type nummer zegt niets, als ze zelf die radio niet gehad hebben.
Cees- pa1dba
- joost_roldaan
- [joost_roldaan]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 aug 2020 17:55 #85107
door joost_roldaan
Groet, Joost.
Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar werd gestart door joost_roldaan
Hallo, ik ben bezig met een restauratie van een Philips B6x44A, een mooie radio met FM stereo en AFC en rapido start.
Ik loop vast omdat er kortsluiting zit in de aan/uit schakelaar die aan de potmeter vastzit. Het Philips onderdeel is 4822.071.00598 volgens het schema. Ik heb de potmeter gedemonteerd en de schakelaar losgehaald maar het binnenwerk wil niet goed schakelen en er zit sluiting in.
Vandaar mijn noodkreet: heeft er iemand deze potmeter/schakelaar liggen (bv uit een donorradio) en wil mij daarmee verder helpen?
Groet, Joost.
Ik loop vast omdat er kortsluiting zit in de aan/uit schakelaar die aan de potmeter vastzit. Het Philips onderdeel is 4822.071.00598 volgens het schema. Ik heb de potmeter gedemonteerd en de schakelaar losgehaald maar het binnenwerk wil niet goed schakelen en er zit sluiting in.
Vandaar mijn noodkreet: heeft er iemand deze potmeter/schakelaar liggen (bv uit een donorradio) en wil mij daarmee verder helpen?
Groet, Joost.
Groet, Joost.