Reparatie en Restauratie tip's
Philips B6X44A - defecte aan/uit schakelaar
Minder
Meer
06 sep 2020 21:35 #85372
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
Ik heb al tig van deze types hersteld en in alle gevallen waren deze c s nog gewoon goed. Ook vervang ik deze Elcoos zonder de printen los te solderen. Enkel de buitenste print,schroef ik de vijsjes los en dan plooi ik hem iets naar binnen zonder iets los te solderen en kan er zo overal aan voor de Elcoos te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
05 sep 2020 19:58 #85366
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
@Joost,
De kans dat mosterd condensatoren defect zijn ,is erg klein.
Succes met het herstel !
De kans dat mosterd condensatoren defect zijn ,is erg klein.
Succes met het herstel !
Cees- pa1dba
- joost_roldaan
- [joost_roldaan]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 sep 2020 18:14 #85362
door joost_roldaan
Groet, Joost.
Beantwoord door joost_roldaan in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
De printplaatjes zijn er uit, wat een gepriegel. Ik ga meteen de nodige snoertje vervangen, want wat heeft Philips het allemaal krap gemonteerd. Ik neem meteen de afgeschermde snoeren naar de bas, treble en balans mee, ook de aansluitingen van de potmeter ga ik vervangen.
Hieronder wat fotootjes van de printplaatjes en kast. De condensatoren die ik kon krijgen heb ik vervangen de rest heb ik individueel getest; alles op de printplaatjes klopt nu.
Mooi klusje voor morgen...
Hieronder wat fotootjes van de printplaatjes en kast. De condensatoren die ik kon krijgen heb ik vervangen de rest heb ik individueel getest; alles op de printplaatjes klopt nu.
Mooi klusje voor morgen...
Groet, Joost.
- joost_roldaan
- [joost_roldaan]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 sep 2020 17:32 #85346
door joost_roldaan
Groet, Joost.
Beantwoord door joost_roldaan in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
Ben even druk geweest met m'n werk.
Ik heb de bedrading rondom de tegenkoppeling gecontroleerd, en daar kan ik niets verkeerds vinden. Wel dacht ik dat ik alle elco's vervangen had, en toe viel mijn oog op C150 (geloof ik, het schema is niet heel duidelijk) in het exp. stereo circuit; ik heb me een breuk gezocht maar die zit er helemaal niet in; de weerstand R110 wel.
Ik heb nu besloten dat ik de beide printplaten rondom de ECC83 en ECL86 uit ga bouwen, zodat ik alle verbindingen/componenten kan checken: er zit veel soldeerschade op. Ik heb op die printplaten C70/71/72/73/77/78 vervangen en sinds die tijd zit er ook een hinderlijke 100Hz brom in de versterking. Die moderne condensatoren passen voor geen meter dus ik heb de pootjes verlengd, en ik denk dat dat de brom veroorzaakt. Maar zolang die printplaten in het toestel zitten kun je er voor geen meter bij.
Wordt vervolgd dus...
Ik heb de bedrading rondom de tegenkoppeling gecontroleerd, en daar kan ik niets verkeerds vinden. Wel dacht ik dat ik alle elco's vervangen had, en toe viel mijn oog op C150 (geloof ik, het schema is niet heel duidelijk) in het exp. stereo circuit; ik heb me een breuk gezocht maar die zit er helemaal niet in; de weerstand R110 wel.
Ik heb nu besloten dat ik de beide printplaten rondom de ECC83 en ECL86 uit ga bouwen, zodat ik alle verbindingen/componenten kan checken: er zit veel soldeerschade op. Ik heb op die printplaten C70/71/72/73/77/78 vervangen en sinds die tijd zit er ook een hinderlijke 100Hz brom in de versterking. Die moderne condensatoren passen voor geen meter dus ik heb de pootjes verlengd, en ik denk dat dat de brom veroorzaakt. Maar zolang die printplaten in het toestel zitten kun je er voor geen meter bij.
Wordt vervolgd dus...
Groet, Joost.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
28 aug 2020 22:00 #85273
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
meer tegenkoppeling ,minder versterking.... immsmw.
Cees- pa1dba
28 aug 2020 18:57 #85268
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips B6x44A - defecte aan/uit schakelaar
Dank je! Maar dat zou juist meer tegenkoppeling geven...
Tjerk, 9ZZ