Reparatie en Restauratie tip's
Restauratie Seeburg V200
10 jan 2020 19:48 - 10 jan 2020 19:49 #81513
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Restauratie Seeburg V200
Dat ziet er prima uit zo. Ik heb bij mij alles gedaan met de blauwe jukebox-reiniger. Eventueel verdunnen. Met de kwast de zaak flink insmeren, laten inwerken en dan met de kwast flink nabewerken. Daarna onder de kraan met warm water schoonspoelen. Even uit laten druipen en dan eerst met perslucht het water zoveel mogelijk wegblazen en met de verfbrander het laatste water wegwerken.
Daarna heb ik de contacten met de dremel gepolijst.
Zo heb ik ook wel versterkers en selectieunits schoongemaakt. Dat gaat prima, als je maar zorgt dat er geen water in de trafo’s komt. Voordeel: Het solderen gaat daarna ook stukken beter.
Ik hen ook zeer goede resultaten behaald en gezien met Dasty. Het wordt weer als nieuw!
Groeten,
Peter
Daarna heb ik de contacten met de dremel gepolijst.
Zo heb ik ook wel versterkers en selectieunits schoongemaakt. Dat gaat prima, als je maar zorgt dat er geen water in de trafo’s komt. Voordeel: Het solderen gaat daarna ook stukken beter.
Ik hen ook zeer goede resultaten behaald en gezien met Dasty. Het wordt weer als nieuw!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Laatst bewerkt 10 jan 2020 19:49 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jan 2020 19:30 - 10 jan 2020 19:35 #81512
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie Seeburg V200
watten staafje met gif of jif
en na doen met alcohol of anders
maar je zal ook een stukje poleis papier
onder de fingers door halen of papiertje met gif
of de schakelaar bewegen met papier en gif
want daar zit ook aanslag tussen op de fingers
huub
en na doen met alcohol of anders
maar je zal ook een stukje poleis papier
onder de fingers door halen of papiertje met gif
of de schakelaar bewegen met papier en gif
want daar zit ook aanslag tussen op de fingers
huub
Laatst bewerkt 10 jan 2020 19:35 door Huub.
10 jan 2020 19:23 #81511
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Restauratie Seeburg V200
Mvg.
Bert
10 jan 2020 18:56 #81509
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Restauratie Seeburg V200
Nou, die scan schakelaar kan nog veel schoner. Ik zie nog een heleboel zwarte aanslag op de contacten zitten.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
10 jan 2020 17:56 #81504
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Restauratie Seeburg V200
Nu de feestdagen negen dagen achter de rug zijn is het hoog tijd om de handen weer uit de mouwen te steken en verder te gaan met de revisie/restauratie van de Seeburg V200.
Het toetsenbord en de scan schakelaar vanmorgen bij mijn vriend opgehaald om onder handen te nemen.
De scan schakelaar is inmiddels gereinigd en het toetsenbord is morgen aan de beurt.
Het toetsenbord kan een fikse schoonmaak gebruiken zoal je kunt zien.
Maar dat komt goed ik heb ze erger gehad.
Mijn vriend heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten.
Het kabinet ziet er weer fris en proper uit, het chroom glimt je tegemoet en de gril voor de luidsprekers welke wat vliegroest had is er super mooi uitgekomen.
Het spuitwerk is inmiddels ook klaar en heeft hij vandaag bij de spuiterij opgehaald.
Komende week gaan we voor het opbouwen van de box eerst een proefopstelling hier maken om het geheel te testen, het selecteren heb ik nog niet kunnen testen, daar heb je het toetsenbord en de scan schakelaar bij nodig.
Zijn Seeburg L100 de eerste jukebox die ik 27 jaar geleden voor hem gereviseerd heb en nog steeds als de beste speelt blijft in de familie en gaat naar zijn oudste zoon.
En oh ja nog een weetje het platen wisselen van de Seeburg V200 en zijn opvolger de VL200 gaat trager dan zijn opvolger(s) zoals de Seeburg KD200 L100 en nog latere modellen, die gaan als een sneltrein.
Nadeel daarvan is wel dat een onderdeel van de Clutch Assembly
dan sneller slijt.
Bij de latere modellen heb ik dat onderdeel regelmatig moeten vervangen bij een V en VL nog nooit.
Het toetsenbord en de scan schakelaar vanmorgen bij mijn vriend opgehaald om onder handen te nemen.
De scan schakelaar is inmiddels gereinigd en het toetsenbord is morgen aan de beurt.
Het toetsenbord kan een fikse schoonmaak gebruiken zoal je kunt zien.
Maar dat komt goed ik heb ze erger gehad.
Mijn vriend heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten.
Het kabinet ziet er weer fris en proper uit, het chroom glimt je tegemoet en de gril voor de luidsprekers welke wat vliegroest had is er super mooi uitgekomen.
Het spuitwerk is inmiddels ook klaar en heeft hij vandaag bij de spuiterij opgehaald.
Komende week gaan we voor het opbouwen van de box eerst een proefopstelling hier maken om het geheel te testen, het selecteren heb ik nog niet kunnen testen, daar heb je het toetsenbord en de scan schakelaar bij nodig.
Zijn Seeburg L100 de eerste jukebox die ik 27 jaar geleden voor hem gereviseerd heb en nog steeds als de beste speelt blijft in de familie en gaat naar zijn oudste zoon.
En oh ja nog een weetje het platen wisselen van de Seeburg V200 en zijn opvolger de VL200 gaat trager dan zijn opvolger(s) zoals de Seeburg KD200 L100 en nog latere modellen, die gaan als een sneltrein.
Nadeel daarvan is wel dat een onderdeel van de Clutch Assembly
dan sneller slijt.
Bij de latere modellen heb ik dat onderdeel regelmatig moeten vervangen bij een V en VL nog nooit.
Mvg.
Bert
12 dec 2019 08:45 #80956
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Restauratie Seeburg V200
Het wordt steeds mooier.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn