Reparatie en Restauratie tip's
Restauratie Seeburg V200
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
15 jan 2020 18:45 #81627
door Cees PA1DBA
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2020 17:55 #81624
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Restauratie Seeburg V200
Het begint weer wat te worden.
Het spuitwerk wat uitbesteedt was zit er weer op.
Het eind is in zicht.
Het spuitwerk wat uitbesteedt was zit er weer op.
Het eind is in zicht.
Mvg.
Bert
12 jan 2020 09:56 #81546
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie Seeburg V200
Bert dat zijn ook meestal dat soort handelaren
die zelf NIKS kunnen maken en willen alleen maar geld krijgen
niet verdienen .. ja die verdienen de NA trap wel
zo zijn er wel veeel op de wereld ook nog met bluf grenoeg
bert jij heeft er ook plezier in en dan komt het ook goed wel
het zijn ook luiken dingen de boxen .
ik denk toch dat het een duitsen vinding is in de USA
Rudolf wuhrlizer duitsen emigrant zo als ook velen soorten
in de usa . alowel het niet zo moeizaam
is om zo,n kast te bedenken wel alles bestaat ook al dat te ontwikkelen en maken
huub
die zelf NIKS kunnen maken en willen alleen maar geld krijgen
niet verdienen .. ja die verdienen de NA trap wel
zo zijn er wel veeel op de wereld ook nog met bluf grenoeg
bert jij heeft er ook plezier in en dan komt het ook goed wel
het zijn ook luiken dingen de boxen .
ik denk toch dat het een duitsen vinding is in de USA
Rudolf wuhrlizer duitsen emigrant zo als ook velen soorten
in de usa . alowel het niet zo moeizaam
is om zo,n kast te bedenken wel alles bestaat ook al dat te ontwikkelen en maken
huub
12 jan 2020 03:11 #81542
door Bert Kn
Ton,
Even terugkomend op deze reactie van je.
Er zijn handelaren en handelaren en daar zitten er enkele bij die eigenlijk een natrap verdienen.
Die willen snel met zo weinig mogelijk kosten veel verdienen en als er iets niet klopt en men bij ze aanklopt geven ze niet thuis.
Om je een voorbeeld te geven.
Ergens rond 2006 verkocht ik een hele mooie gereviseerde Seeburg AY 160 die de sterren van de hemel speelde.
Daar de koper net naar een redelijke kleine woning vlak bij mijn werk was vertrokken en nog met de verhuizing bezig was bood ik hem aan de jukebox kosteloos na mijn werk bij hem af te leveren.
Toen ik arriveerde vroeg ik me af waar ga je die neerzetten omdat er al een Seeburg DS160 stond en er verder geen ruimte voor een tweede jukebox was.
Toen wees hij naar de plek van de DS160 en kwam het verhaal los.
Die heb ik gekocht met drie maanden garantie en nog geen vier maanden nadat ik hem gekocht heb doet hij het niet meer en geeft de handelaar niet thuis.
Op mijn vraag bij wie hij deze gekocht had ging hij niet in zo fatsoenlijk was hij wel.
Ik ben daar helemaal klaar mee en ga daar de spullen als reserve uithalen en de kast naar de kraak afvoeren.
Ik zal maar niet vertellen wat hij ervoor betaald had (de hoofdprijs) veel meer dan het dubbele dan wat hij voor mijn AY160 moest betalen.
Slopen van die DS160 waar hij ook nog de bijbehorende oortjes luidsprekers die er niet bij waren bijgekocht had en nog niet gemonteerd vanwege de ellende vond ik zonde.
Eind van het liedje ik ging weer met een Seeburg DS160 plus de oortjes overigens wel een mooie huiswaarts.
Thuis gekomen wat laat in de avond de jukebox naar binnen gezeuld en daags daarop een vrije dag ermee aan de slag gegaan.
Het niet werken selecteren was een kwestie van een veer op het mechaniek die niet de juiste was en door te veel spanning en niet goed bevestigen los was gegaan.
Juiste veer erop en opgelost.
Gaande kwam ik er ook achter bij wie de jukebox gekocht was.
Later bevestigd door de koper van mijn Seeburg AY160
Voor die handelaar had ik eerder al twee versterkers gereviseerd waaronder de versterker van deze Seeburg DS160 en als het op betalen uitkwam ging dat moeizaam en gaf hij niet thuis en moest je maar hopen dat je je geld alsnog kreeg.
Op slinkse manier is me dat toch gelukt hoe is een ander verhaal.
Van diezelfde handelaar heb ik later ook nog een Seeburg KD200 van hem afkomstig onder handen gehad.
Die was van hetzelfde laken en pak.
Dat soort handelaren verdienen een natrap vind ik.
Als handelaar mag je de hoofdprijs beuren maar dan moet het geleverde wel navenant zijn.
Mvg.
Bert
Die bekende handelaar kan hier niet op reageren, niet na trappen mannen!
Ton,
Even terugkomend op deze reactie van je.
Er zijn handelaren en handelaren en daar zitten er enkele bij die eigenlijk een natrap verdienen.
Die willen snel met zo weinig mogelijk kosten veel verdienen en als er iets niet klopt en men bij ze aanklopt geven ze niet thuis.
Om je een voorbeeld te geven.
Ergens rond 2006 verkocht ik een hele mooie gereviseerde Seeburg AY 160 die de sterren van de hemel speelde.
Daar de koper net naar een redelijke kleine woning vlak bij mijn werk was vertrokken en nog met de verhuizing bezig was bood ik hem aan de jukebox kosteloos na mijn werk bij hem af te leveren.
Toen ik arriveerde vroeg ik me af waar ga je die neerzetten omdat er al een Seeburg DS160 stond en er verder geen ruimte voor een tweede jukebox was.
Toen wees hij naar de plek van de DS160 en kwam het verhaal los.
Die heb ik gekocht met drie maanden garantie en nog geen vier maanden nadat ik hem gekocht heb doet hij het niet meer en geeft de handelaar niet thuis.
Op mijn vraag bij wie hij deze gekocht had ging hij niet in zo fatsoenlijk was hij wel.
Ik ben daar helemaal klaar mee en ga daar de spullen als reserve uithalen en de kast naar de kraak afvoeren.
Ik zal maar niet vertellen wat hij ervoor betaald had (de hoofdprijs) veel meer dan het dubbele dan wat hij voor mijn AY160 moest betalen.
Slopen van die DS160 waar hij ook nog de bijbehorende oortjes luidsprekers die er niet bij waren bijgekocht had en nog niet gemonteerd vanwege de ellende vond ik zonde.
Eind van het liedje ik ging weer met een Seeburg DS160 plus de oortjes overigens wel een mooie huiswaarts.
Thuis gekomen wat laat in de avond de jukebox naar binnen gezeuld en daags daarop een vrije dag ermee aan de slag gegaan.
Het niet werken selecteren was een kwestie van een veer op het mechaniek die niet de juiste was en door te veel spanning en niet goed bevestigen los was gegaan.
Juiste veer erop en opgelost.
Gaande kwam ik er ook achter bij wie de jukebox gekocht was.
Later bevestigd door de koper van mijn Seeburg AY160
Voor die handelaar had ik eerder al twee versterkers gereviseerd waaronder de versterker van deze Seeburg DS160 en als het op betalen uitkwam ging dat moeizaam en gaf hij niet thuis en moest je maar hopen dat je je geld alsnog kreeg.
Op slinkse manier is me dat toch gelukt hoe is een ander verhaal.
Van diezelfde handelaar heb ik later ook nog een Seeburg KD200 van hem afkomstig onder handen gehad.
Die was van hetzelfde laken en pak.
Dat soort handelaren verdienen een natrap vind ik.
Als handelaar mag je de hoofdprijs beuren maar dan moet het geleverde wel navenant zijn.
Mvg.
Bert
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
11 jan 2020 18:48 #81533
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Restauratie Seeburg V200
@Bert,
Witte aanslag ook wel tegengekomen in tropen behandelde militaire apparatuur.
Dat rook muf, en vermoedelijk een soort schimmel.
Zo te zien gaat het erg goed met de revisie !
Witte aanslag ook wel tegengekomen in tropen behandelde militaire apparatuur.
Dat rook muf, en vermoedelijk een soort schimmel.
Zo te zien gaat het erg goed met de revisie !
Cees- pa1dba
11 jan 2020 17:39 - 11 jan 2020 17:41 #81532
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Met een cocktail van (een scheut dreft goed voor zestig borden, 50ml premium degreaser van de Action vergelijkbaar met Dasty en 30ml ammonia met warm water aangevuld tot 750ml) in een sprayflacon het toetsenbord gereinigd en met heet water nagespoeld en vervolgens met een haarföhn op volle blaaskracht en op hoge temperatuur stand zo goed mogelijk gedroogd, de rest doet de verwarming radiator. :lol:
waarvan hier een close up van het resultaat.
De scan schakelaar heb ik zo ook alsnog nog gedaan met een nog beter resultaat.
Er was met het toetsenbord nog wel een ding waarvan ik denk waarom (typisch een Yankee crea Bea oplossing ?) en inmiddels veranderd.
Waarom een extra hulpveer op het latchbar systeem als die niet snel genoeg terugkomt om de toetsen vrij te geven zonder het probleem waarom op te lossen.
En waarom zou ik dat systeem met alle boutjes terug bevestigen als het met een minder ook kan.
Verder is er nog iets bij Seeburg jukeboxen en mogelijk ook bij ander merken uit Amerika waar ik geen ervaring mee heb en waarvan ik me afvraag waarom.
De druktoetsen en een aantal andere kunststof delen zoals aansluit pluggen enz. hebben meestal een witte hardnettige aanslag die zich lastig laat verwijderen.
Op de eerste foto is nog wat van die aanslag te zien.
Bij Europese apparaten ben ik dat nog nooit tegengekomen.
waarvan hier een close up van het resultaat.
De scan schakelaar heb ik zo ook alsnog nog gedaan met een nog beter resultaat.
Er was met het toetsenbord nog wel een ding waarvan ik denk waarom (typisch een Yankee crea Bea oplossing ?) en inmiddels veranderd.
Waarom een extra hulpveer op het latchbar systeem als die niet snel genoeg terugkomt om de toetsen vrij te geven zonder het probleem waarom op te lossen.
En waarom zou ik dat systeem met alle boutjes terug bevestigen als het met een minder ook kan.
Verder is er nog iets bij Seeburg jukeboxen en mogelijk ook bij ander merken uit Amerika waar ik geen ervaring mee heb en waarvan ik me afvraag waarom.
De druktoetsen en een aantal andere kunststof delen zoals aansluit pluggen enz. hebben meestal een witte hardnettige aanslag die zich lastig laat verwijderen.
Op de eerste foto is nog wat van die aanslag te zien.
Bij Europese apparaten ben ik dat nog nooit tegengekomen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 11 jan 2020 17:41 door Bert Kn.