Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Nog een klusje aan de HF306 VV te doen.

Meer
02 okt 2019 00:15 #79940 door Bert Kn

Mischien een paar PH trafotjes uit de
duitsen PH jupiter radio,s 800 /naar 5 ohm
je moet al een paar hIFI trafos treffen
er zijn mischien nog wel een paar pH trafo,s
uit radio,s , anders valt het tegen

Huub,
Een paar PH trafotjes uit radio’svan 800 naar 5 ohm liggen hier niet voor het oprapen.
Met een passende ringkern trafo gaat het uitstekend daar heb je geen HIFI trafo’s voor nodig.
Zie ook DIT BERICHT waar ik er een op mijn AG9007 had uitgeprobeerd.
Dat brengt me overigens wel op een idee, op een van de HF303’s de ringkern ertussen en met een van de twee mono standen van de HF306 een AB vergelijk maken tussen hoog en laag ohmig.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 okt 2019 19:06 - 01 okt 2019 19:10 #79937 door Huub
Mischien een paar PH trafotjes uit de
duitsen PH jupiter radio,s 800 /naar 5 ohm
je moet al een paar hIFI trafos treffen
er zijn mischien nog wel een paar pH trafo,s
uit radio,s , anders valt het tegen
ik gebruik ze ook op een laag ohmigen versterkers
buizen bevalt prima
huub
Laatst bewerkt 01 okt 2019 19:10 door Huub.

Meer
01 okt 2019 18:28 #79936 door Bert Kn

De gehele installatie heb ik hier ook nog staan, ga het toch maar eens tevoorschijn halen.

Peter,
Doen de moeite waard en ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Bert, ik ben benieuwd of je de HF set ook nog probeert op de grote ASW boxen en de RH453 en hoe dat klinkt.
Ook naar aanleiding van de opmerking van Kees over de HF302, die eigenlijk hetzelfde is.

Frank,
Dat ga ik zeker nog eens doen zodra ik twee dezelfde geschikte ringkern trafo’s heb.
Die twee kleine 800 Ohm naar 8 Ohm trafotjes van Amroh die hier liggen zullen geen succes zijn om een goed oordeel te vellen.

Mvg.
Bert

Meer
01 okt 2019 15:00 #79934 door Kees van Dijke

Franc schreef :
Wel zie ik bij deze eindversterker verschillende waarden van het keramisch C’tje bij de ECC83 welke varieert tussen 47p en 100p.
Is dat een extra correctie voor de hoge tonen welke deze versterker eigenlijk al veel geeft.

Groet Frank

Die kleine condensator zit in het terugkoppel circuit, dus in fase, en haalt de hoogste tonen wat op, die wat verloren gaan door het Miller effect bij de ECC83 (Een van de redenen waarom ik bij zelfbouw geen ECC83 of ECC808 toepaste). Door de combinatie van terugkoppeling en sterke tegenkoppeling heeft deze versterker dan ook een zeer uitgebreid en recht frequentie verloop. Bovendien is de dempingsfactor zeer hoog voor een buizenversterker en daardoor is de basweergave ook heel mooi.

groetjes,
-=Kees=-

Meer
01 okt 2019 14:42 #79932 door Franc
Huub,

Rendement van jouw speakers is erg hoog en past dan ook goed op je buizenversterker.

@Bert, ik ben benieuwd of je de HF set ook nog probeert op de grote ASW boxen en de RH453 en hoe dat klinkt.
Ook naar aanleiding van de opmerking van Kees over de HF302, die eigenlijk hetzelfde is.

Wel zie ik bij deze eindversterker verschillende waarden van het keramisch C’tje bij de ECC83 welke varieert tussen 47p en 100p.
Is dat een extra correctie voor de hoge tonen welke deze versterker eigenlijk al veel geeft.

Groet Frank

Meer
01 okt 2019 14:24 - 01 okt 2019 14:28 #79931 door Huub
Frank ik heb het ook over de ouden typens boxen
bvb RH 423 Philips tweeweg daar kan geen 9710 tegen op
zo zijn er wel meer ze lopen ook gouw voor buizen spul
Tja ik ben ook wel Jukenboxen Fan maar niet voor allen muziek
dat bedoel ik alleen maar
Maaar de ouden houten PH boxen met rubber rand de basse spiekers
die zijn goed voor buizen doel
huub
Laatst bewerkt 01 okt 2019 14:28 door Huub.

Gemaakt door Kunena