Reparatie en Restauratie tip's
Philips GM5655
03 nov 2016 22:09 #63221
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Philips GM5655
Cees,
Goed idee, ik heb dit al eens gedaan in mn autoradio. Kan ik wel weer doen inderdaad.
Zijn de schroef elco's nog wel in de handel?
Groet Bastiaan
Goed idee, ik heb dit al eens gedaan in mn autoradio. Kan ik wel weer doen inderdaad.
Zijn de schroef elco's nog wel in de handel?
Groet Bastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 nov 2016 21:55 #63220
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips GM5655
De elco's worden meestal open gemaakt en leeg gemaakt. (Vies werkje)
Fels rand open buigen. Voor dat je dat doet een slang klem er omheen
zodat het open buigen wat netter gaat.
En dan voor ziet men ze van binnen van moderne elco's.
En daarna de slang klem er weer omheen en de fels rand weer terug buigen.
Succes, Cees.
Fels rand open buigen. Voor dat je dat doet een slang klem er omheen
zodat het open buigen wat netter gaat.
En dan voor ziet men ze van binnen van moderne elco's.
En daarna de slang klem er weer omheen en de fels rand weer terug buigen.
Succes, Cees.
03 nov 2016 21:44 #63219
door bvdkruijt
Philips GM5655 werd gestart door bvdkruijt
Beste Forum leden,
Ik kwam bij mij in de schuur mijn aller eerste oscilloscoop weer tegen.
Hij stond al jaren niks meer te doen sinds ik dit kleine scoopje (waar ik niet bar veel mee kon na een tijdje) vervangen had door een Telequipment D83waar ik nog steeds gebruik van maak.
Nu was mijn idee om dit oude meetinstrumentje weer wat leven in te blazen.
Het idee is om alle condensatoren te gaan vervangen aangezien er allemaal "teerknollen" in zitten. De kans zal wel aardig groot zijn dat het merendeel DC lekt en dat is natuurlijk niet goed.
Verder moeten ook de elektrolytische condensatoren worden vernieuwd sinds het elektrolyt er uit lekt. Ook geen goed idee om op spanning te brengen.
Wie heeft hier een goed adres voor of wie weet waar ik de "schroef" condensatoren kan kopen? Ook wil ik wel eens weten waar jullie de conventionele condensatoren kopen.
Verder zoek ik nog een bakelieten schroefje voor een van de meet aansluitingen voorop de scoop. ik heb er een foto van gemaakt.
Ik hoor graag jullie reacties
groet Bastiaan
Ik kwam bij mij in de schuur mijn aller eerste oscilloscoop weer tegen.
Hij stond al jaren niks meer te doen sinds ik dit kleine scoopje (waar ik niet bar veel mee kon na een tijdje) vervangen had door een Telequipment D83waar ik nog steeds gebruik van maak.
Nu was mijn idee om dit oude meetinstrumentje weer wat leven in te blazen.
Het idee is om alle condensatoren te gaan vervangen aangezien er allemaal "teerknollen" in zitten. De kans zal wel aardig groot zijn dat het merendeel DC lekt en dat is natuurlijk niet goed.
Verder moeten ook de elektrolytische condensatoren worden vernieuwd sinds het elektrolyt er uit lekt. Ook geen goed idee om op spanning te brengen.
Wie heeft hier een goed adres voor of wie weet waar ik de "schroef" condensatoren kan kopen? Ook wil ik wel eens weten waar jullie de conventionele condensatoren kopen.
Verder zoek ik nog een bakelieten schroefje voor een van de meet aansluitingen voorop de scoop. ik heb er een foto van gemaakt.
Ik hoor graag jullie reacties
groet Bastiaan