Reparatie en Restauratie tip's
uitkasten van een radiotoestel
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
03 nov 2015 21:07 - 03 nov 2015 21:10 #56170
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic uitkasten van een radiotoestel
Gewoon met een kwastje en 1 van de genoemde vetoplossers aan de gang gaan, doe eerst dat ijzerwerk waar de knoppen op vastzittem. Niet te nat maken, na vegen op poetsen met kleine stukjes lap, lap vat houden met punttangetjes op pincet .
Al die prut is verhard vet. vroeger werd dit door Philips, in de servo-mecums, aangeduid als Grijs vet. Het lost op in terpetine, thinner, remmerreiniger en meer van dat soort spullen. Overigens lost W5 van de lidle in warm water op een doekje het ook goed op.
Al die prut is verhard vet. vroeger werd dit door Philips, in de servo-mecums, aangeduid als Grijs vet. Het lost op in terpetine, thinner, remmerreiniger en meer van dat soort spullen. Overigens lost W5 van de lidle in warm water op een doekje het ook goed op.
Laatst bewerkt 03 nov 2015 21:10 door Henk van t Kruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
03 nov 2015 21:06 - 03 nov 2015 21:10 #56169
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic uitkasten van een radiotoestel
verwijderd
wegens niet opdeze plek bedoeld ( er was voor antwoorden en NIET voor 'antwoorden op onderwerp ' gekozen. ( dit gaat niet altijd goed)
wegens niet opdeze plek bedoeld ( er was voor antwoorden en NIET voor 'antwoorden op onderwerp ' gekozen. ( dit gaat niet altijd goed)
Laatst bewerkt 03 nov 2015 21:10 door aan-pierre.
03 nov 2015 20:41 - 03 nov 2015 20:42 #56168
door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic uitkasten van een radiotoestel
hallo aan-pierre,
Mijn naam is Ruud Jansen.
Bapak Tua is Indonesisch voor vader of meneer die oud is.
Beide omschrijvingen zijn op mij van toepassing.
Voor meer info over mij klik op mijn naam bij "aanwezig" of ga naar mijn website.
www.jendela.nl = www.raam.nl
ruud PA0ROJ
NB ,dat PA0ROJ is mijn Call ( roepnaam) als zend amateur.
Mijn naam is Ruud Jansen.
Bapak Tua is Indonesisch voor vader of meneer die oud is.
Beide omschrijvingen zijn op mij van toepassing.
Voor meer info over mij klik op mijn naam bij "aanwezig" of ga naar mijn website.
www.jendela.nl = www.raam.nl
ruud PA0ROJ
NB ,dat PA0ROJ is mijn Call ( roepnaam) als zend amateur.
Laatst bewerkt 03 nov 2015 20:42 door Bapaktua. Reden: aanvulling
Minder
Meer
03 nov 2015 20:27 - 03 nov 2015 20:29 #56167
door aan-pierre
Schakelblok reinigen:
NOG EENS CEES,...Ik snap nu wat je bedoeld. Maar wat een gevaarlijke rotklus om niet te lekken op die onderdelen. eigenlijk zou de de radio ondersteboven aan een slagershaak moeten hangen om doordruipen naar electronica te voorkomen.
Helaas zijn mijn waslijnen te oud anderszou ik het nog doen ook.
Ok ik zal dan maar een oude handoek of plastic zak in t serviceluik deel proppen ter bescherming.
misschien is er een youtube tutorial toetsenblok douchen met peut! whisling
nu snap ik opeens beter waarom anderen voor pasta achtige vetverwijderaars kiezen!!!!
NOG EENS CEES,...Ik snap nu wat je bedoeld. Maar wat een gevaarlijke rotklus om niet te lekken op die onderdelen. eigenlijk zou de de radio ondersteboven aan een slagershaak moeten hangen om doordruipen naar electronica te voorkomen.
Ok ik zal dan maar een oude handoek of plastic zak in t serviceluik deel proppen ter bescherming.
misschien is er een youtube tutorial toetsenblok douchen met peut! whisling
nu snap ik opeens beter waarom anderen voor pasta achtige vetverwijderaars kiezen!!!!
Laatst bewerkt 03 nov 2015 20:29 door aan-pierre.
Minder
Meer
03 nov 2015 19:59 #56165
door aan-pierre
CEES ,BAPAKTUA ( wat betekend die naam ?)
erg leuk die tips
erg leuk die tips
Minder
Meer
03 nov 2015 19:55 - 03 nov 2015 19:58 #56164
door aan-pierre
@ Cees
Maar Cees , daar zit ik toch helemaal niet in de buurt bij het penselen van toetsen mechaniek?
En ...heel dom van me na al die maanden ....schakelcontakten....datis een ruim begrip. Geen idee wat je exakt bedoeld. bedoel je de delen van het toetsenblok war het zo schaart?( b.v.ROND DE STANG?) Heeft iemand die dit leest een foto van waar schakelcontakten beginnen en ophouden. Ik beschouw alle delen die door het drukken van de golfzender knoppen in beweging komen als geschakel.
Bedoel je soms alleen de delen die op mijn foto nummer 2 in beeld komen ??
Niet met de alcohol of spiritus op de ceramische C tjes komen.
(ronde pijpjes)
Maar Cees , daar zit ik toch helemaal niet in de buurt bij het penselen van toetsen mechaniek?
En ...heel dom van me na al die maanden ....schakelcontakten....datis een ruim begrip. Geen idee wat je exakt bedoeld. bedoel je de delen van het toetsenblok war het zo schaart?( b.v.ROND DE STANG?) Heeft iemand die dit leest een foto van waar schakelcontakten beginnen en ophouden. Ik beschouw alle delen die door het drukken van de golfzender knoppen in beweging komen als geschakel.
Bedoel je soms alleen de delen die op mijn foto nummer 2 in beeld komen ??
Laatst bewerkt 03 nov 2015 19:58 door aan-pierre.