Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

uitkasten van een radiotoestel

Meer
05 nov 2015 13:14 - 05 nov 2015 13:16 #56233 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic uitkasten van een radiotoestel
helaas......t is niet anders....ik mag van t systeem niet meer mijn comment bij de fotos voegen ( te veel fotos of urls open is de melding

COMMENTAAR fotos
foto 1 etc... voor en na schoonmaken
foto 9 dit is nou dat lastige moment dat de witte verlichtingsplaat ALSNóG niet loskwam. Er zat al een sadistisch verstopte schroef onder en tussen de drukknoppen. Maar dan kan je door dit aanhangende onderdeel als nog de plaat niet over de drukknoppen los tillen. Met een uiterst gewurm tussen de 'toetsen' lukt het dan met t gereedschap dat normale mensen als ik in huis hebben whisling

foto 11 deze smeer verhindert het terugspringen van de drukknoppen. (lijkt op oorsmeer van meneer Marconi de oerpappa en uitvinder van de radio...probeer niet zn voornaam te onthouden voor t juist
spellen)

foto 13 Zo ziet t eruit na bezoek aan garage. (gewoon vragen of je de spuit mag lenen...en wie weet vinden ze t schattig en weten ze nog een Omaatje in Turkistan die er óók nog een voor je heeft)

foto 11

foto 13
Laatst bewerkt 05 nov 2015 13:16 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 nov 2015 13:12 #56232 door admin
Beantwoord door admin in topic uitkasten van een radiotoestel
:thumbsup:

Henk van 't Kruis

Meer
05 nov 2015 12:30 #56231 door aan-pierre
uitkast fase over . Radio toen en nu. en over en sluiten. Nu mag de volgende beginner hier zn radio leren uitkasten er vragen over stellen met wat er bij hoort , schoonmaken, inspecteren, documenteren . zo kan met 1 en het zelfde topic een ladder van verschillende radios ontstaan en blijft t forum overzichtelijk voor zoekers naar uitkastproblemen verschillende typen en merken. Idee?

Meer
05 nov 2015 06:49 #56227 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic uitkasten van een radiotoestel
Zelfs het uitkasten word een theater voorstelling
Wel leuk en interessant om te zien

:thumbsup:

Meer
04 nov 2015 13:51 - 04 nov 2015 13:54 #56200 door aan-pierre
Na een dag van gister 11 tot 03 uur in de ochtend. Ben ik in de 3de dag uitkasten (en wat erbij komt!!!!!!!!!!!!!!!)
Van die uitkstfase , schoonmaak en kast beschadiging herstel en verfraaiing,
aangekomen bij de weer inkast fase .
Is al gebeurd vannacht. , na uuuren zwoegen en 5 keer de zelfde achterschaal verkeerd gemonteerd te hebben met onmogelijk lastig te herplaatsen en dan nog eens herplaatsen !schroeven Stom ....Kijk ik naar mijn werk als of alles al klaar is en speelt......wat 'ome Henk' er ook van mag vinden ( de schaal zal er wel weer af moeten voor t herstellen ferriet draad :( ). Ik wou vannacht naar t geheel kijken. hoe schon het eruit ziet en met een lamp er in dromen hoe het zal zijn als de echte schaalverlichting brandt achter de nu super schone schaal . .. .......Even rust in de tent . bekaf maar trots mijn weerzin overwonnen te hebben. fotos straks of bere en gezonder voor mij ....morgen........overgebleven onderdelen?...pssst niet over lullen
Laatst bewerkt 04 nov 2015 13:54 door aan-pierre.

Meer
04 nov 2015 10:21 #56194 door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic uitkasten van een radiotoestel
Bij de "Action" winkel is al enige tijd goedkope en reukloze Terpentine te koop.
Prijs voor een liter fles nog géén 2 euro.
Witte fles, met op het etiket "aromaatvrij" vermeld.
Wordt bij SEL Chemie in Aalten geproduceerd.
Mijn vrouw gebruikt dit product om de stempelinkt van haar stempels (kaarten hobby)
te verwijderen.
En ik heb het o.a. gebruikt om het loopwerk van een draagbare recorder te ontdoen van
de zwarte Philips teer (snarenprobleem).
Daarna met IPA na gespoeld.
Nu nog het aanbrengen van de nieuwe smeermiddelen. :(
ruud PA0ROJ

Gemaakt door Kunena