De onderdelen van de Pupil
- hkruis
- [hkruis]
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
P.E.C. olé
Vandaag kreeg ik het frontje en de plankjes met de post in huis. Ik kan niet anders zeggen dat het mijn verwachting overtreft. In één woord: prachtig!
Ook ben ik blij dat ik het houtwerk heb mee besteld; zo mooi krijg je het zonder professionele zaag niet voor elkaar. Het zal wel eind maart worden voordat mijn Pupil klaar is, want ik moet op de NVHR-beurs nog wat onderdelen bij elkaar sprokkelen
M.vr.gr. Hans
Een UGT met een zo hoog mogelijke imp kun je doen .
Een UGT voor torren heeft een te lage imp.
Een klein torren versterkertje, kun je ook ineen apart kastje maken, bij de kop telefoon metaart batterijtje.Torren eindtrap complementair BC108,109 en BC108 als driver trap.
Schema staat zo ik mij kan herinneren in een Elektuur uit de '70 ger jaren.
Vr gr Cees.
poonj schreef : Ja, dat gaat ook heel goed. Het is gewoon een kwestie van hoogohmig in en laagohmig uit. Lukt denk ik ook wel met FETjes. Dan is de LM386 wat overdone.
Gr. Jan
Heeft iemand een schema? Of beter nog een printje?
Zodat het versterkertje gewoon weggewerkt wordt in de anode batterij.
Een ls trafo uit een transistor radio moet toch ook kunnen, maar zal niet helemaal de juiste overbreng verhouding hebben.
Jack
Johannes schreef : Voor de bevestiging van de 1,5 volt batterij wil ik twee gereedschapsklemmetjes gebruiken. Met elk van de klemmen schroef ik een verend messing stripje mee dat contact maakt met de polen van de batterij. En aan die twee strippen soldeer ik de aansluitdraden.
Dat is een mooie oplossing. Zelf ben ik vandaag aan het pielen geweest om een beugeltje te maken die rondom de batterij moet komen. Maar het is wel wat gepruts.
Zijn deze klemmen gewoon in de bouwmarkt te koop?
Jack