Skip to main content
Project Pupil

De onderdelen van de Pupil

Meer
26 feb 2015 17:29 #50995 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic De onderdelen van de Pupil
Dank je Peter,

Ik informeer de komende NVHR beurs wel of de heer G.Kiss stickers levert. Van de andere kant... als de spoel is ingebouwd in de Pupil behuizing zie je toch weinig meer terug van de Amroh sticker ;)

Groeten, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 feb 2015 16:56 #50994 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De onderdelen van de Pupil
Ik dacht dat ik de 402 stickers op de beurs had gezien, bij Guela Kiss (die verkoopt ook de Duitse spoeltjes).
En anders een defecte spoel kopen die er nog netjes uitziet.
Misschien is een scan van de stickers ook wel op internet te vinden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
26 feb 2015 16:38 #50992 door Johannes
Beste Pupil bouwers,

Over iets meer dan een maand dan kan de bouw van mijn Pupil van start gaan. Inmiddels heb ik bijna alle onderdelen compleet. Het DL91 buisje en de entrees ontvang ik tijdens de beurs in maart en een paar Amroh 402 spoelen ben ik inmiddels ook al rijker...... Een mooie mica afstem C had ik al.

Over die Amroh 402 spoelen gaat mijn volgende vraag: de spoelen meten perfect en zijn niet onderbroken of zo, maar het stickertje op de Amroh 402 Supercoil ziet er niet echt mooi meer uit.
Voor de stickers op de anodebatterij heeft Jack mooie vervangers gemaakt, maar bestaat er voor de 402 spoel ook iets dergelijks? Omdat de spoel rond is, is het moeilijk om er een scan van te maken en moet je haast met Photoshop aan de gang gaan.........(wat mij niet lukt)

M.vr.gr. Hans

Meer
24 feb 2015 11:56 #50923 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De onderdelen van de Pupil
Ik heb ze allebei geprobeerd. Maakt geen enkel verschil. De parameters zijn ook hetzelfde, alleen is de gloeidraad van de DL92 in tweeën gedeeld, zodat je ze parallel of in serie kunt zetten.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes

Meer
24 feb 2015 11:35 #50921 door Johannes
Beste Pupilbouwers,

Na het lezen van dit aandoenlijke verhaal www.pa3esy.nl/Pupil/html/pupil_index.htm vroeg ik mij af of er ook een voorkeur bestaat voor de toegepaste buis. Ik kan zowel de DL91 als de DL92 krijgen. Hopelijk heeft iemand er al ervaring mee.

M.vr.gr. Hans

Meer
20 jan 2015 22:46 #50037 door Cees
Beantwoord door Cees in topic De onderdelen van de Pupil
@ Henk,Knoppen keuze genoeg.
Cees.

Gemaakt door Kunena