De onderdelen van de Pupil
v1ncent schreef : Is er aanstaande zondag nog een korte meet met de Pupil zelfbouwers zodat we elkaar kunnen helpen met het vinden van de juiste onderdelen? (spoelen/batt.buisjes)
21
Dat we elkaar even zien lijkt me leuk. Jammer dat ik jullie nog niet kan verblijden met de frontjes.
Zelf ben ik niet bekend, kan iemand een meetingpoint noemen en een tijd? dan zien we elkaar daar.
Zijn er eigenlijk entree kosten?
Jack Marotick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
hkruis schreef : @Hans,
Ik denk dat 18 volt niet klopt, weet ook even niet waar het vandaan komt. In Franks datascheets, ook via JH te bereiken zie je diverse grafieken die uitgaan van een Va van minimaal 45 volt, dan 67.5 en 90 volt.
henk
!8 Volt klopt wel. Ik heb in 1953 deze pupil gebouwd en herinner mij nog dat deze buis speciaal gekozen was omdat hij bij lage anodespanning nog redelijk werkte evenals de dl91
En ik zat met die 18 volt anodespanning s,avonds vanuit Bovensmilde naar radio Luxemburg ,radio Tirana en de Deutsche Freiheitssender 904 te luisteren. Wat een tijd Ik heb nu een anodebatterij van 4 maal 9 volts blokjes gemaakt. Nog wat teer erover en hij lijkt origineel.
henk
Ik denk daarom dat een anodebatterij van 90 volt voor de goede werking van zo'n batterijtoestel
meer in de buurt komt en zelfs noodzakelijk is. Maar ik hoor het graag van de deskundigen.
M.vr.gr. Hans
- hkruis
- [hkruis]
-
Ik denk dat 18 volt niet klopt, weet ook even niet waar het vandaan komt. In Franks datascheets, ook via JH te bereiken zie je diverse grafieken die uitgaan van een Va van minimaal 45 volt, dan 67.5 en 90 volt.
henk
P.E.C. olé
www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/ra...eviousPage=mympBuyer
henk