De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk
Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 jan 2016 00:09 #58064
door Captain-Surf
Beantwoord door Captain-Surf in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Hai Bert,
ten eerste de beste wensen! Ik ben een stuk verder met de jukebox. Het direct terugzet-verhaal lijkt opgelost, Dit nav de tips over die zwarte microswitch. Met de versterker blijft het behelpen, heb alle buizen vervangen en de ontbrekende 'aangevuld'.. Geluid is wel beter geworden, maar nog steeds met wat 'distortion'. Heb na tip van mijn electrotechneut-oom een cd-speler aangesloten op de ingang, om te kijken of het toch niet aan het element of 1 van de naalden ligt, maar helaas, ook de cd-speler klinkt zo.
Jouw collega hier heeft aangeboden de unit te restaureren, maar aangezien ik in noord Noorwegen zit, is dat niet makkelijk te regelen met veilig vervoer enzo..
Mvg,
Ramzi.
ten eerste de beste wensen! Ik ben een stuk verder met de jukebox. Het direct terugzet-verhaal lijkt opgelost, Dit nav de tips over die zwarte microswitch. Met de versterker blijft het behelpen, heb alle buizen vervangen en de ontbrekende 'aangevuld'.. Geluid is wel beter geworden, maar nog steeds met wat 'distortion'. Heb na tip van mijn electrotechneut-oom een cd-speler aangesloten op de ingang, om te kijken of het toch niet aan het element of 1 van de naalden ligt, maar helaas, ook de cd-speler klinkt zo.
Jouw collega hier heeft aangeboden de unit te restaureren, maar aangezien ik in noord Noorwegen zit, is dat niet makkelijk te regelen met veilig vervoer enzo..
Mvg,
Ramzi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 dec 2015 16:03 #57275
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Even een oude koe uit de sloot.
Als jukebox fanaat ben ik toch wel benieuwd hoe het met deze jukebox afgelopen is.
Als jukebox fanaat ben ik toch wel benieuwd hoe het met deze jukebox afgelopen is.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Captain-Surf
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 sep 2015 14:55 #55099
door Captain-Surf
Dito: zie je mail.. 
Mvg,
Ramzi.
Mvg,
Ramzi.
22 sep 2015 12:47 #55097
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Zie je mail.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Captain-Surf
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 sep 2015 12:42 #55096
door Captain-Surf
Of een vacature zetten voor een techneut: aangeboden reis met kost en inwoning, maar daarvoor wel een Q160 opfrissen?
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 sep 2015 12:37 #55095
door Captain-Surf
Peter, dit klinkt redelijk als 'boven mijn pet'.. vervangen van de buizen en plaatsen van de 6bj6 levert niet per definitie een verbetering op, als ik jouw verhaal zo lees? Ik ben zelf geen electrotechneut en heb ook genoemde apparatuur niet. Wat is dan wijsheid? De versterker uitbouwen en zonder buizen opsturen naar iemand in Nl?