De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk
Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 jan 2016 22:33 #58111
door Captain-Surf
Beantwoord door Captain-Surf in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Ik bedoel: waar moet ik opletten bij verpakken.. Kan ie uberhaupt zo ingepakt worden dat ie - want ruw ermee omgegaan wordt natuurlijk, zelfs al zet je er 'handle with care' op - 'heel' heen en weer gaat?
Mvg allen en dank voor de input.
Mvg allen en dank voor de input.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Captain-Surf
- [Captain-Surf]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 jan 2016 22:31 #58110
door Captain-Surf
Beantwoord door Captain-Surf in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Ja, dat opsturen wil ik best doen, maar het is een loeierdt van een apparaat, zoals jullie weten, aardige afmetingen en waarschijnlijk ook een aardig gewicht.. En hoe krijg ik 'm ingepakt dat ie schadevrij naar Nl komt en uiteindelijk na revisie ook weer shadevrij en zonder afstelproblemen door het verlopen van onderdelen door het vervoer weer hier krijg? En wel of niet met buizen opsturen? Los, genummerd uiteraard..
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
03 jan 2016 21:36 #58107
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Hallo Bert
Hopelijk hebben wij beide een beetje gelijk ....
Ik heb zoiets gehad toen in in Baarn bij de TD van Philips werkte dit was een dikke buizen versterker en na verhuizing hetzelfde probleem zich voordeed als de Seeburg
Idd het zit in de versterker 100000% /
En ja het beste is uitbouwen opsturen naar diegene die heeft aangeboden deze te reviceren maar oke het is best ff werk en opsturen tja
Als het mijn Aparaat was geweest had ik hem naar de kenner gestuurd maarja wie ben ik
Grt Marc : FYI : :thumbsup:
Hopelijk hebben wij beide een beetje gelijk ....
Ik heb zoiets gehad toen in in Baarn bij de TD van Philips werkte dit was een dikke buizen versterker en na verhuizing hetzelfde probleem zich voordeed als de Seeburg
Idd het zit in de versterker 100000% /
En ja het beste is uitbouwen opsturen naar diegene die heeft aangeboden deze te reviceren maar oke het is best ff werk en opsturen tja
Als het mijn Aparaat was geweest had ik hem naar de kenner gestuurd maarja wie ben ik
Grt Marc : FYI : :thumbsup:
03 jan 2016 21:19 - 03 jan 2016 21:22 #58103
door Bert Kn
Marc,
En ik durf zo goed als zeker te stellen dat het in dit geval geen massa probleem is.
Dat het testen met een cassettedeck niet werkt heeft Cees al uitgelegd.
Testen met een goed MD element en inderdaad het liefst met meer spanning afgifte zoal Peter aangaf, zo bepaal je of het probleem in de versterker of het jukebox element zit.
Mijn prognose 99,9 % dat het probleem in de versterker zit.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
k weer zeker dat het een massa probleem is .... kijk heb je een auto met minder massa op de lamp dan gaat de lamp flauw branden omdat deze dan via de andere gloeidraad massa gaat trekken nu heb ik strek het vermoeden dat U Seeburg het zelfde probleem heeft ...
Marc,
En ik durf zo goed als zeker te stellen dat het in dit geval geen massa probleem is.
Dat het testen met een cassettedeck niet werkt heeft Cees al uitgelegd.
Testen met een goed MD element en inderdaad het liefst met meer spanning afgifte zoal Peter aangaf, zo bepaal je of het probleem in de versterker of het jukebox element zit.
Mijn prognose 99,9 % dat het probleem in de versterker zit.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 03 jan 2016 21:22 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Captain-Surf
03 jan 2016 20:49 #58098
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
@ Marc,
Een MD element dat word aangesloten op een MD versterker met RIAA correctie.
En dat betekend dat je het uit het cassettedeck komende signaal, ook al verzwak
je dat naar MD signaal niveau, niet geschikt is voor dit doel.
Cees.
Een MD element dat word aangesloten op een MD versterker met RIAA correctie.
En dat betekend dat je het uit het cassettedeck komende signaal, ook al verzwak
je dat naar MD signaal niveau, niet geschikt is voor dit doel.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Captain-Surf
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
03 jan 2016 20:30 #58097
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Captain Surf .
Iddd een oud cas deck zou kunnen maar ik lees dit verhaal een beetje mee en denk toch dat je ook eens alle massa solderingen eens moet nalopen en kijken of de klink bevestigingen nog goed vast zitten , ik trek de klinkers aan met een dun boutje ( als die erin past) en een moertje met ringetjes en draai deze stevig aan !!!
Ik weer zeker dat het een massa probleem is .... kijk heb je een auto met minder massa op de lamp dan gaat de lamp flauw branden omdat deze dan via de andere gloeidraad massa gaat trekken nu heb ik strek het vermoeden dat U Seeburg het zelfde probleem heeft ...
U zegt er zitten nieuwe buizen in dus meer emissie dus sterker en het geluid is al beter ........ Tja ik zou zeggen trek alle massa punten eens na en wie weet ... kijk heb ikhet mis jammer dan maar dan weet je tenminste weer dat dat goed is ...
Of stiekum ergens een draad los ????
Mvgr Marc
Iddd een oud cas deck zou kunnen maar ik lees dit verhaal een beetje mee en denk toch dat je ook eens alle massa solderingen eens moet nalopen en kijken of de klink bevestigingen nog goed vast zitten , ik trek de klinkers aan met een dun boutje ( als die erin past) en een moertje met ringetjes en draai deze stevig aan !!!
Ik weer zeker dat het een massa probleem is .... kijk heb je een auto met minder massa op de lamp dan gaat de lamp flauw branden omdat deze dan via de andere gloeidraad massa gaat trekken nu heb ik strek het vermoeden dat U Seeburg het zelfde probleem heeft ...
U zegt er zitten nieuwe buizen in dus meer emissie dus sterker en het geluid is al beter ........ Tja ik zou zeggen trek alle massa punten eens na en wie weet ... kijk heb ikhet mis jammer dan maar dan weet je tenminste weer dat dat goed is ...
Of stiekum ergens een draad los ????
Mvgr Marc