Skip to main content
De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk

Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..

Meer
03 jan 2016 20:24 #58096 door peter1952
Dit soort versterkers zijn prima te testen met een MD element, het liefst een type met een hoge spanningsafgifte.
Als je platenspeler een afneembare kop heeft, dan een passend element in een tweede kop monteren.
De jukebox zelf is ook uitgerust met een MD element.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Captain-Surf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
03 jan 2016 20:23 #58095 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Seeburg Q160 met kuren na verhuizing..
Een toongenerator is gebruikelijk om audio apparatuur te testen. Mooiste is dan ook nog een scoop om te bekijken waar het optreed.

Meer
03 jan 2016 20:15 #58094 door Captain-Surf
Maar wat wel dan, Bert? Een ouderwets cassettedeck dan?

Mvg,

Ramzi.

Meer
03 jan 2016 15:43 #58083 door Bert Kn
Ramzi.
Een MC element heeft inderdaad ook geen zin.

Mvg.
Bert

Meer
03 jan 2016 11:00 #58077 door Captain-Surf
Bert,

dat is dan eerder mijn fout geweest: toen ik er met hem over mailde - hij weet namelijk echt wel waarover hij het heeft, heeft oa ooit Rens & Rens gedaan - , heeft hij mij gevraagd wat voor element erin zit en of dat wellicht een kristal-element was. Omdat ik daar vanuit ging, heb ik - zonder dat zeker te weten - daar bevestigend op geantwoord. Heb me nooit gerealiseerd, dat er toen al MD-elementen waren. En dan heeft het aansluiten van mijn Thorens natuurlijkook geen zin, want daar zit dan weer een MC-element in, he.. :(
Ja, jouw oplossing met die andere buizen kan ik ook nog proberen, daar heb ik er ook een aantal van besteld, althans als je dat bedoelt. Maar een check-up/revisie zou het beste zijn, maar dat is dus niet zo 1-2-3 gerealiseerd..

Mvg,

Ramzi.

Meer
03 jan 2016 01:52 #58065 door Bert Kn

Heb na tip van mijn electrotechneut-oom een cd-speler aangesloten op de ingang, om te kijken of het toch niet aan het element of 1 van de naalden ligt

Ramzi,
De tip om een CD speler op de ingang aan te sluiten slaat nergens op.
Deze versterker heeft een ingang geschikt voor MD elementen een CD speler met veel meer spanning afgifte overstuurd deze versterker en zal nog veel meer distortion geven.
Daarnaast heeft de ingang een correctie voor het element wat bij gebruik van een CD speler averechts werkt.
Het probleem zit hem in de versterker zelf, deze heeft een goede revisie nodig.

Ik had je een lapmiddel aangedragen om het te verbeteren, als je daar nog interesse in hebt moet je me een PM sturen.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena