Skip to main content
Televisie tot 1970

17TX210A

Meer
30 sep 2023 16:32 #98076 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic 17TX210A
Wel de geometrie en veel beter dan die ziggo testbeeld die verhouding niks van klopt
Op hdd rec kun je stilstaand beeld zetten
Ander voir een paar tientjes patroon generator van philips opde kop tikken
Vast wel in driebergen te vinden

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 sep 2023 14:30 #98074 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A

Een blokpatroon zou denk ik dan het handigste zijn.
Is zoiets niet eenvoudiger te maken? 
Dat is het niet omdat het zwartniveau gemiddeld constant is. Je wil een zo duidelijk mogelijke provocatie en dan ontkom je niet aan een 50 Hz blokgolf als het plaatje hierboven.

Ik snap je weerstand tegen die RPI niet. Ding is gewoon een kleine Linux PC. Met dat Pythonscript speel je die plaatjes af. Één van die plaatjes is die 50 Hz blok. Een modale patroongenerator heeft dat signaal helemaal niet.

Overigens kan je met een PIC ook video maken. Er is bijvoorbeeld een PIC versie van Pong. Die is natuurlijk wel om te katten naar die 50 Hz blok maar dan is die RPI toch wel een stuk makkelijker.

Ik ga nu weer verder met mijn eigen PIC project, OLED PPM (Peak Program Meter), soort VU-meter voor audio. Eens kijken of ik de SPI aan het spelen krijg in een PIC16F818.

Tjerk, 9ZZ

Meer
30 sep 2023 12:56 - 30 sep 2023 12:57 #98070 door bavelt
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A

Nice try but no cigar... daar komt natuurlijk never nooit niet een correct videosignaal uit. Doe jezelf een lol en maak een Raspberry Pi testbeeldgenerator. Zie hierrrrr (PA3BWE) en hierrrrr (PA2EON) . Hierbij alvast de plaatjes en het script:

Bijlage:

Bestandsnaam: pi-atv.zip
Bestandsgrootte:759 KB
OOps. het klinkt goed, maar dan dwaal ik misschien te ver af. Ik heb ook geen Raspberri Pi. 
Ik heb wel ervaring in het programmeren van PIC's en ook wel af en toe Arduino. En het gaat nu eigenlijk alleen maar om het zwartniveau te kunnen onderzoeken. Een blokpatroon zou denk ik dan het handigste zijn.
Is zoiets niet eenvoudiger te maken? 

Handtekening
Laatst bewerkt 30 sep 2023 12:57 door bavelt.

Meer
30 sep 2023 12:36 #98068 door PE9ZZ

Ik gebruik dit
Dat is ook niet geschikt om het onderhavige probleem (instabiel zwartniveau) mee te onderzoeken.

Tjerk, 9ZZ

Meer
30 sep 2023 12:20 #98067 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic 17TX210A
Ik gebruik dit
Op hdd recorder gezet en te stellen

René Daemen

Meer
30 sep 2023 11:56 #98066 door PE9ZZ
Nice try but no cigar... daar komt natuurlijk never nooit niet een correct videosignaal uit. Doe jezelf een lol en maak een Raspberry Pi testbeeldgenerator. Zie hierrrrr (PA3BWE) en hierrrrr (PA2EON) . Hierbij alvast de plaatjes en het script:

Bijlage:

Bestandsnaam: pi-atv.zip
Bestandsgrootte:759 KB

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena