Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

B6X43A geen geluid?

Meer
17 apr 2019 15:37 #77159 door Marijn.D
Beantwoord door Marijn.D in topic B6X43A geen geluid?

Cees PA1DBA schreef : Die R101 MOET aan het chassis/massa anders gaat je stereodecoder in rook op en explodeert de elko over deze weerstand !

als ik het goed snap moet die snap naar beneden naar waar de negatieve draden liggen van de elco's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 apr 2019 15:30 #77158 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic B6X43A geen geluid?
Die R101 MOET aan het chassis/massa anders gaat je stereodecoder in rook op en explodeert de elko over deze weerstand !

Cees- pa1dba

Meer
17 apr 2019 14:22 #77155 door Marijn.D
heb nog een de voeding elco bekeken en een foto genomen ik vind 1 onbekende weerstand terug die aan de grond hing van de voedings elco misschien dat die wat meer beeld kan geven
Bijlagen:

Meer
17 apr 2019 12:40 #77154 door Marijn.D

PE9ZZ schreef : Heb je de nieuwe voedingselco's niet per ongeluk ook verkeerd om gemonteerd? Je hebt nu ergens kortsluiting geintroduceerd en je moet die eerst wegnemen voor je verder kan.

zal eens kijken aan elke kant van mijn + liggen en een groen draatje en dan nog die R1 en dan zijn groen draadtje naar de EZ81 of moeten beide groene aan elkaar hangen en waar leg ik dan de - draad. Het zou idd kunnen dat ik dat verkeerd gedaan heb en niet goed heb op gelet. euhmm zal het nog eens bekijken als ik het terug vind op de illustratie.

Meer
17 apr 2019 12:24 #77153 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic B6X43A geen geluid?
Heb je de nieuwe voedingselco's niet per ongeluk ook verkeerd om gemonteerd? Je hebt nu ergens kortsluiting geintroduceerd en je moet die eerst wegnemen voor je verder kan.

Tjerk, 9ZZ

Meer
17 apr 2019 12:20 #77152 door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic B6X43A geen geluid?
Wat is de spanning op punt 7 van de EL84?
317V zou eventueel kunnen betekenen dat de spanningsval over R1 te klein is doordat er te weinig stroom doorvloeit. Dit zou kunnen betekenen dat er buizen zijn die geen stroom of te weinig stroom trekken.

François

Gemaakt door Kunena