Radio's van 1950 tot 1970
B6X43A geen geluid?
16 apr 2019 22:46 #77140
door Marijn.D
Beantwoord door Marijn.D in topic B6X43A geen geluid?
Als R1 als begint en die zit juist maar tussen de bekerelco en de EZ81 dan stop ik liever er mee voor dat heel de boel in stukken vliegt. zal eerst eens een lijstje maken met wat ik zeker nodig heb en nog wat extra's. Alleen blijf ik het bizar vinden dat die C84a dat die er niet op zat en dus weet ik ook niet welke voltage die had 16v of 63v vermoet ik. Er zal een maat eens komen kijken die er meer van kent of ik zal mij houden tot nu toe tot de simple duitse buizen radio's heb nu nog een HX553a gekregen van iemand yeay
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 apr 2019 21:01 #77137
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic B6X43A geen geluid?
@Henk: nee, inderdaad. Ik ben in de war met een andere...
Tjerk, 9ZZ
16 apr 2019 20:57 #77136
door Marijn.D
Beantwoord door Marijn.D in topic B6X43A geen geluid?
www.radiomuseum.org/r/philips_b6x43a.html
Het is deze dat ik heb
en R1 heeft nu zijn magische rook gelaten zal hem even aan de kant zetten en vragen aan iedmand in de buurt die er wat meer van kent dat we samen kijken ik weet het niet meer waar ik moet beginnen zoeken. Heb nog een paar duisters staan dat ik eerst kan doen. en nog een paar andere bi ampli's maar dan zonder dat decoder bord in. ik heb een werken b6x12a staan en nog een paar andere die werken aan 1 kant maar de andere speaker speelt dan niet. kan me wel bezig houden bizar dat R1 nu begint roken.
Het is deze dat ik heb
en R1 heeft nu zijn magische rook gelaten zal hem even aan de kant zetten en vragen aan iedmand in de buurt die er wat meer van kent dat we samen kijken ik weet het niet meer waar ik moet beginnen zoeken. Heb nog een paar duisters staan dat ik eerst kan doen. en nog een paar andere bi ampli's maar dan zonder dat decoder bord in. ik heb een werken b6x12a staan en nog een paar andere die werken aan 1 kant maar de andere speaker speelt dan niet. kan me wel bezig houden bizar dat R1 nu begint roken.
16 apr 2019 20:54 #77135
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic B6X43A geen geluid?
de 23A heeft geen stereodecoder en de 43A wel. Volgens mij hebben ze beide geen galm.
Henk van 't Kruis
16 apr 2019 20:47 - 16 apr 2019 20:49 #77134
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic B6X43A geen geluid?
Kijk, daar heb je wat aan! Die '43 is dan zeker de versie met reverb?
@Marijn: da's dus de gedeelde kathodeweerstand van beide eindbuizen. Die is dus parima.
@Marijn: da's dus de gedeelde kathodeweerstand van beide eindbuizen. Die is dus parima.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 16 apr 2019 20:49 door PE9ZZ.
16 apr 2019 20:12 #77133
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic B6X43A geen geluid?
De B6x23A is bijna gelijk aan jouw radio,
Schema is uitgebreider dan de 43A. lijkt mij voor jou handig.
Schema is uitgebreider dan de 43A. lijkt mij voor jou handig.
Henk van 't Kruis