B6X43A geen geluid?
Erwin goossens schreef : Ik woon in Iier. Weet niet waar jij zit...
Ik woon in Langemark-Poelkapelle en samen met Filip. Filip zal een kijkje komen nemen ik leer van hem en probeer dingen te zoeken op mezelf maar ja zonder veel succes nog. Hij woont niet zo ver maar hij moet wel tijd hebben natuurlijk want hij is zelf bezig met zijn oceaniec's in orde te brengen. waar onder die 2 super piraten die nu af zijn en dan nog zijn andere collectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Francois129 schreef : Ik denk dat je even de reparatie logisch moet aanpakken.
Eerst de voeding in orde brengen, dan het versterkersgedeelte en alle dingen die je al veranderd hebt van voorafaan terug nakijken op polariteit en waarde. Niet alle condensatoren en weerstanden verlopen of gaan zomaar defect.
De bruine weerstanden (composiet) van hoge waarden zijn verdacht, de condensator tussen de anode van een buis en het stuurrooster van de volgende buis moet je nakijken.
De fout moet er “ten lange leste” uitkomen!
Spijtig dat je iets te er woont.
François
heb nu een pakket bestelt van weerstanden van 1W op een voltage van 500v en max van 1000v want ik heb niet echt een winkel dicht bij waar ik mijn weerstanden en andere dingen kan gaan halen sins ik geen auto heb. zal hem even aan de kant moeten zettten en wachten tot dat die weerstanden toekomen en kijken dan voor alles in orde te brengen.
heb nog een de elco's bekeken en die zitten volgens mij goed er zal nog een vriend komen die er meer van kent van mij dan ik. ik kan op zich de simpele duiste radio's doen maar philips zijn toch een stapje toch nog omdat ze er zo veel in gepropt hebben en je moet met heel veel rekening houden. Als ik het moet vergelijken met die van mijn oma dat ik gedaan heb zit er niets in vergeleken met die dat ik nu mee bezig ben.
nu heb nog zo'n 9 radio's staan waar ik aan kan werken en leren waar onder een andere philips radio's die zijn voor het laatst. en ondertussen die Olen's cursus doorlopen.
van wat ik gelezen heb zijn de meeste weerstanden 0.5w en 1w dat zou dan geen probleem mogen vormen eenmaal ze toekomen en idd vanaf 0 beginnen. Denk ook persoonlijk dan dat er weerstanden tussen zitten die gewoon met de tijd verzwakt zijn.
Alvast bedankt om te helpen zoeken eenmaal ik er weer aan begin zal ik iets laten weten!
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Eerst de voeding in orde brengen, dan het versterkersgedeelte en alle dingen die je al veranderd hebt van voorafaan terug nakijken op polariteit en waarde. Niet alle condensatoren en weerstanden verlopen of gaan zomaar defect.
De bruine weerstanden (composiet) van hoge waarden zijn verdacht, de condensator tussen de anode van een buis en het stuurrooster van de volgende buis moet je nakijken.
De fout moet er “ten lange leste” uitkomen!
Spijtig dat je iets te er woont.
François
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Het ijzeren gestel , noemen we het chassis , of massa , en hangt aan het negatief van de voeding .
Net zo iets als bij een auto, waar de min van de accu aan het chassis zit ,
en elk lampje op een willekeurige plek van negatief voorzien kan worden.
Elk onderdeel met een omgekeerde hoofdletter T zit verbonden met deze massa.
Cees- pa1dba
huub