Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm ??

Meer
07 mei 2017 20:28 - 07 mei 2017 20:35 #66793 door aan-pierre
@Henk......maar nu de verscheinselen die ik niet waardeer....Henk wat is dan jou idee over t pas aangaan van de rechter voorspeaker als ik de mag. buis uitzet. Luister nog eens naar roze ruis en schakel van mono naar stereo. Wordt bij jou ook het timbre ( hoogaandeel ) anders bij overschakeling van mono naar stereo?

Gisteren was Tjerk bij mij en die kon het nu ook waarnemen.

Mocht je weer eens bij me langs rijden ..., dan kan je t bij mij waarnemen en ook dat van t speaker herstellende effect van de Mag band knop . ( ook bij zeer zachtjes inschakelen) .....en ...Henk is er bij jou ook een plop te horen bij het uitschakelen van de magische band ?

zou me benieuwen of je ooit toch vind dat mijn radio de luidsprekers toch minder 'aanwijsbaar' maken. Z oals je je nog kan herinnren klonk ook mijn b7x63A je toch weer een stuk anders dan die b7X63A van jou. (Je eigen woorden)

Toch wel waardevol en interessant dat jou ervaring nu een aanvulling is op mijn beleven van de radio.
hoop dat er meer ervaringsdescundigen komen .......maar dan wel met deze radio ....niet met een andere Graetz.....das geen objectief vergelijk .

Mij 1318 fantasia klinkt ook minder. En die acoustische trompet die in eerdere modellen zit ....ja inderdaad kwatsch . daarin is Flipje niet geflipt bezig
Laatst bewerkt 07 mei 2017 20:35 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 mei 2017 19:59 #66792 door hkruis
Ik heb ook een Fantasia 822 staan, Gereviseerd. Heb de radio weer eens een dagje beluisterd. De verschijnselen die Pierre zo waardeerd heb ik niet zo ervaren. Doet gewoon wat een radio moet doen met een mooi vol geluid, zonder dat dit na een dag gaat vervelen.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Bijlagen:

Meer
07 mei 2017 18:52 - 07 mei 2017 19:01 #66790 door Huub
Het is mijn Ding niet de graetzzzzssss
Heb er verschillende gehad ook die compressor
Stelt Niks voor voor het oor
koop nederlansche waar dan helpen wij elkaar
Koop dus Philips daar zit ook grote magneet spiekers in
En alles uitgedacht door het natuurkundig Lab
waar iederen Radio Firma GRAAG rond neust , Echt hoor
veel luidsprekers in een radio kast hoeft helemaal niet
Maaar twee zeer goede .. is rijker .
Min duitse vrouw zegt altijd
Je heeft gelijk Fhlipse.
Huub
Laatst bewerkt 07 mei 2017 19:01 door Huub.

Meer
07 mei 2017 15:23 #66789 door Bert Kn

O jee.....ik moet weer ingrijpen,voor het een ouwehoer topic wordt zonder LIJN!

Over ouwehoeren gesproken.

had jij niet ook een Graetz 822?

Nee, wel meerdere gehoord en heb derhalve niet de intentie om er een aan te schaffen.

Mvg.
Bert

Meer
07 mei 2017 12:39 - 07 mei 2017 12:54 #66787 door aan-pierre
O jee.....ik moet weer ingrijpen,voor het een ouwehoer topic wordt zonder LIJN!

Waar het op aankomt in elke bewering dat iets goed of beter of best is ......dat er geen met elkaar worden verwisseld of vergeleken !!
GULDEN REGEL in elke bewering dat iets beter word gewaardeerd dan......?.....is vergelijken in zelfde omstandigheden. Radio weghalen , andere op de zelfde plaats. Klankregelaars neutraal. Allemaal mono. Zelfde soort muziek. Zelfde volume , zelfde afstand tot luisteraar. Dán pas kan je wat beweren over ........ik vind dat die radio op dát gebied beter presteerd.( of meer naar mijn smaak, wat óók een criterium van ruis in het oordeel kan zijn en weer teruggerelativeerd moet worden in het eindoordeel )je eigen smaak relativeren en toch vergelijken. En dan met anderen delen....altijd glad ijs , maar mits herleidbaar tot wat ik boven aangaf , best wel herleidbaar tot overeenkomsten. Zonder inteelt tussen appels en peren.

De Graetz 822 klinkt overál goed en ruimtelijker dan andere radios uit mijn eigen collectie. Ik kan zoals ieder ander op de aardkloot alleen vergelijken met wat ik OP DE ZELFDE PLAATS neerzet en al luisterend vergelijk.

maar de algemene stelling dat de zelfde radio in elke plek anders klinkt ....ja die beaam ik .

sinds vandaag heb ik de Grundig 5590 weer in huis terug na bijna 2 jaar heen en weer restauratie. Ik zal hem/haar? eens vandaag verwisselen met de Graetz .

maar Bert .......had jij niet ook een Graetz 822? Heb je die op de spoorbielzen gezet voor je vergeleek met andere radio's qua ruimtelijke presentatie en definitie? ( zie adviezen college van wijzen eerder deze week )
Laatst bewerkt 07 mei 2017 12:54 door aan-pierre.

Meer
06 mei 2017 18:32 - 06 mei 2017 18:34 #66783 door Huub
Ja gordijnen maakt uit ook veel aan meubels
een lege kamer klint Hol .
Zet men de radio over hoeks of aan een lange mui
heeft de kamer hogen plafonds .zo maakt alles uit
voor het geluid ..
Huub
Laatst bewerkt 06 mei 2017 18:34 door Huub.

Gemaakt door Kunena