Radio's van 1950 tot 1970
Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm ??
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2017 15:40 #66834
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm??
Vandaag begonnen met tip Ton Mijnster. JA.....volume in halve seconde snel helemaal open en terug kan ook de speaker weer in gang zetten.
Vanddag weer verrassing : vandaag begon de Graetz met zonder de rechter voorspeaker . De zogenaamde Mag. Band knop stond op uit ( naar beneden ) ( gisteren bleeven alle speakers uren spelen in die stand )
Nu de mag band knop maar weer omhooggeschakeld en zowaar de speaker deed t weer!
Tijdje aan laten staan en bij terugkomst stond voor t eerst verdorie de LINKER speaker uit. Ideed de mag band knop maar weer naar beneden en alle speaker klonken weer.
nu wacht ik tot er weer 1 uitvalt .............( verdorie nogaan toe het was de hele maand de rechter en nu opeens de linker ...grrrrrr)..........En dan ga ik de Ton Mijnster truuk weer doen met de volume knop. kijken of weer de uitgevallen speaker aan gaat.
NOTABENE:......het zijn altijd de voorspeakers alleen die uitvallen !!
Ik ben het op 1 punt niet met Ton eens ( nóg niet )
ik citeer TON ( zit even niet op de editor,)
>Komt in aanmerking de bedrading eventuele plug ruimte effect schakelaar of de speaker zelf.
plug ruimte schakelaar speelt juist in MIJN ogen geen rol omdat die UIT staat. Het is steeds de mag band knop die t m doet ;>).........maar ik wil best even kijken of uitgevallen voor speaker links of rechts het weer doet na in schakelen 'Raumklang'.
wordt vervolgd
Vanddag weer verrassing : vandaag begon de Graetz met zonder de rechter voorspeaker . De zogenaamde Mag. Band knop stond op uit ( naar beneden ) ( gisteren bleeven alle speakers uren spelen in die stand )
Nu de mag band knop maar weer omhooggeschakeld en zowaar de speaker deed t weer!
Tijdje aan laten staan en bij terugkomst stond voor t eerst verdorie de LINKER speaker uit. Ideed de mag band knop maar weer naar beneden en alle speaker klonken weer.
nu wacht ik tot er weer 1 uitvalt .............( verdorie nogaan toe het was de hele maand de rechter en nu opeens de linker ...grrrrrr)..........En dan ga ik de Ton Mijnster truuk weer doen met de volume knop. kijken of weer de uitgevallen speaker aan gaat.
NOTABENE:......het zijn altijd de voorspeakers alleen die uitvallen !!
Ik ben het op 1 punt niet met Ton eens ( nóg niet )
ik citeer TON ( zit even niet op de editor,)
>Komt in aanmerking de bedrading eventuele plug ruimte effect schakelaar of de speaker zelf.
plug ruimte schakelaar speelt juist in MIJN ogen geen rol omdat die UIT staat. Het is steeds de mag band knop die t m doet ;>).........maar ik wil best even kijken of uitgevallen voor speaker links of rechts het weer doet na in schakelen 'Raumklang'.
wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mei 2017 00:23 #66829
door Bert Kn
Al geprobeerd er tijdelijk een andere speaker aan te hangen om te kijken (luisteren) of het probleem zich dan ook voordoet.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm??
Het spontaan uitvallen van een speaker en weer aangaan na uitschakelen afstemmingsindicatorbuis
Al geprobeerd er tijdelijk een andere speaker aan te hangen om te kijken (luisteren) of het probleem zich dan ook voordoet.
Mvg.
Bert
08 mei 2017 22:26 #66824
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm??
Is in de luidspreker conus niet de Litsen draad wat los
Huub
Huub
Minder
Meer
08 mei 2017 22:15 #66821
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm??
Beste Pierre,
Als een speaker uitvalt zit de fout na de uitgangtrafo!
Komt in aanmerking de bedrading eventuele plug ruimte effect schakelaar of de speaker zelf.
dat speakers spontaan uitvallen komt regelmatig voor.
Het afstemoog heeft er niets mee te maken !
Bij uitval draai het volume even flink omhoog komt het geluid waarschijnlijk weer terug.
Groet Ton
Als een speaker uitvalt zit de fout na de uitgangtrafo!
Komt in aanmerking de bedrading eventuele plug ruimte effect schakelaar of de speaker zelf.
dat speakers spontaan uitvallen komt regelmatig voor.
Het afstemoog heeft er niets mee te maken !
Bij uitval draai het volume even flink omhoog komt het geluid waarschijnlijk weer terug.
Groet Ton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mei 2017 20:06 - 08 mei 2017 20:09 #66815
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm??
Zo .....dat was even leuk dollen, maar nu graag over naar de echte techno bijdragen die ingaan op uitsluitend het nog overgebleven gebrek.
Het spontaan uitvallen van een speaker en weer aangaan na uitschakelen afstemmingsindicatorbuis.
Ook ten behoeve van de meelezers nu maar even aleen zuiver technisch verder. Ik wacht nog op bevinding MARK VERKERK ons nieuwe lid met reparatie ervaring. En onze Henk is ook nog niet aan zet geweest wat de HAMVRAAG aangaat . Er zit dus nog wat in t vat.
Het spontaan uitvallen van een speaker en weer aangaan na uitschakelen afstemmingsindicatorbuis.
Ook ten behoeve van de meelezers nu maar even aleen zuiver technisch verder. Ik wacht nog op bevinding MARK VERKERK ons nieuwe lid met reparatie ervaring. En onze Henk is ook nog niet aan zet geweest wat de HAMVRAAG aangaat . Er zit dus nog wat in t vat.
Laatst bewerkt 08 mei 2017 20:09 door aan-pierre.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mei 2017 19:45 - 08 mei 2017 19:53 #66813
door aan-pierre
uit mn eerdere bericht (waar Bert op reageerde )
en het volume aan zetten.
en oorapparaat opgeladen houden
komt in orde Ruud
uit mn eerdere bericht (waar Bert op reageerde )
(mits je de radio zonder achterschot 30 cm uit de muur plaatst voor een middag concert zit) Je kijkt naar die radio en denkt .....speelt er stiekum een radio mee die ernaast staat.
Laatst bewerkt 08 mei 2017 19:53 door aan-pierre.