Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Graetz Fantasia 822 raadsel!! mono of quasi stereo fm ??

Meer
08 mei 2017 19:21 #66812 door Huub
Hoe ver de radio ook van de muur wand staat maakt ook uit
men zegt altijd zeker 10 cm zeker .
Dus de duimstok er bij ook .
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 mei 2017 18:42 - 08 mei 2017 19:18 #66811 door aan-pierre
@ Bert Kn.........je hele bijdrage gecopieerd en met blauw mijn kommentaar . jij groen
mijn oude comment zwart. het nieuwe blauw

Wat is er dan zo super aan die radio?
Het is de meest 'buizig' klinkende uit mn collectie . Al is de Grundig 5590 wel stralender en zuiverder.

geen wonder toch met 13 buizen?? Mag ie dan buiziger klinken? (quatsch natuurlijk, maar ik houdt overeind dat het geluid minder uit de speakres komt bij mn Graetz 822 . De 1318 een ander verhaal wel heel plaatsbaar en veel helderder geluid, mij een tikkie te veel precence ) .

zou me benieuwen of je ooit toch vind dat mijn radio de luidsprekers toch minder 'aanwijsbaar' maken. Z oals je je nog kan herinnren klonk ook mijn b7x63A je toch weer een stuk anders dan die b7X63A van jou.

Mij 1318 fantasia klinkt ook minder. (mooie radio maar meer richting moderne hifi) En die acoustische trompet die in eerdere modellen zit ....ja inderdaad kwatsch . daarin is Flipje niet geflipt bezig

Deze opmerking snap ik dan niet. Ik neem aan de opmerking hieronder?

O jee.....ik moet weer ingrijpen,voor het een ouwehoer topic wordt zonder LIJN!

Waar het op aankomt in elke bewering dat iets goed of beter of best is ......dat er geen appels-en-peren-vergelijken-SEO_2017-05-07.jpg
met elkaar worden verwisseld of vergeleken !!

Appels en peren, dacht dat ik dat toch duidelijk aangeduid had?....Is radios onderling vergelijken die op andere plekken staan. Jou verhaal dat een radio overal anders in je huis klinkt qua akoustiek is een waarheid al een koe, maar gaat voorbij aan t fijt dat ik dat allang verdisconteerd had ( want anders zou IK appels en peren vergelijken ). Ik ben begonnen een stelling te poneren. namelijk dat deze Graetz de meest buizige ( minst "sleutelgat achtige " radio is . Dan begin jij opeens met dat een radio op elke plek anders klinkt. JA wiedes dat weet toch iedereen al die maar 1 radio heeft , laat staan 18. Ik zou nooit kunnen beweren dat deze radio anders akoustisch klinkt als ik de andere radios niet ook op exakt de zelfde plek had vergeleken!!

Dat was meer mn irritatie, dat je met zo iets evidents aankwam. Dat bovendien suggereerd dat ik de hoofdregel van objectief vergelijken niet ken. Daar om t nog bij dat ik al schreef dat de GRAETZ OP ELKE PLEK in huis zich daarin onderscheid . (dus ook op de slechte plekken met gordijnen en trapgat klinkt hij minder' plaatsbaar' ruimtelijker dan de andere 18 .

Mijn eerdere bijdrage .

Mijn ervaring is dat de ruimte, inrichting plaats van het apparaat en de positie als luisteraar heel bepalend is.
Als je mijn woonkamer binnenkomt heb je na de trap die naar de tweede verdieping gaat een muurtje van 1,2m.
Was de vaste plek van mijn jukeboxen.
Als die stonden te spelen en ik in de voorkamer zat klonk dat zeer ruimtelijk.
Met een willekeurige radio momenteel de Aristona SA3029 op die plek is dat net zo
.

Ik begin meteen al bij het begin op alle plekken te verkennen en dáár komt de radio. Klinkt een nieuwe aanwinst wat ongunstig , dat gaat hij eerst naar de reverentieplek.

Was bedoeld om aan te geven dat hetgeen je ervaart met je Fantasia mogelijk met de opstelling van doen heeft en niet om appels met peren te vergelijken.

Kan zijn , (bedankt voor de genomen moeite, )maar je had me op dat punt wat onderschat, mijn alleereerste radio ervaring toen ik baby was op dit forum was exact deze ervaring al.

Bert , juist daarom appels en peren....ik hoop dat je t nu begrijpt! Wie een radio vergelijkt met een andere en die radios zouden op verschillende plaatsen staan DAN !!!!! vergelijk jij, ik , hij , zij , het appels en peren met elkaar.

Je hebt een fantastische Fantasia op je lijf geschreven niets meer aan doen zou ik zeggen.[/color]

bedankt voor de felicitatie. Das even andere koek dan openhaard materiaal.

vanwege dat al evidente vond ik t een tiekkie ge ouwehoer, komt bij dat Huub nog eens met die akoustische trompet van een ander model aankwam......ook geouwehoer, want t gaat om DIT model ..........maar wellicht hadden anderen wel iets aan jullie opmerkingen.....afijn ...
weer buizige vriendjes?.......eerder had ik wel degelijk tips gehad van jullie, die waardevol aanvullend waren .
Bijlagen:
Laatst bewerkt 08 mei 2017 19:18 door aan-pierre.

Meer
07 mei 2017 23:24 #66801 door Bert Kn

Wat is er dan zo super aan die radio?
Het is de meest 'buizig' klinkende uit mn collectie . Al is de Grundig 5590 wel stralender en zuiverder.

zou me benieuwen of je ooit toch vind dat mijn radio de luidsprekers toch minder 'aanwijsbaar' maken. Z oals je je nog kan herinnren klonk ook mijn b7x63A je toch weer een stuk anders dan die b7X63A van jou.

Mij 1318 fantasia klinkt ook minder. En die acoustische trompet die in eerdere modellen zit ....ja inderdaad kwatsch . daarin is Flipje niet geflipt bezig

Deze opmerking snap ik dan niet.

O jee.....ik moet weer ingrijpen,voor het een ouwehoer topic wordt zonder LIJN!

Waar het op aankomt in elke bewering dat iets goed of beter of best is ......dat er geen met elkaar worden verwisseld of vergeleken !!

Mijn eerdere bijdrage .

Mijn ervaring is dat de ruimte, inrichting plaats van het apparaat en de positie als luisteraar heel bepalend is.
Als je mijn woonkamer binnenkomt heb je na de trap die naar de tweede verdieping gaat een muurtje van 1,2m.
Was de vaste plek van mijn jukeboxen.
Als die stonden te spelen en ik in de voorkamer zat klonk dat zeeeeeer ruimtelijk.
Met een willekeurige radio momenteel de Aristona SA3029 op die plek is dat net zo.

Was bedoeld om aan te geven dat hetgeen je ervaart met je Fantasia mogelijk met de opstelling van doen heeft en niet om appels met peren te vergelijken.

Je hebt een fantastische Fantasia op je lijf geschreven niets meer aan doen zou ik zeggen.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Meer
07 mei 2017 22:25 #66800 door Huub
Tja dat word krokodillen tranen met graetz
hij word geflipt
Huub

Meer
07 mei 2017 20:37 - 07 mei 2017 20:50 #66795 door aan-pierre

Graetz op stap in de Betuwe met trek in een beschuitje Phlipse
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07 mei 2017 20:50 door aan-pierre.

Meer
07 mei 2017 20:36 #66794 door hkruis
Als ik weer in P-rend ben zal ik er nog eens extra opletten. Een plop bij het aan\uit schakelen van de EM-buis is in ieder geval niet aanwezig.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.

Gemaakt door Kunena