Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips 206A foutzoeken

Meer
11 nov 2016 13:31 #63387 door marcola64
Beantwoord door marcola64 in topic Philips 206A foutzoeken
Volgens mij ligt de Conrad-site nu helemaal op z'n bek...

Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2016 09:46 - 11 nov 2016 09:47 #63385 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 206A foutzoeken
@Marco: heb je mazzel aan bij zo'n deal. Kan je ook wat verspijkeren aan probes. Bij de kloteconrad zijn ze vrij prijzig, leuk Velleman probe'je (1x en 10x) voor 30 euri. Neem dan meteen twee want dan heb je identieke kanalen en ook geen verzendkosten. Gebruik dan wel een krachtige PC want hun website is werkelijk ongelooflijk brak.

Ik fulmineerde zo op die signal tracer omdat een scoop veel nuttiger is, zeker bij complexere circuits en al helemaal bij deze superobscure fout. Wat dat aangaat zou het op mijn werkbank ook best weleens tegen kunnen vallen... Ben na het presidentsschap van Trump al uitermate gefrustreerd dat al mijn hypotheses in de prullebak konden.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 11 nov 2016 09:47 door PE9ZZ. Reden: Typo!

Meer
11 nov 2016 01:18 #63382 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 206A foutzoeken

ik wil het nog anders stellen: ik heb respect voor alle forumleden en in het bijzonder degenen die mij met dit probleem bijstaan.

Marco,
Ben ik helemaal met je eens.

Mvg.
Bert

Meer
11 nov 2016 00:24 - 11 nov 2016 00:26 #63381 door marcola64
Bert, ik wil het nog anders stellen: ik heb respect voor alle forumleden en in het bijzonder degenen die mij met dit probleem bijstaan.
En een uitdaging, da's toch best mooi?
De scoop heb ik trouwens nog niet zo lang. Ik was al op zoek. Op een gegeven moment liep ik tegen een variac aan bij een kringloopzaakje in Leiden. De eigenaar gaf me de scoop er gratis bij! Ik dacht: die is zeker niet ok (de scoop dan he), maar niets was minder waar :-)
Nu alleen nog een tweede probe regelen, want dan kun je zoveel meer uit een scope halen.

Marco
Laatst bewerkt 11 nov 2016 00:26 door marcola64.

Meer
11 nov 2016 00:17 #63380 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 206A foutzoeken

Peter, Marco heeft een scoop. Daar kan een signal tracer niet aan tippen. Zeker niet in deze situatie. Alleen is Marco een beginner en heeft-ie te maken met een uiterst lastige fout. Als het toestel op mijn (of jouw) werkbank had gestaan was die fout allang gevonden.

Tjerk,
Ik ben het met je eens dat een scoop beter werkt als een signaal tracer.
Ruim 40 jaar ervaring zegt niet alles.
Ik ken voorbeelden waarbij een doorgewinterde monteur met ruim 40 jaar ervaring een storing niet een twee drie of zoals je omschrijft tak tak tak, klaar oploste.

Marco probeert het met hulp van forumleden zelf op te lossen en daar heb ik respect voor, wat is er mooier dan dat.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcola64

Meer
11 nov 2016 00:03 #63379 door marcola64
Alle condensatoren zijn nieuw. Behalve de keramische, maar ook daarvan heb ik de meeste al geprobeerd met vervangers...
Ik denk ook niet dat rooster of anode van B3 in het probleemcircuit zitten, dat had ik voorheen al uitgesloten.
De UGT heeft een afwijkend cijfer in het type, maar ik vond recent een ander schema van deze radio en daar klopt het nummer wel :-/

Mbt 'beginner': ik noem mezelf maar 'herintreder'.
Vroeger elektronica gestudeerd (afstudeerrichting telecommunicatie) maar dat was wel na de buizentijd (1988). Alhoewel de beginselen natuurlijk universeel zijn. Toen de IT ingegaan en zonk het allemaal een beetje weg. Tot een jaar of 3 geleden ik weer hobby-matig geïnteresseerd raakte in de materie. Tja en dan weet je toch nog best weinig van al die opgedane kennis ;-)

Ik vraag me af of het echt tak tak tak klaar zou zijn, dit is een gek beestje! Maar de aanhouder wint hè. En ik ga weer meten.

Marco

Gemaakt door Kunena