Radio's van 1950 tot 1970
Philips 206A foutzoeken
22 nov 2016 10:19 #63597
door sieme
Beantwoord door sieme in topic Philips 206A foutzoeken
Nog één poging mijnerzijds;
terugwerking via oscillatorrooster (is ook mengrooster)door manco in de bedrading hiervan?
Is uit te sluiten door dit rooster kort te sluiten naar kathode.
gr;
Sieme
terugwerking via oscillatorrooster (is ook mengrooster)door manco in de bedrading hiervan?
Is uit te sluiten door dit rooster kort te sluiten naar kathode.
gr;
Sieme
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 nov 2016 08:48 #63596
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 206A foutzoeken
Dat zou suggereren dat de oorzaak toch rond B2 ligt. Als het rooster van B1 niet is aangesloten zie ik die niet zo snel oscilleren...marcola64 schreef : Top B1 helemaal niet aansluiten: nog steeds generatie, natuurlijk niet meer regelbaar met C3
Tjerk, 9ZZ
21 nov 2016 22:16 #63592
door marcola64
Marco
Beantwoord door marcola64 in topic Philips 206A foutzoeken
Hallo Leo, de afscherming maakt prima contact. Geen weerstand meetbaar.
Ik heb inmiddels nog een paar testen gedaan (de triode van B1 staat hierbij uit):
R13 los - geen verschil
Top B1 helemaal niet aansluiten: nog steeds generatie, natuurlijk niet meer regelbaar met C3.
C32 vervangen, geen verschil
C32 ander aardpunt, geen verschil
C9 vervangen: geen verschil
Ik heb zo ongeveer geen verandering die nog gedaan kan worden, of zie ik iets over het hoofd?
(ik heb bv S17/S18 nog niet vervangen).
Ik heb inmiddels nog een paar testen gedaan (de triode van B1 staat hierbij uit):
R13 los - geen verschil
Top B1 helemaal niet aansluiten: nog steeds generatie, natuurlijk niet meer regelbaar met C3.
C32 vervangen, geen verschil
C32 ander aardpunt, geen verschil
C9 vervangen: geen verschil
Ik heb zo ongeveer geen verandering die nog gedaan kan worden, of zie ik iets over het hoofd?
(ik heb bv S17/S18 nog niet vervangen).
Marco
18 nov 2016 20:28 #63533
door Leo Snoeren
Beantwoord door Leo Snoeren in topic Philips 206A foutzoeken
Hallo Marco,
Ik weet niet of het al eerder aan de orde is geweest, maar maakt de afscherming van de buis wel goed contact met massa?
Ik weet niet of het al eerder aan de orde is geweest, maar maakt de afscherming van de buis wel goed contact met massa?
18 nov 2016 19:20 #63531
door marcola64
Marco
Inderdaad. Bevestiging.
Met de triode van B1 uitgeschakeld, is het probleem er nog steeds.
De winst van het hele verhaal is, dat we het probleem nu hebben kunnen terugbrengen tot de heptode van B1! En dan blijft er weinig meer over waar het in kan zitten..
Zondag ben ik weer in de gelegenheid verder te testen. Tot dan zijn alle ideeën en suggesties welkom!
Met de triode van B1 uitgeschakeld, is het probleem er nog steeds.
De winst van het hele verhaal is, dat we het probleem nu hebben kunnen terugbrengen tot de heptode van B1! En dan blijft er weinig meer over waar het in kan zitten..
Zondag ben ik weer in de gelegenheid verder te testen. Tot dan zijn alle ideeën en suggesties welkom!
Marco
18 nov 2016 16:21 #63524
door marcola64
Marco
Ja, ik heb de ECH3 al vervangen, dat maakte niet uit. In het begin had ik een slecht contact in mijn nieuwe (!) buisvoet waardoor de anode van de triode geen contact had. Toen was het probleem er ook al...
Ik vermoed dus, dat het uitzetten van de oscillator geen invloed heeft, maar dat ga ik natuurlijk eerst meten.
Langzaam lijkt het er op dat het hele probleem zich rond de heptode B1 afspeelt, de rest verstrkt het alleen maar.
Zou het de 1e mf spoel kunnen zijn?
groeten,
Marco.
Ik vermoed dus, dat het uitzetten van de oscillator geen invloed heeft, maar dat ga ik natuurlijk eerst meten.
Langzaam lijkt het er op dat het hele probleem zich rond de heptode B1 afspeelt, de rest verstrkt het alleen maar.
Zou het de 1e mf spoel kunnen zijn?
groeten,
Marco.
Marco