Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips 206A foutzoeken

Meer
20 okt 2016 19:11 #62950 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 206A foutzoeken
Er gloeit helemaal niets: De steker zit niet eens in het stopcontact! Wat je ziet is reflectie van iets.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 okt 2016 19:03 #62949 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 206A foutzoeken
Marco als ik zo kijk
Dan zie ik de AZ 1 maar aan een kant gloeien
Of is dat toch goed ?
Zo ja dan is de HSP te laag .
Huub

Meer
20 okt 2016 18:44 #62945 door marcola64
Hallo allemaal!
Nu het weer wat slechter wordt heb ik de handschoen opgepakt en ben verder gegaan met het herbouwen van mijn Philips 206A.
Hiermee bedoel ik: ik heb er twee, waarvan eentje er slecht aan toe is. Omdat ik een goed schema en ook een mooi voorbeeld heb, heb had ik de mogelijkheid het goede exemplaar geheel te strippen en weer van scratch op te bouwen tot iets moois.
Zo gezegd, zo gedaan, echter: hij ontvangt niet!

Wat zijn de symptomen: lange- en kortegolf geven geen geluid, middengolf wel. Echter verstemmen van de afstemcondensator geeft slechts meer of minder ruis/storing maar geen enkele zender. Ook mijn meetzender komt niet binnen.
Het lijkt er sterk op dat de radio staat te genereren en verder niets. Dat merk ik ook als ik op kortegolf de top van de ECH3 aanraak.
Middenfrequent meet ik keurig op 473 kHz, echter alleen aanwezig bij middengolf.
Mijn eerste verdenking: het spoelenblok. Ik had de luxe een tweede te hebben; na uitwisselen echter hetzelfde effect.
De spoelen van de MF heb ik niet aangeraakt/ afgesteld, dit zou niet nodig moeten zijn.
Ik hoor geen draaggolf of gefluit op een andere radio als ik die ernaast zet.
Spanningen zijn met enige marge in orde.

Ok: nu vraag ik me af: waar kan ik naar zoeken, is er een 'usual suspect'? Kan iemand me verder helpen? Alvast dank!

Marco
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena