Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

vraag over Erres KY166

Meer
21 jun 2015 17:02 - 21 jun 2015 17:20 #53159 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic vraag over Erres KY166
Jack,
Op de foto's ziet dit apart vormgegeven toestel er inderdaad schitterend uit en of hij € 110,- waard is dat is een goeie vraag.
Zo vaak kom je dit model uit 1937 niet tegen en omdat je er uitwendig eigenlijk niks aan hoeft te doen kon het met de kosten voor de reparatie van het inwendige best wel meevallen.
Je hebt getest met de gloeilamp in serie; wat doet de gloeilamp dan? Brandt hij fel of zwak. Komt er helemaal geen geluid uit de luidspreker? Ook geen brom als je een van de grammofoonaansluitingen aanraakt? Het wordt gewoon systematisch zoeken en om te beginnen de spanningen en anode stroom meten aan de eindbuis. Dat gaat heel eenvoudig zonder iets los te solderen door de stroom over de UGT te meten met de universeelmeter in de stand milli-ampere.
Misschien wil een collega techneut je anders op weg helpen. Ik denk bijvoorbeeld aan onze Henk.
En om alvast in de juiste stemming te komen: www.vanderheem.info/res-ky166.html
M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 21 jun 2015 17:20 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jun 2015 16:58 - 21 jun 2015 16:59 #53158 door Huub
Beantwoord door Huub in topic vraag over Erres KY166
Meet eens bij de eind buis de anode als die er is
Dan is de uitgang goed . het is wel vrij hoog de prijs
en speelt niet . .hij is niet zoo beschadigt dat is ook wat waard ,
Maar om nou te zeggen het is een lust voor het oog
Lux kistje
Huub
Laatst bewerkt 21 jun 2015 16:59 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick

Meer
21 jun 2015 16:41 #53157 door Marotick
vraag over Erres KY166 werd gestart door Marotick
Vandaag kwam mijn zwager met een Erres KY 166 aanzetten. De radio ziet er schitterend uit, geheel intact, maar hij doet het niet. (Getest met gloeilamp in serie)

Lampen worden wel allemaal warm. Primaire kant van de UGT is 330 Ohm, lijkt me goed.
De eigenaar heeft er 60 euro voor betaald en ik wil hem repareren voor 50 euro ondanks dat ik niet weet wat er stuk is.
Nu de vraag: is deze radio 110 euro waard? Of kan de eigenaar beter op veilingsites kijken naar een betere aanbieding?

Jack Marotick
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena