Radio's van 1950 tot 1970
vraag over Erres KY166
22 jun 2015 17:04 #53180
door Marotick
Beantwoord door Marotick in topic vraag over Erres KY166
Ik bedoel natuurlijk de LS transformatorMarotick schreef : De ohmse weerstand van de primaire kant van de varco is 330 ohm en het lijkt me dat die nog wel goed is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 jun 2015 16:02 #53177
door Marotick
Jack
Klopt, die is iets stuk en heb ik even losgehaald.thijs schreef : Ik zie op de foto dat de roostertopaansluiting van de EBL-1 niet op de buis zit.
Dat kan ook de oorzaak zijn.
Thijs
Jack
22 jun 2015 16:00 #53176
door Marotick
Vandaag deze radio uit de kast gehaald en de situatie eens bekeken.
Van een enkele draad van de bedrading is de isolatie niet meer betrouwbaar. Van de bedrading die komt uit de 2 buis condensatoren is er zelfs isolatie verdwenen. Ik ga enkele bedrading vervangen want ik vertrouw het niet daar waar de draden door een gat gaan naar bijvoorbeeld de trafo.
De ohmse weerstand van de primaire kant van de varco is 330 ohm en het lijkt me dat die nog wel goed is.
Iets in het schema lijkt me niet goed. De middenaftakking van de wikkeling die naar beide anodes gaat van de AZ1 zit aan het chassis vast bij de buiscondensatoren die geen geïsoleerde plaat hebben. Op het schema staat die verbinding niet.
Voorts zit er een spoel in deze radio die ik nog nooit van mijn leven gezien heb.
In het midden van deze spoel aan de onderkant kan de kern veranderd worden door een nok die bewogen wordt door een as die om de afstemas zit. Ik weet niet wat deze trimmogelijkheid doet? Ik hoop dat iemand mij daar wat meer over kan vertellen.
Jack
Van een enkele draad van de bedrading is de isolatie niet meer betrouwbaar. Van de bedrading die komt uit de 2 buis condensatoren is er zelfs isolatie verdwenen. Ik ga enkele bedrading vervangen want ik vertrouw het niet daar waar de draden door een gat gaan naar bijvoorbeeld de trafo.
De ohmse weerstand van de primaire kant van de varco is 330 ohm en het lijkt me dat die nog wel goed is.
Iets in het schema lijkt me niet goed. De middenaftakking van de wikkeling die naar beide anodes gaat van de AZ1 zit aan het chassis vast bij de buiscondensatoren die geen geïsoleerde plaat hebben. Op het schema staat die verbinding niet.
Voorts zit er een spoel in deze radio die ik nog nooit van mijn leven gezien heb.
In het midden van deze spoel aan de onderkant kan de kern veranderd worden door een nok die bewogen wordt door een as die om de afstemas zit. Ik weet niet wat deze trimmogelijkheid doet? Ik hoop dat iemand mij daar wat meer over kan vertellen.
Jack
22 jun 2015 15:07 #53175
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Erres KY166 doet niks
Je wordt van nvhr.nl doorgesluisd naar radiotechniek.nl. Daar moet je een account maken, activeren en dan zegt-ie "Wrong username or password". Ik heb de KY166 bij
mevrouw Tanya
gevonden. Op
vanderheem.nl
is ook
een uitstekend schema
(zoek op "KY 166") te vinden. Echt een hele mooie scan.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marotick
22 jun 2015 10:50 #53173
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic vraag over Erres KY166
Ik zie op de foto dat de roostertopaansluiting van de EBL-1 niet op de buis zit.
Thijs
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
22 jun 2015 08:54 - 22 jun 2015 08:57 #53172
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Erres KY166 doet niks
Bert daar mee kan ik wel in meevoelen
Dat er een verhaal bij zit nostacie
Het is ook verders een gaaf toestel .
Maar wat vietkant als bvb een Amroh super
Het toestel is hoeks en vierkant gemaakt wel strak .
Soort beteren volks onvanger uit die voor den oorlogse tijd
Huub
Dat er een verhaal bij zit nostacie
Het is ook verders een gaaf toestel .
Maar wat vietkant als bvb een Amroh super
Het toestel is hoeks en vierkant gemaakt wel strak .
Soort beteren volks onvanger uit die voor den oorlogse tijd
Huub
Laatst bewerkt 22 jun 2015 08:57 door Huub.