Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Blaupunkt Sultan 2320 Am ontvangst.

Meer
23 dec 2014 23:06 - 23 dec 2014 23:08 #49138 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Blaupunkt Sultan 2320 Am ontvangst.
Hallo Rik,
Welkom op dit forum.
Allereerst is het nuttig om alle schakelcontacten van het schakelblok goed te reinigen.
Niet! overdadig met contactspray in gaan spuiten.
Meestal is het voldoende om m.b.v een klein kwastje de contacten vochtig te maken met
alcohol. En dan even heel veel keren te schakelen.
Als dat niet helpt dan is het zaak om de oorzaak te zoeken bij de ECH81, meng en oscillator buis.
Is misschien de buis zelf. Even uitwisselen met een ECH81 uit een goed spelende radio.
Succes en vr gr Cees.
Laatst bewerkt 23 dec 2014 23:08 door Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 dec 2014 21:22 #49132 door Sultan
Hallo

Mijn naam is Rik en ik heb mij aangemeld bij dit forum omdat mijn Sultan een probleem heeft waar ik niet uit kom.

Mijn Blaupunkt Sultan 2320 heeft een probleem met het ontvangen op de Am band. Als ik de radio op Fm zet werkt alles naar behoren hij ontvangt de zenders goed, en het afstemoog licht netjes op! In de Kw stand hoor ik over het hele bereik een paar zenders, maar om ze enigsinds te horen moet het volume voluit. Het afstemoog reageert niet. In de Mw stand hoor ik vaag één zender, dit is wanneer de variabele condensator helemaal dicht staat(alle platen inelkaar)naarmate ik ze verder uitdraai komen er allerlei brom en kraak geluiden wederom geen indicatie op het afstemoog. In de Lw stand hoor ik over het hele bereik eigenlijk alleen maar brom en kraak geluiden en wederom op het afstemoog niets.

188.142.38.174/nvhr/Blaupunkt_2320.pdf

Als ik de spanningen meet in de Mw stand volgens bovenstaand schema, dan komt alles redelijk overeen op de anode(pin 7) van de EF89 na hier meet ik 260volt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena