Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Blaupunkt Sultan 2320 Am ontvangst.

Meer
03 jan 2015 15:37 #49419 door Sultan
Beantwoord door Sultan in topic Blaupunkt Sultan 2320 AM ontvangst
Nee ik heb deze nog niet vervangen, dat komt eigenlijk ook doordat ik niet weet was deze condensatoren doen. Ik heb gelezen dat deze condensator samen met een spoel een LC kring heet en een resonantiekring vormt, maar wat het precies doet en wat het verlopen van de condensatoren voor invloed heeft weet ik niet. Maar het zou dus kunnen dat dit het ontvangen goed verstoord? Wat de foto betreft deze kwam uit mijn donorchassis, en de kans is natuurlijk groot dat ze in de "goede" radio in dezelfde staat of slechter zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jan 2015 15:30 #49418 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Blaupunkt Sultan 2320 AM ontvangst
Over brug eens met een condesator van 0,1uf 400 v
met een draadje er aan dergelijke kontakt punten en
En van uit het sinjaal komt naar het toetse blok
door schakel punten Zoo lang je een C, gebruik
kan het geen last mischien hoor je op een gegeven moment
Meer .?
Huub

Meer
03 jan 2015 14:38 #49416 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Blaupunkt Sultan 2320 AM ontvangst
Ik begrijp het niet. We hadden besloten dat die vier C'tjes in de spoelbussen niet meer betrouwbaar zijn. Je hebt er zelfs foto's van geplaatst. Heb je die intussen vervangen?

Tjerk, 9ZZ

Meer
03 jan 2015 13:22 #49414 door Sultan
Beantwoord door Sultan in topic Blaupunkt Sultan 2320 Am ontvangst.
Iedereen de beste wensen voor dit nieuwe jaar!

@Cees ik heb het hele schakelblok gedemonteerd en alle contacten nogmaals goed schoongemaakt. De vorige keer heb ik alleen de lades om het zo te noemen eruit gehaald die helemaal schoongemaakt, en onder het schakelblok kon ik dan net bij met een klein borsteltje de boel schoonpoetsen. Maar nu is dit dus helemaal schoon en maakt het goed contact. Alle dunne draadjes van de spoelen zitten op hun plek en meten goed door. Dus ik hoopte op resultaat maar helaas, nogsteeds nauwelijks ontvangst en geen reactie van het oog.

Meer
31 dec 2014 02:00 - 31 dec 2014 02:12 #49327 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Blaupunkt Sultan 2320 Am ontvangst.
Sultan, Het AM MF en Det is dus goed genoeg om een redelijke ontvangst te krijgen.
De gemeten spanningen mogen wel wat af wijken van het schema.
Opnieuw het schakelblok nog maar eens opnieuw geduldig reinigen meten of de contacten ook
daad werkelijk echt goed verbinden. En die hele dunne draadjes, die van de spoeltjes van het
schakelblok, goed na zien en door meten of ze nog goed verbinding maken.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 31 dec 2014 02:12 door Cees.

Meer
30 dec 2014 19:28 #49319 door Sultan
Beantwoord door Sultan in topic Blaupunkt Sultan 2320 AM ontvangst

Jan Bus schreef : Kun je ook horen welke zender het is? Als het bv radio 5 is, dan kun je nagaan op de afstemschaal of hij op de goede plaats zit. Is dat niet het geval dan kan het een afregelfout zijn van de antenne- en/of oscillator-kringen zijn.

Jan het kost wat moeite maar heel zachtjes hoor ik door een harde brom radio 5 op 400meter, wederom met de volumeregelaar voluit!

Gemaakt door Kunena