Radio's van 1950 tot 1970
F8X82A - revisie
10 mrt 2013 22:06 #29413
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic F8X82A - revisie
Hoi Franc,
zoals gezegd komt er dus nog een revisie 2, Alle print c's en elco eruit. Ook de elco's van de eindbuizen weer op de juiste plek en de Jensen caps ook weg. Dus eigenlijk opnieuw even opbouwen.
Henk
zoals gezegd komt er dus nog een revisie 2, Alle print c's en elco eruit. Ook de elco's van de eindbuizen weer op de juiste plek en de Jensen caps ook weg. Dus eigenlijk opnieuw even opbouwen.
Henk
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 mrt 2013 21:54 #29410
door Franc
Beantwoord door Franc in topic F8X82A - revisie - Versterker
Hoi Henk,
Ik zie die gele Jensen niet graag, ze lekken hetzelfde als teerdotten, sommige minder, sommige meer.
Dit is een heel gaaf eindversterkertje.
Die heb ik ooit rechtstreeks aan een Sansui tuner aangesloten en het feest was compleet!
Haarzuiver en een enorme kracht in de weergave.
Groet Frank
Ik zie die gele Jensen niet graag, ze lekken hetzelfde als teerdotten, sommige minder, sommige meer.
Dit is een heel gaaf eindversterkertje.
Die heb ik ooit rechtstreeks aan een Sansui tuner aangesloten en het feest was compleet!
Haarzuiver en een enorme kracht in de weergave.
Groet Frank
10 mrt 2013 15:30 - 10 mrt 2013 18:51 #29385
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic F8X82A - revisie - Versterker
Toch eens gesnuffeld op de NGG website en de allereerste revisie bekeken, zie link.
NGG informatie B8X82A
Voor wat de versterker betreft zijn de buisvoeten al door peter vervangen. Ik denk dat de beste oplossing is om de versterker geheel opnieuw op te bouwen. Na de eerdere revisie zijn er toch een paar kunstgrepen toegepast die niet lekker uitpakken, o.a; verschillende onderdeel specificatie per eindtrap en componeneten voor printmontage.
Zie de foto's zoals het oorspronkelijk was en na de 1e revisie.
NGG informatie B8X82A
Voor wat de versterker betreft zijn de buisvoeten al door peter vervangen. Ik denk dat de beste oplossing is om de versterker geheel opnieuw op te bouwen. Na de eerdere revisie zijn er toch een paar kunstgrepen toegepast die niet lekker uitpakken, o.a; verschillende onderdeel specificatie per eindtrap en componeneten voor printmontage.
Zie de foto's zoals het oorspronkelijk was en na de 1e revisie.
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 10 mrt 2013 18:51 door admin.
10 mrt 2013 15:12 #29383
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic F8X82A - revisie_ Omroepontvanger.
Radio is gereed, voor zover ik nu kan bepalen. Of er afregeling e.d. nodig kan ik nog niet bepalen.
Verder de draden voor de stabilitone aanduiding in orde gemaakt. Waren kennelijk eerder afgebroken geweest en ingekort. Hierdoor loopt de toonbalk niet in zijn geheel.
Alle schakelaars en mechanica schoongemaakt en gesmeerd. Bowdenkabels gevuld met olie.
Verder de draden voor de stabilitone aanduiding in orde gemaakt. Waren kennelijk eerder afgebroken geweest en ingekort. Hierdoor loopt de toonbalk niet in zijn geheel.
Alle schakelaars en mechanica schoongemaakt en gesmeerd. Bowdenkabels gevuld met olie.
Henk van 't Kruis
09 mrt 2013 22:16 - 09 mrt 2013 22:27 #29366
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic F8X82A - revisie
Frank.
Ik ga alvast een aantal zaken op een rijtje zetten.
Ik heb bij familie en kennissen heel wat voorbij zien schuiven dus maak je borst maar nat.
Ik ga alvast een aantal zaken op een rijtje zetten.
Ik heb bij familie en kennissen heel wat voorbij zien schuiven dus maak je borst maar nat.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 09 mrt 2013 22:27 door Bert Kn.
09 mrt 2013 21:54 - 09 mrt 2013 22:30 #29364
door Franc
Beantwoord door Franc in topic F8X82A - revisie
Hallo,
Mij lijkt me leuk een draad te starten welke toestellen er waren in je leefomgeving vroeger.
Bv in je prille jeugd dat je het ook echt ging beseffen.
Rene Rijzewijk heeft het eigenlijk al gedaan over de toestellen thuis maar ook bv bij de buren, familie, school enz enz zou leuk zijn.
Dan ook met vermelding van de omgeving.
Ik kan me best wel herinneren hoe de toestellen er uit zagen en er bij benadering een type aan verbinden.
Dan wordt meteen duidelijk waar de meest luxe toestellen zich bevonden.
Even graven dan start ik hier een nieuwe draad over.
Het kunnen dan lange waslijsten worden.
Groet Frank
Mij lijkt me leuk een draad te starten welke toestellen er waren in je leefomgeving vroeger.
Bv in je prille jeugd dat je het ook echt ging beseffen.
Rene Rijzewijk heeft het eigenlijk al gedaan over de toestellen thuis maar ook bv bij de buren, familie, school enz enz zou leuk zijn.
Dan ook met vermelding van de omgeving.
Ik kan me best wel herinneren hoe de toestellen er uit zagen en er bij benadering een type aan verbinden.
Dan wordt meteen duidelijk waar de meest luxe toestellen zich bevonden.
Even graven dan start ik hier een nieuwe draad over.
Het kunnen dan lange waslijsten worden.
Groet Frank
Laatst bewerkt 09 mrt 2013 22:30 door Franc.