Skip to main content
Zelfbouw

Goldline MM Phono project II

Meer
20 apr 2019 15:25 #77200 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Goldline MM Phono project II
Gisteren de benodigde weerstanden en C’s die ik niet op voorraad heb bij SINNUS.NL (Farnell) besteld, dacht laat ik dat maar vast doen.
Op de 2K2 weerstanden na waarvoor ik 1W exemplaren (tip van Huub) heb besteld hebben ze een tolerantie van 1%.
Het zoeken is daar zoals Tjerk al vermelde niet zo prettig als bij Mouser.
Moet zeggen dat het assortiment van Mouser er ook mag wezen, op de 649K weerstanden na had ik daar ook terecht gekund.

Woensdag kreeg ik een mail dat de PCB verzonden was.
Vandaag viel die op de deurmat.
Vier dagen onderweg vanuit Hongkong, wat is de wereld toch klein geworden. :lol:

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 apr 2019 19:15 #77171 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Goldline MM Phono project II
Ik wist niet dat Pharnell intussen minder moeilijk doet met particulieren. Kennelijk tot inzicht gekomen (wie 't kleine niet eert...). Ik zit zelf intussen met een business account en daar doen ze wat minder moeilijk. Vind Mouser (dot eu) een prettiger zoekfunctie hebben en ook in 't algemeen een prettiger bedrijf. Bij Farnell inderdaad US (Newark) voorraad uitzetten en ook vooral alleen in voorraad aanvinken anders duurt het maanden voor je je spullen hebt. Gelukkig onthoudt de webshop dat nu...

Wat betreft nauwkeurigheid: 1-2 % kan geen kwaad, en bij het RIAA correctiefilter zeer zeker aan te raden. Zorg wel dat je voldoende vermogen kwijt kan in je weerstanden. Metaalfilm is altijd beter (ruis, stabiliteit, vermogen...).

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Bert Kn

Meer
17 apr 2019 19:12 #77170 door Bert Kn

Met de Europese voorraad zal je het wel redden, wat een keuze ....

Inderdaad Cees ze hebben alles wat ik nodig heb.
De USA voorraad wordt bij het artikel opvallend in rood aangegeven met vermelding van de verzendkosten dat viel me direct op.

Mvg.
Bert

Meer
17 apr 2019 19:03 #77169 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Goldline MM Phono project II
@Bert,
Inderdaad ,bij Farnell is het opletten geblazen met die USA voorraad, maar dat is vaak uit te schakelen in de zoekfilters.
Met de Europese voorraad zal je het wel redden, wat een keuze ....

Cees- pa1dba

Meer
17 apr 2019 17:23 #77168 door admin
Beantwoord door admin in topic Goldline MM Phono project II

Francois129 schreef : @ Cees: begrepen.
@ Huub: het is uitgeprobeerd en bemeten met een bepaald set buizen denk ik dan. Maar misschien ben ik niet high-end gezind genoeg.

Ik heb noch gouden zekeringen noch gouden kranen in huis zo kapitaalkrachtig ben ik niet. ;-)

François

Met gouden handjes kom je ook een eind.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Cees PA1DBA

Meer
17 apr 2019 16:18 #77166 door Bert Kn
Ik heb al wat gekoekeloerd bij Farnell.
Als je als particulier je wil aanmelden wordt je automatisch naar een andere site van ze doorgestuurd.
Een aantal weerstanden moet je minimaal per 10 bestellen oké gezien de stukprijs is daar mee te leven.
Wel uitkijken dat je niets uit Amerikaanse voorraad bestelt dan betaal je 25 euro verzendkosten.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena