Zelfbouw
Dubbele HF10
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
09 nov 2018 08:16 - 09 nov 2018 08:19 #73901
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Dubbele HF10
@Martin,
Deze boor is zeer handig voor dit werk, op aluminium kan je alcohol als "boorolie"toepassen.
Deze boor is zeer handig voor dit werk, op aluminium kan je alcohol als "boorolie"toepassen.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 09 nov 2018 08:19 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 nov 2018 02:21 - 09 nov 2018 02:31 #73899
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Dubbele HF10
3 mm aluminium plaat dat is wel erg dik 
Boor en vijl ze. :woohoo:
Boor en vijl ze. :woohoo:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 09 nov 2018 02:31 door Bert Kn.
09 nov 2018 01:39 #73898
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Dubbele HF10
Als het niks is heb ik zo een ringkern voor die gloeispanning ingebouwd, toch?
Gewoon proberen. En die Amerikanen, ach, die zijn ook bezig met geschakelde voedingen voor hun hoogspanning, die kijken er anders tegen aan. Die zien een buis, en niet de historie daarvan.
Of ze zijn met echt oud spul bezig, of met geschakelde voedingen, combinaties met FET's en buizen en bluetooth, maar met het tussen-in spul waar jullie mee bezig zijn veel minder.
Maar goed, het is nu het noeste boor- en vijlwerk, dan zien we het wel weer. Trouwens taai spul nog, dat 3 mm aluminium. Die plaat die had ik nog, die heb ik omgezet. Kortom, vijlen.
Gewoon proberen. En die Amerikanen, ach, die zijn ook bezig met geschakelde voedingen voor hun hoogspanning, die kijken er anders tegen aan. Die zien een buis, en niet de historie daarvan.
Of ze zijn met echt oud spul bezig, of met geschakelde voedingen, combinaties met FET's en buizen en bluetooth, maar met het tussen-in spul waar jullie mee bezig zijn veel minder.
Maar goed, het is nu het noeste boor- en vijlwerk, dan zien we het wel weer. Trouwens taai spul nog, dat 3 mm aluminium. Die plaat die had ik nog, die heb ik omgezet. Kortom, vijlen.
09 nov 2018 00:36 #73895
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Martin,
Moet een ieder voor zich zelf weten.
De mind set van de Amerikanen ga ik niet zo in mee :neeneenee: ze denken dat ze alles beter weten. :woohoo:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of die geschakelde voeding mogelijk invloed (storing/brom) op de versterker zal hebben.
Bij mijn Jadis VV heb ik om dat te voorkomen bewust voor een door mezelf gebouwde externe voeding gekozen.
Moet een ieder voor zich zelf weten.
De mind set van de Amerikanen ga ik niet zo in mee :neeneenee: ze denken dat ze alles beter weten. :woohoo:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of die geschakelde voeding mogelijk invloed (storing/brom) op de versterker zal hebben.
Bij mijn Jadis VV heb ik om dat te voorkomen bewust voor een door mezelf gebouwde externe voeding gekozen.
Mvg.
Bert
08 nov 2018 23:32 - 08 nov 2018 23:35 #73894
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Dubbele HF10
Sja. Hou het er maar op dat ik hier en dus in de buizen door een wonderlijke speling van het lot terecht gekomen ben. Ik ontmoete Eric Barbour in een totaal ander setting en via het bizarre verhaal van John Brinkley kwamen we op het onderwerp vacuum tubes terecht. En zo is het gekomen, en ik had nog twee UT's enz.
En zoals ik al eerder opmerkte zijn Amerikanen helemaal op de DC en geschakelde voedingentoer dus die mind set hou ik maar even aan. Dus:
Dit is de opstelling, de buizen blijven in zicht en er komt een spiegel achter die voor te trafo's staat. Waar nu het plankje staat.
En dit is de smoorspoel en die geschakelde voeding. Dit is de onderzijde.
En zoals ik al eerder opmerkte zijn Amerikanen helemaal op de DC en geschakelde voedingentoer dus die mind set hou ik maar even aan. Dus:
Dit is de opstelling, de buizen blijven in zicht en er komt een spiegel achter die voor te trafo's staat. Waar nu het plankje staat.
En dit is de smoorspoel en die geschakelde voeding. Dit is de onderzijde.
Laatst bewerkt 08 nov 2018 23:35 door Martin21.
08 nov 2018 16:20 #73886
door Bert Kn
Mvg.
Bert
AC versus DC gloeispanning wat zal ik ervan zeggen.
Anderhalf jaar geleden heb ik een Jadis JP 200 VV aangevuld met een Phono trap gebouwd.
De buizenbezetting.
De VV 6x ECC83 en de phono trap 1x ECC83 plus 1x ECC81.
Voor de gloeispanning (AC) gebruik ik een separate trafo bij conrad gekocht waarvan de secundaire 12V op 12,7V zit.
Voor de hum control zit er een 150Ω draadgewonden 10 wat potmeter in.
Deze VV staat aangesloten op mijn Goldline DIY GV240 versterker.
Met de beste wil van de wereld en met mijn oor in de luidsprekers kan ik geen brom (hum) bespeuren.
Het idee om deze naar DC om te toveren heb ik dan ook losgelaten.
Dat men beweerd dat het geluidsbeeld daardoor rustiger wordt het zou kunnen maar eerlijk gezegd daar geloof ik helemaal niets van.
Deze combi gebruik ik niet dagelijks wel regelmatig.
Zodra de directrice van honk is slinger ik hem sowieso aan zijn de momenten dat ik er lekker voor ga zitten en met volle teugen van mijn favoriete muziek geniet.
Anderhalf jaar geleden heb ik een Jadis JP 200 VV aangevuld met een Phono trap gebouwd.
De buizenbezetting.
De VV 6x ECC83 en de phono trap 1x ECC83 plus 1x ECC81.
Voor de gloeispanning (AC) gebruik ik een separate trafo bij conrad gekocht waarvan de secundaire 12V op 12,7V zit.
Voor de hum control zit er een 150Ω draadgewonden 10 wat potmeter in.
Deze VV staat aangesloten op mijn Goldline DIY GV240 versterker.
Met de beste wil van de wereld en met mijn oor in de luidsprekers kan ik geen brom (hum) bespeuren.
Het idee om deze naar DC om te toveren heb ik dan ook losgelaten.
Dat men beweerd dat het geluidsbeeld daardoor rustiger wordt het zou kunnen maar eerlijk gezegd daar geloof ik helemaal niets van.
Deze combi gebruik ik niet dagelijks wel regelmatig.
Zodra de directrice van honk is slinger ik hem sowieso aan zijn de momenten dat ik er lekker voor ga zitten en met volle teugen van mijn favoriete muziek geniet.
Mvg.
Bert