Zelfbouw
Dubbele HF10
21 mrt 2021 02:21 #89593
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Dubbele HF10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jun 2020 22:47 #83924
door Martin21
Ja, ik vond mijn oude platen en draaitafel terug, kwam in wat rustiger vaarwater, en ik dacht toch leuk.
En ik ben al een heel eind vind ik, zonde te laten liggen eigenlijk.
Deze jongens? Bedankt! Zal morgen eens kijken.
www.jukebox-revival.nl/drupal/
En ik ben al een heel eind vind ik, zonde te laten liggen eigenlijk.
Deze jongens? Bedankt! Zal morgen eens kijken.
www.jukebox-revival.nl/drupal/
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
01 jun 2020 11:40 #83893
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Dubbele HF10
@Martin
Goed te lezen dat je weer verder gaat met dit leuke project.
Onderdelen zou je leuk geprijsd bij Jukebox revivial kunnen bestellen,
in hun webshop, werkt snel en accuraat .
Goed te lezen dat je weer verder gaat met dit leuke project.
Onderdelen zou je leuk geprijsd bij Jukebox revivial kunnen bestellen,
in hun webshop, werkt snel en accuraat .
Cees- pa1dba
31 mei 2020 15:40 - 31 mei 2020 15:41 #83885
door Martin21
Ik heb een vraag. Of beter twee
Iemand merkte op in een van de postings, je aluminium plaat kan glimmen als een plassertje in de maneschijn.
(mooie opmerking!)
Maar hoe, dat vraag ik me af, en vooral hoe hou ik hem glimmend. (Ik bedoel natuurlijk de aluminum plaat. whisling)
Verder, jullie gaven me deze link met onderdelen:
www.buizenradioclub.nl/media/kunena/atta...784/Philips_HF10.pdf
Kun je de elektronische onderdelen gewoon in een mail nog steeds na al die jaren bij Radio Twente bestellen?
COVID heeft heel veel nare kanten, maar geeft me ook de kans dit soort zaken af te maken want we zitten u al twee maanden opgehokt.
In every dark cloud is i crack zullen we waarzeggen.
Iemand merkte op in een van de postings, je aluminium plaat kan glimmen als een plassertje in de maneschijn.
(mooie opmerking!)
Maar hoe, dat vraag ik me af, en vooral hoe hou ik hem glimmend. (Ik bedoel natuurlijk de aluminum plaat. whisling)
Verder, jullie gaven me deze link met onderdelen:
www.buizenradioclub.nl/media/kunena/atta...784/Philips_HF10.pdf
Kun je de elektronische onderdelen gewoon in een mail nog steeds na al die jaren bij Radio Twente bestellen?
COVID heeft heel veel nare kanten, maar geeft me ook de kans dit soort zaken af te maken want we zitten u al twee maanden opgehokt.
In every dark cloud is i crack zullen we waarzeggen.
Laatst bewerkt 31 mei 2020 15:41 door Martin21.
23 dec 2018 15:05 - 23 dec 2018 15:16 #75096
door Martin21
Ik wilde toch even wat van me laten horen en iedereen prettige dagen wensen.
Ik hou nu zoveel mogelijk de originele opstelling van de oorspronkelijke HF10 aan van de onderdelen. En ik had al eerder gezegd, ik heb nog een mooi ringkern trafoo'tje liggen, ik probeer en de tip van die Amerikaanse buizen mijnheer met een geschakelde voeding, en daarna de ouderwetse manier.
En ik weet niet of niks meer horen laten op mij slaat wat ik wel eens lees, maar anders sorry. Ik ben nog met mijn radiografische LGB treinen druk in de weer, wil ik eerst wat verder afmaken en ben nog bezig een of andere ontiegelijk inwikkelde internationale klus die ik af wil maken voor mijn pensioen.
Nou ja pensioen, want daar al wel niks van komen uiteindelijk ben ik bang. Te leuk en te interessant vaak nog. We leven immers in spannende tijden met artikel 13 wat ons aller Europees parlement volkomen ondoordacht heeft aangenomen, maar daar ga ik jullie hier niet mee vervelen.
Ik hou nu zoveel mogelijk de originele opstelling van de oorspronkelijke HF10 aan van de onderdelen. En ik had al eerder gezegd, ik heb nog een mooi ringkern trafoo'tje liggen, ik probeer en de tip van die Amerikaanse buizen mijnheer met een geschakelde voeding, en daarna de ouderwetse manier.
En ik weet niet of niks meer horen laten op mij slaat wat ik wel eens lees, maar anders sorry. Ik ben nog met mijn radiografische LGB treinen druk in de weer, wil ik eerst wat verder afmaken en ben nog bezig een of andere ontiegelijk inwikkelde internationale klus die ik af wil maken voor mijn pensioen.
Nou ja pensioen, want daar al wel niks van komen uiteindelijk ben ik bang. Te leuk en te interessant vaak nog. We leven immers in spannende tijden met artikel 13 wat ons aller Europees parlement volkomen ondoordacht heeft aangenomen, maar daar ga ik jullie hier niet mee vervelen.
Laatst bewerkt 23 dec 2018 15:16 door Martin21.
14 nov 2018 22:37 - 14 nov 2018 22:39 #74000
door Martin21
Nou, ambtenaar was gewoon armoede in die tijd. Van een jonge onderwijzer weet ik nog het verhaal dat hij op zondag niet naar huis kon met de trein omdat hij het kaartje niet kon betalen. We woonde op een heel klein flatje in Amsterdam toen, en toen mijn vader hoogleraar werd was dat een erebaantje, en dat moest je toen zeker niet voor het geld doen.
Later, toen de man al lang overleden was kwamen die hoge hoogleraarsalarissen, maar toen echt, echt niet.
Hij is aan een afschuwelijke kanker na een lang ziekbed gestorven, hij was net vijftig. Veel te jong, ik was 13.
Later, toen de man al lang overleden was kwamen die hoge hoogleraarsalarissen, maar toen echt, echt niet.
Hij is aan een afschuwelijke kanker na een lang ziekbed gestorven, hij was net vijftig. Veel te jong, ik was 13.
Laatst bewerkt 14 nov 2018 22:39 door Martin21.