Zelfbouw
Fidelio in een nieuw jasje
30 mrt 2018 21:00 - 30 mrt 2018 21:03 #71762
door Martin21
Beantwoord door Martin21 in topic Fidelio in een nieuw jasje
Dank voor de bouwbeschrijving! Anyhow, de teerling is geworpen. ik heb met Wijnand, een aardige buizenmijnheer afgesproken die ECC85 's om ruilen voor een stel gave EF86. De twijfel blijft nog even of ik of het originele schema gebruik, of die aansluiting van die holnietjes ga gebruiken omdat je dan toch in het schema moet veranderen. Maar dat is van later zorg, eerst het chassis opbouwen, opstelling maken, gloeidraden aansluiten, en dan het pas binnenwerk. Ik kan dan alles nog bijsturen.
Vroeger had ik daar geen moment tegen opgezien, dat schema aanpassen, maar ja.... mijn laatste buizenbak bouwde ik meer dan veertig jaar geleden.....
Ik stel voor dat als ik de spulletjes binnen heb een nieuwe topic te openen met HF 10 in een nieuw jasje met een link hierheen.
Ik heb twee vragen.
*Hoe groot zal ik de smoorspoel bestellen, hij is dan voor een centrale voeding met die GZ34S.
Ik heb nu alle maten, op een na.
*Hoe hoog is zo een chassis? Ik wil namelijk met mijn zetbankje die aluminium plaat omzetten, zodat de achterkant van aluminium is. En rest van de bak voor hout. Dus drie kanten hout, en een aluminium. Is zo een chassis een centimeter of 5, 6 hoog?
Vroeger had ik daar geen moment tegen opgezien, dat schema aanpassen, maar ja.... mijn laatste buizenbak bouwde ik meer dan veertig jaar geleden.....
Ik stel voor dat als ik de spulletjes binnen heb een nieuwe topic te openen met HF 10 in een nieuw jasje met een link hierheen.
Ik heb twee vragen.
*Hoe groot zal ik de smoorspoel bestellen, hij is dan voor een centrale voeding met die GZ34S.
Ik heb nu alle maten, op een na.
*Hoe hoog is zo een chassis? Ik wil namelijk met mijn zetbankje die aluminium plaat omzetten, zodat de achterkant van aluminium is. En rest van de bak voor hout. Dus drie kanten hout, en een aluminium. Is zo een chassis een centimeter of 5, 6 hoog?
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 21:03 door Martin21.
Onderwerp is gesloten.
30 mrt 2018 19:44 #71760
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Fidelio in een nieuw jasje
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees
Onderwerp is gesloten.
30 mrt 2018 19:25 - 30 mrt 2018 19:27 #71755
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Fidelio in een nieuw jasje
Ik zie het probleem niet zo? De ECC40 kan meer aan dan de ECC83, en dit is een fasedraaier. Hoeft helemaal niet stil te zijn, zoals in een phono versterker. "Mooier" is subjectief. Als die buis in het bakje ligt, gewoon erin prakken. Ben het evenwel niet eens met een EF86 in triodeschakeling. Dat is zonde. Neem dan een halve ECC83. Of ECC40...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 30 mrt 2018 19:27 door PE9ZZ.
Onderwerp is gesloten.
30 mrt 2018 19:10 #71750
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Fidelio in een nieuw jasje
Men gaat toch niet meer met een ECC40 aan de gang
een 83 is stiller en mooier .
huub
een 83 is stiller en mooier .
huub
Onderwerp is gesloten.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
30 mrt 2018 15:34 #71735
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Fidelio in een nieuw jasje
Dit is puur, alleen el84's er in denken en de kathode weerstanden aanpassen.
Natuurlijk ook wat lagere hoogspanning :radio:
Natuurlijk ook wat lagere hoogspanning :radio:
Cees- pa1dba
Onderwerp is gesloten.